Jeg har brug for jeres hjælp.

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe November 2004 Jeg har brug for jeres hjælp.

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • Forfatter
    auzzieauzzie
    Medlem

Emma Sophie er lidt hård ved Frederik for tiden og det prøver jeg meget på at få hende til at lade være med. Har talt med hende om det flere gange.

I torsdags fortalte dagplejen så at hun var hård og strid ved de andre børn, skubbede til dem, river dem osv. Det gør mig så ked af det, aner ikke hvad jeg skal gøre ved det. Jeg har talt med hende om at man ikke må opføre sig sådan, at hun skal være sød ved de andre børn osv, men det virker som om hun er ret ligeglad. Hun er jo den ældste og keder sig nok ind i mellem fordi meget nok foregår på de smås præmisser.

Igår da vi var til koncert legede alle børnene så fint, på et tidspunkt gik ES og en pige på 4 år oppe på en bænk, det ser ud til de hygger sig. Pludselig vælter bænken og den store pige falder ned, slår sig og græder. Jeg tror den vælter fordi ES prøver at kravle op og at det dermed er et hændeligt uheld. De endte dog med at tage på skadestuen fordi det gjorde så ondt.

Men da jeg idag ringede og spurgte til hvordan det gik med pigen, fortalte hendes mor at hendes datter havde fortalt at ES havde skubbet hende flere gange, og også da bænken væltede. Med hendes opførsel på det sidste er det jo desværre nok sandheden. Men hvad pokker gør jeg ved det?

Har I haft sådanne perioder med jeres børn, hvordan har i tacklet det?

Håber virkelig at I kan hjælpe mig.

Hilsen Malene.

Anonym
    Gæst

Jeg tænker…. Du skriver hun er hård ved ungerne i dp og de er yngre…. måske bunder det i hun er ældst og de mindre kræver mere og hun prøver at gøre krav på sin ret på uheldig måde???

Men størrer børn… kan det ikke tænkes at ES måske har skubbet og den store har skubbet igen – det tror jeg umiddelbart at en der er størrer/ældre ville gøre…???
    Om det er hendes skyld – ja måske men det kan også være en vild leg og jeg synes ikke du skal have dårlig samvittighed over det… – den slags sker når de går på en bænk…

er hun hård ved Frederik??

Jeg tror det er vigtigt at du sætter ord på for hende at du gør som du i forvejen gør – taler med hende om det…. Og så tror jeg i øvrigt at det er en fase….
    Sebastian har i perioder være meget efter en af vores venners dreng og også meget efter Liv… Nu er det aftaget meget og det er sjældent at han er efter dem mere…

Men snak snak snak også selv om du ikke synes det gør indtryk på hende…

Knus Maria

nusermornusermor
    Medlem

Er lige på besøg fra okt 04 og vil bare sige: ØV der er vi også lige pt.. Dog går det ikke udover lillebror (endnu).
    Men pæd nævnte for mig i fredags at Kristian er en lille bisse i børnehaven da han både slår og skubber de andre børn, hvor er det frusterende – indimellem tænker jeg: hvad pokker gør jeg forkert omkring ham… Men han ved at jeg ikke vil ha at han slår, skubber og kaster med ting (som han også gør en del). Jeg spurgte ind til hvorfor han slog, og der kommer forskellige forklaringer som: Fordi jeg er træt, og fordi jeg er glad, sur osv.. Jeg har prøvet at fortælle ham at de andre børn ikke vil lege med en der slår og at han jo også selv blir ked af det hvis nogle slår eller skubber ham. Her er det rigtig begyndt efter han er rykket ind i børnehave gruppen (i august), i vuggestuen var han den ældste og nu hører han til blandt de yngste – så måske en form for: Jeg skal vise jer at jeg kan møve mig frem og ikke finde mig i noget..??
    Jeg følger lige med her og ser om der kommer nogle gode råd..
    Knus
    Jette

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.