Åh den kære kommune og deres pasningsgaranti…!!!!!

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe November 2004 Åh den kære kommune og deres pasningsgaranti…!!!!!

Viser 11 indlæg - 1 til 11 (af 11 i alt)
  • Forfatter
    auzzieauzzie
    Medlem

Jeg har netop tømt postkassen og åbnet det brev der lå fra kommunen. Det kunne så have været super gode nyheder, men nej, det var ganske og aldeles håbløse nyheder de kom med!

Kan den kommune da ikke finde ud af noget som helst?!?!?!

ES har fået tilbudt børnehaveplads fra d. 1/11, det er jo sådan set fint nok, hvis bare ikke det lige var i en helt anden by, i stik modsatte retning end Frederiks dagpejemor.

Hvad h…… tænker de på, tror de vi alle er hjemmegående, eller på 20 timer så vi har tid til at hente og bringe børn i hver sin ende af kommunen?!?

Jeg er så rasende, det kan da ikke komme bag på dem at hun eksisterer, at hun har en bror der bliver passet i den modsatte retning. aaarrgghhh. Jeg er så GAL!

Hvis vi siger nej til tilbudet ryger hun ud af pasningsgarantien i 3 måneder, idet det betragtes som en ny ansøgning. I værste fald kan vi stå uden pasning da hun så bliver meldt ud af dagplejen!!!!

Jeg er gædefærdig og noget så rasende. Har bare brug for en krammer og så er manden i Italien, begge børn sover. Måske hunden vil nusse lidt? Ej det er bare ikke det samme.

Prøver at tænke lidt “at så uheldige kan vi sguda ikke være”, men jo det kan vi jo i realiteten godt gå hen og være.

Måtte bare lige have luft…!

Hilsen Malene, med en kæmpe klump i halsen ;o(

Anonym
    Gæst

En STOR krammer til dig… Jeg forstår til fulde din frustration for vi risikere det samme… at få sendt Sebastian 15 km nord på og så det lige giver os 30 km ekstra når vi aflevere og 30 km ekstra når vi henter… ja tak 60 km ekstra om dagen i 5 dage det er så tada… 300 km om ugen der sætter jeg grænsen!!!!!! for jeg får ikke fradrag til mit kørsel!!!!

Jeg ville ringe og brokke mig kort sagt!!! forklar dem situationen…

Knus Maria

Vestjyde30Vestjyde30
    Medlem

Øv! Det kan jeg helt ærlig godt forstå virker uoverskueligt! Mit bedste råd er at du ringer til dem og forklarer at det ganske enkelt ikke kan hænge sammen tidsmæssigt, hvis de skal passes så langt fra hinanden.

Kommunen gør det næppe for at irritere, men det må være enormt svært at få det hele til at falde i hak… Er der en børnehave i nærheden af Frederiks dagplejemor? Eller er det aktuelt at lade Frederiks skifte dagpleje, hvis det er det bedste alternativ som kommunen kan komme med?

Jeg håber virkelig, du finder en god løsning, når du har snakket med dem – for selvfølgelig skal de finde en anden løsning til jer. Det er ikke rimeligt at man skal farte land og rige rundt for at bringe og hente sine børn.

Gi’r du en opdatering, når du har snakket med dem?

Kh. Ellen

Dahl11Dahl11
    Medlem

Også en stor krammer fra mig til dig. Det er bare ikke godt nok, det tilbud kommunen er kommet med. Prøv at ringe derop og forklar dem situationen. Håber det løser sig for Jer.

Kh Ulla

chrizztinachrizztina
    Medlem

Og en kæmpe-super-krammer fra mig til dig!!!!

Hannah1Hannah1
    Medlem

Også en stor, varm kram herfra. Kan SAGTENS sætte mig ind i din frustration – det er jo netop på grund af “sådan noget” at jeg har valgt at blive hjemmegående en periode til børnene er større. Ja, heldige mig, at vi har den mulighed, ved det godt!
    Hvis jeg var dig ville jeg fluks ringe til pladsanvisningen og få snakket situationen igennem. Vordingborg Kommune er også på mange måder en rigtig skod-kommune, men lige med pladsanvisningen har vi faktisk haft rigtig god erfaring. Tegn og fortæl og snak for din syge moster; de må da for hulen kunne se, at det er en uholdbar løsning de tilbyder jer. Det’ en ommer!!!!

:O)
    Hannah

auzzieauzzie
    Medlem

Meeen den søde dame på pladsanvisningen plaprede bare løs jvf reglerne, jeg kom med alle argumenterne og til sidst sagde hun at så måtte jeg jo klage.

KLAGE JA TAK, til hvem? Til chefen for borgerservice…. hæ hæ den var god, BORGERSERVICE. Min bare…. nå aj men vi må på den. KLAGE, det skal vi. For det her holder bare ikke.

Har siddet hele vejen hjem fra arbejde og regnet på hvor lang tid det tager at aflevere og hente 2 børn incl. kørsel i hver sin retning.

Men forresten, hvor lang tid tager det så lige at hente et barn i en børnehave med 92 børn, 16 voksne og et kæmpe udeareal (med dyr) hvor de altid er.

Og som de selv siger: Vi skal være forberedt på at bruge lidt tid – og så kan vi som forældre ikke forvente at de ved hvor vores barn er når vi kommer og henter det!!! Ja så kan det jo tage ret så lang tid at finde sit barn ude på en mark, eller i en af de mange bygninger de har.

Det er en naturbørnehave, som arbejder efter husmandspædagogik, så det er “arbejde som på en gård”de kan deltage i som de lyster. Hvad blev der lige af perler, tegning & maling, syning, dukkelege, udklædning og andre indendørs hygge/nusseting der styrker finmotorikken og kreativiteten.

Ingen tvivl om at det er fine kvaliteter mht en hverdag med dyr og en urtehave, men det er altså også børn vi har med at gøre, og jeg synes jo ikke at hele hverdagen skal gå med at arbejde når man er 3-6 år!

I kan læse mere her hvis I vil:
    http://daginstitution.syddjurs.dk/Portaler/Institution/B%c3%b8rnehaven+Moseg%c3%a5rden/Materiale/velkomstfolder

Nå jeg må igang med lidt forberedende arbejde til vores klage.

Hvor er det bare træls. Hvis ikke vi siger ja tak, hvis ikke vi får medhold i vores klage kan vi stå uden pasning af Emma Sophie om ikke så længe, og hvad gør vi så?!?!?!?

Hilsen en meget fortvivlet mor til 2.

sanchensanchen
    Medlem

Puha ja. Det er sgu da træls. Jeg synes nu ellers børnehaven lyder super. Læste lige linket. MEN det kommer jo an på ens barn:o) Men for hillip havde et været perfekt.

Vi har faktisk selv fået brev i dag. Og som håbet og forventet skal han starte her i vores egen lille landsby-børnehave. Ja, undskyld, det er ikke for at gnide salt i såret. Så til november skal jeg trille fem min. med Victor og bagefter gå hen i børnehaven med Phillip. Begge dele ligger lige rundt om hjørnet.

Jeg ved egentligt ikke, om jeg kan komme med nogle gode ideer til, hvordan du trumfer jeres ønske igennem. Jeg mener bestemt ikk, I/man skal finde sig i hvad som helst, men det må egentligt også være et svært puslespil at få til at gå op for kommunen altså. På den anden side er der jo bare ingen undskyldninger, når nu de lover pasning…

Jeg krydser fingre for at det lykkes!!

Kh Sanne

auzzieauzzie
    Medlem

Ih hvor er du heldig, det er jo min drøm, som aldrig vil gå i opfyldelse når Frederik bliver passet 8 min kørsel uden for byen…

Men det er helt sikkert en god børnehave, jeg har bare ingen mulighed for at leve op til de krav de stiller til forældrene da jeg altid vil skulle stresse videre for at hente lillebror inden DP lukker.

Så udover at jeg skal stresse og køre hasarderet på landevejene hvis der er bare lidt langsom trafik, kan jeg ikke engagere mig i mine børns hverdag der hvor de nu bliver passet, da jeg skal haste videre. Det er ikke optimalt for nogen.

Rent faktisk kan jeg ikke nå at hente og bringe begge børn uden at komme for sent morgen og eftermiddag!
    Derfor skal vi bare have en ny børnehaveplads i byen, eller beholde hende i dagplejen til forår/sommer.

Hilsen Malene.

mamachmamach
    Medlem

Det er bare ærgeligt, når det ikke lige går som man gerne vil. Kan sagtens se dine problemer med at køre i hver sin retning. Vi kører 3 km i den forkerte retning nu med Anna, og det gør at det er nødvendigt med to biler. Men det er det valg vi har taget fordi vi prioriterer at hun er i dagpleje i det skoledistrikt vi hører til.

Vi har valgt at søge om en specifik plads i to mulige børnehaver, hvor vi bor, for så er vi sikre på at det bliver i det rigtige skoledistrikt og at det så er der hvor vi gerne vil have Anna skal gå. Der er nemlig en børnehave, hun bare ikke skal i.

Det er jo så heldigt at Anna ikke kan smides ud af dagplejen, før der er en plads til hende i børnehaven her i Århus Kommune, så derfor har vi ikke søgt om en garantiplads.

Jeg håber det løser sig for jer.

Kh
    Marianne

Anonym
    Gæst

Hvis det nu er en god børnehave, kunne man så måske ikke forestille sig at Frederik kunne flytte dagpleje?? For han vil jo have første prioritet til at komme ind i børnehaven når storesøster nu går der når den tid kommer. Så hvis I kunne finde en dagplejer i nærheden ville det måske være en god løsning?
    Men ja pladsanvisningen er sgu ikke til megen hjælp! De er skide kolde i måsen, for bare de har fået afsat børnene nogle steder så har de jo ikke et problem, men det har forældrene så! Håber I finder en løsning!

Mange hilsner fra
    Marianne 38+2

Viser 11 indlæg - 1 til 11 (af 11 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.