Tandkødsbetændelse og blister – gode råd?

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe November 2004 Tandkødsbetændelse og blister – gode råd?

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • Forfatter
    Dahl11Dahl11
    Medlem

Nåhh, hvor synd for Jacob (og jer)!

Ja, det er jo ikke nemt at få ham til at skylle munden med klorhexidin, som vi andre jo gør hvis vi får en bliste. Men du kunne måske prøve at smørre lidt på stedet med en vatpind?

Held og lykke.

Kh Ulla

mgp2246mgp2246
    Medlem

Hej piger.
    Jacob har været syg med feber fra søndag til onsdag/torsdag. Og er stadig meget pyldret – dog uden feber. Nu har han fået tandkødsbetændelse og lidt blister i munden og på tungen.
    Han skriger som en stukken gris, når han skal have børstet tænder. Forståeligt, da det bløder helt vildt fra den tand, der er værst angrebet. Har læst mig til, at det måske slet ikke er tandkødsbetændelse men også en blist, der sidder på grænsen mellem tand og tandkød.
    Er der nogen der har erfaringer med behandling af ovenstående? Eller måske bare et godt råd…

KH Majken

Anonym
    Gæst

Put en klat zendium tandpasta på blisten – smør gerne på flere gange om dagen.
    Det burde hjælpe…

Katja

Anonym
    Gæst

Det er blevet bevist at zendium holder blister væk. Efter at vi for 10 år siden gik over til zendium har vi overhodet ikke haft en blist. Så for forebyggelse brug zendium og mon ikke det virker det Katja skriver med at smørre…
    Camilla

mgp2246mgp2246
    Medlem

Tak for de gode råd. Siden igår har jeg smurt med noget Multi-oral gel, der er et mundplejemiddel og duppet med det der klor… mundskyl. Der er bedring, men vil også prøve med Zendium i løbet af dagen. Skal det være børne-zendium eller voksen-zendium? Eller er det mon lige meget… Men vil kontakte lægen i morgen under alle omstændigheder, da jeg – trods bedringen – synes det ser lidt voldsomt ud.

Majken

bremlobremlo
    Medlem

Hej der findes et middel mod blister der hedder aftamed. det findes vist både som gel og spray, mon ike du ku få lidt gel smurt på. Det kan købes i matas og hvis din lokale matas ikke har det kan de få det hjem til dig.
    Lotte

ingehhingehh
    Medlem

Tja, må sige, at jeg har læst denne tråd med stor interresse.

Jeg har nu selv haft tandkødsbetændelse i 6-7 uger. Jo, i læser rigtig. Jeg børster flere gange dagligt, skyller med klorhexidin efter hver børstning, har fået tandrensninger, you name it, i have done it.

Har nu talt med tandlægen igen, der mener at jeg skal se tiden an. Hallo, hvor lang tid skal man se tiden an i?? Nu har jeg købt noget zendium tandpasta, og håber/krydser fingre for, at den endelig vil virke, da jeg snart er ødelagt i min mund.

Har i andre gode råd, som en desperat kvinde kan bruge??

Inge (med et knap så kønt smil)

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.