Luksus i hverdagen

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe November 2004 Luksus i hverdagen

Viser 11 indlæg - 1 til 11 (af 11 i alt)
  • Forfatter
    PernilleymrPernilleymr
    Medlem

Jeg sad lige og læste i et gammelt Alt for damerne, hvor der var en artikel om forskellige kvinders luksus i hverdagen. Det får mig til at tænke lidt over, hvad min egen luksus er. Og så tænkte jeg: Hvad mon netdamernes luksus er? Tænkte også, at det måske kunne give lidt positiv energi midt i alt det her lidt kaotiske rod herinde…

Faktisk synes jeg, jeg har meget luksus i min hverdag…

… min største luksus er UBETINGET, at jeg går hjemme med Ida, og at hun ikke skal i vuggestue før til sommer

… en stor luksus, jeg nyder hver dag, er min grønne the, som jeg køber (over nettet) hos A. C. Perchs Thehandel (www.perchs.dk), uhm, den grønne the med kvæde og den grønne the med ingefær-citrus! Thedrikkere, prøv det, det må I ikke gå glip af!

… en lidt sjældnere luksus er, når jeg besøger min kosmetolog og får en ansigtsbehandling. Uh, at ligge der og blive nusset om og masseret – aaahhh!

… og så en luksus jeg ikke helt kan “gøre for”: Mine forældre som bare altid er der for Thomas og mig, hvis vi har brug for det mindste.

Hvad siger I? Hvad er jeres luksus?

Positiv energi og gode vibrationer fra Pernille :o)

Anonym
    Gæst

Min største luksus er at jeg får massage en gang hver måned, det var noget jeg bestemte mig til at lægge ind i burgettet for mange år siden. Det er ikke altid jeg har brug for det fysisk men jeg har altid brug for det psykisk:-)
    Ang mine børn er vi også så priviligeret at have familien tæt på og de er altid til rådighed. Hvis vi en aften bestemmer os til at tage i biffen, kommer farmor flyvende (ikke på kosten)
    Dejligt dejligt.
    Camilla

Vestjyde30Vestjyde30
    Medlem

Ih, hvem der bare havde en farmor, der kan flyve… 🙂

Nå, min største luksus i hverdagen er

at vi ikke stresser rundt, men har god tid om morgenen

at jeg elsker mit arbejde

når jeg får en ansigts- eller fodbehandling

at vi ikke bruger tid på at skændes

og sidst, men ikke mindst, er Anders en luksus! Føler mig priviligeret over at være mor til sådan et vidunder!

Kh. Ellen

chrizztinachrizztina
    Medlem

– den er sq svær! Luksus… ih, hvad har jeg egentlig af luksus ? Altså sådan noget personligt noget – for naturligvis er det vild luksus, at jeg overhovedet har et job med den høje arbejdsløshed, der er i min branche. Men luksus… tænk, jeg kan slet ikke komme på noget ? Jo, så er der jo Claras mormor, som hjælper os helt utrolig meget. Men gid jeg kunne skrive sådan noget, som I andre skriver: massage, ansigtsbehandlinger, og så´en noget. Men sådan noget luksus holder jeg mig ikke. Måske det burde være mit nytårsforsæt… jeg vil finde på noget luksus for mig selv!
    Knus!

serafinaserafina
    Medlem

Altså, når du si’r Olga, så tænker jeg på en russisk tidligere kuglekaster eller noget lignende;-) Det lyder i hvert fald effektivt.
    Og det var altså ikke for at fornærme dem der hedder Olga, bare en dum association i min fredags-hjerne.

Charlotte

kattwomankattwoman
    Medlem

Min store og eneste luksus i hverdagen er min rengøringskone Olga, som kommer hver torsdag og klarer hele huset. På 2 timer er der støvsuget, vasket gulvet, tørt støv af, ordnet køkken og badeværelse…og så skal jeg ikke tænke på rengøring i weekenden. Juhuuuu…..men for fanden hvor kunne jeg godt bruge et par bedsteforældre, Maimona har jo ingen, og Mor her trænger for vildt til rigtig aflastning i en hel weekend.
    Nogen gange savner jeg sgu “mit gamle liv” – selvom jeg jo selvfølgelig er lykkelig for min lille dejlige pige.
    Knus Kat

elin_melin_m
    Medlem

…fin tråd 🙂

– min største luksus er ubetinget, at jeg har været så heldig at få 2 sunde og dejlige børn. Jeg synes nemlig ofte man hører, om folk der slet ikke kan få/har svært ved at få børn

– materialistisk set, synes jeg også det er en stor luksus, at når nu vi bor på landet, så har råd til 2 biler, det gør da tingene meget nemmere

– synes i det hele taget vi er heldige økonomisk set, vi kan selvfølgelig ikke bare bruge løs af pengene, men vi mangler ikke noget… væsentligt, der er vel altid noget man ønsker sig 😉

hilsen elin

kattwomankattwoman
    Medlem

Du har ret hun er russer og faneme effektiv – og nu er jeg også blevet venner med hende…det er jo en hel solstrålehistorie. !!
    God lørdag….

sanchensanchen
    Medlem

God ide:o)

Luksus er, at jeg studerer og Eddi har også fleksible arbejdstider, så der er nul stress – faktisk sover vi hver især længe TO gange i ugen:o)

Derudover kan vi en gang imellem ta en strøgtur med brunch und alles, mens musen er i dp – så er vi fri for barnepiger…

Ellers er luksus et langt bad for sig selv -eller med sin mand, he he:o)

Og så er min mand jo kok – en daglig luksus:o)

Jeg synes i det hele taget, vi har et utroligt rigt liv – ikke økonomisk, men det vi så har istedet, kan slet ikke gøres op i kroner. Det eneste vi savner, er en have:o) Måske vi skal få os et kolonihavehus?!

Kh Sanne og Phillip, som sov til 8.45 idag – en meget sjælden luksus:o)

Hanne JHanne J
    Medlem

Faldt lige over denne her tråd, da jeg sad og søgte på nettet efter luksus til hverdagen.
    Det er jo nogle gange så utrolig lidt der skal til, men altså …. herhjemme er min luksus (og lidt guilty pleasure) at drikke varm kakao med skumfiduser i. Måske ikke det sundeste, men det er dælme hyggeligt!

Pelle89Pelle89
    Medlem

Jeg ved en af min kones største luksus’er, okay på indrømme det også er en af mine egne 😀 Det er at organisere vores fælles walk in og selvfølgelig købe nyt til det. Det giver bare sådan en god følelse at have et organiseret tøjrum. Vi har en side hver, og så i midten er der en slags ø, hvor begge vores accessories er. Fx solbriller og smykker. Vi har for nyligt opgraderet det hele med nogle cool tøjstativer i vandrør. (Link fjernet, Redaktionen).

Viser 11 indlæg - 1 til 11 (af 11 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.