Bæresele vs babyslynge

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe September 2004 Bæresele vs babyslynge

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Forfatter
    Anonym
    Gæst

Jeg går med planer om at anskaffe mig enten en babyslynge eller en bæresele, men er i tvivl om, hvad jeg skal vælge. Derfor kunne jeg godt tænke mig at høre Jeres erfaringer med henholdsvis slyngen og bæreselen.
    Jeg ved, at man kan bruge slyngen helt fra fødslen. Hvornår kan man begynde at bruge bæreselen, og hvor længe må baby sidde i den. Hvorlænge må baby være i slyngen?Hvilke mærker er bedst?

Jeg skal om et par uger i gang med at færdiggøre mit speciale, så derfor er det vigtigt, at slyngen/selen også er god, når man sidder og arbejder ved computer, så jeg kan sidde med Lærke, når hun er vågen, og intet andet end at være hos mor dur.

Puha det var en masse spørgsmål. Håber der er mange som har nogle erfaringer de gerne vil dele ud af 🙂

Hilsen Bende og Lærke 18 dage

Anonym
    Gæst

Hej Bende.

Jeg har invisteret i en huggababy slynge fra heart-wear.dk og den r guld vær når Annabell er urolig og fordelen ved slyngen er at de må ligge i den så længe de vil fra 0-4 mdr ca hvorefter man kan ha dem på hoften, se nærmere info på hjemmeside.
    Jeg har også købt en babybjørn bæresele, den er jeg dog først begyndt at bruge nu, da de kun må sidde i den max 20 min når ikke selv kan holde hovedet.
    Men slyngen er klart det bedste kup jeg har gjort, så den kan klart anbefales, og hvis du køber en huggababy, så holder de demo et par gange om ugen hvor de viser hvordan man bruger den bedst muligt, og det fik jeg meget ud af.
    Held og lykke.

Helene & Annabell 9 uger

perhapsperhaps
    Medlem

Jeg har ingen slynge, men kun en BabyBjørnsele, som jeg til gengæld har købt i Den Blå Avis til 75 kr, og den ser helt ny ud. Lidt af et kup, må man sige. Jeg får ikke brug for en slynge, og synes der er masser af andre ting at bruge penge på. Men behov er jo forskellige, og måske er en slynge bedst til dit behov 🙂

Held og lykke med specialet. Min fætters kone er lige blevet kandidat (Cand. Linc. Merc.)med en 7 måneder gammel baby – hun fik 9 i specialet… så det kan sagtens lade sig gøre.

Knus,
    Jeanette

ninat1ninat1
    Medlem

Jeg har begge dele og er glad for begge dele 🙂
    Bæreselen købte vi til vores nu store søn og han elskede den. Man kan bruge den fra barnet er 50 cm og vejer 3,5 kilo, men som en anden skriver kun 20-30 min. ad gangen indtil de kan holde hovedet. Det kan være svært at sidde ned med den på, da barnets fødder jo stritter ud for neden, så med mindre barnet sover tungt vil det sandsynligvis brokke sig over at benene skal bøjes sammen.
    Slyngen har den fordel at barnet må sidde i den længe og at man kan amme barnet i den. Tit falder mit datter i søvn efter ammningen og bliver så liggende i slyngen lidt.

Nogle gange vil min datter ikke være i slyngen, andre gange ikke i bæreslene, så det er jo lidt luksus at have begge dele. Især hvis det er eftermiddag og jeg er alene med begge unger og aftensmaden skal serveres, den stor skal gøres klar til at komme i seng osv. Det er mest der jeg bruger dem.

Du kan prøve bæreseler i nogle butikker (bl.a. i kære børn i Frederiksberg centret i Kbh.).
    Og så held og lykke med specialet, det kan være hårdt at blive færdig (er selv cand. mag.), men husk på, at karakteren sjældent betyder særlig meget når du skal søge arbejde (med mindre du vil noget helt specielt). Det der betyder noget er at blive færdig!!!

Nina og Fiona 5½ uge *som sover sødt i sin slynge*

migogbebsmigogbebs
    Medlem

Har “kun” en bæresele (babybjörn) som vi som så meget andet har arvet.. den er falmet og kedelig i farven, men den er uvurderlig når man skal ordne forskellige ting og det samt. kun er mor der dur (eller er hjemme). men umiddelbart lyder det som om dit behov mere trækker i retning af en slynge.. der har lige været en test vedr. netop det her i tænk og test.. måske nogen kan huske resultatet..
    kirsti

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.