Sandkasse-virus…

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe August 2004 Sandkasse-virus…

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Forfatter
    UrsulamUrsulam
    Medlem

Det er hvad Louie har fået!
    Det er et udslet der minder om varmeknopper men som bare ikke rigtig går væk. Det er over det meste af maven, over og under den ene arm og ned af det ene ben. Han klør lidt i det.. Var ved lægen og det var diagnosen.
    Har bare aldrig hørt om sådan en virus før og ingen i vuggestuen havde hørt om den heller. Og de må da støde på en del mærkelige sygdomme dernede. Tænkte at det nok var lægen der havde navngivet den selv…
    Nå men den smitter ikke og går væk efter 4 – 6 uger. Så vi må bare vente og se om er sådan.
    Har nogle her hørt eller oplevet noget tilsvarende?

Ursula

Anonym
    Gæst

Hm, det lyder interessant. Niels har sådan nogle små knopper i nakken og på maven, som han går og kløer lidt i, og som vi går og overvejer om vi burde gå til lægen med … men sandkassevirus. Det har jeg da godt nok aldrig hørt om før. Det lyder lidt ulækker.

KH
    Vibeke, Niels (230704)

Anonym
    Gæst

Jeg er på besøg fra april04.

Min datter har også lige fået konstateret sandkasse-eksem, og jeg har heller aldrig hørt om det før. Vi troede også bare det var varmeknopper, men da de ikke forsvandt tog vi til lægen.

Er nysgerrig efter at høre hvordan det er gået efterfølgende??

Kh Mette

UrsulamUrsulam
    Medlem

Hej igen

Louie havde udslet i omkring 4 uger. Han har været ret generet af det især også fordi det har været så varmt. Var til en læge igen mens vi var på ferie for lige at høre en anden mening. Han sagde det samme som vores egen, men havde dog aldrig hørt om navnet sandkasse-virus. Louie fik noget hø-feber medicin. Kan ikke huske navnet, men det kan købes i håndkøb på apoteket. Det tog han en halv pille af i en uge og så var det praktisk talt væk. Og siden har der ikke været noget.
    Håber I klare det, for sjovt er det ikke….

Ursula

Anonym
    Gæst

Mange tak for svar.

Jeg synes ikke min datter virker specielt generet af det, men hvis knopperne ikke forsvinder efter nogle uger, må jeg nok hellere gå til lægen igen.

BrittBritt
    Deltager

Sandkassevirus er det samme som Gianotti-Crostis syndrom

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.