Hjælp: Forkølelse og Kamille?

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe August 2004 Hjælp: Forkølelse og Kamille?

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • Forfatter
    samsoesamsoe
    Medlem

Kære piger,

William er blevet ret forkølet og nyser og hoster en del. Har I erfaring med at bruge kamillethe for at lindre? Bruger I sukker i theen, når det lille pus skal have det? Og hvor meget the/sukker giver I? Hvis I kun har erfaring med at give kamillethe i forbindelse med at berolige, vil jeg også gerne høre om mængder og sukker… Håber I kan hjælpe.

Pust, host, nys,

Eva og William (040904)

Anonym
    Gæst

Det er hårdt når de små pus er syge.. Min lille Emma har også lige haft en tur og hun fik kamille te når hun ville.. Med bare en lille bitte smule sukker.. Hæv Williams hovedgære en smule det hjælper dem lidt (gjorde det selv ved Emma efter en “tøs” 🙂 sagde det her inde).. Held og lykke med det.. Emmas forsvandt efter en uges tid..
    Knus fra Sussi og Emma (050804)

Anonym
    Gæst

Hej Eva…

Mads har været forkølet i næsten en hel uge nu – dog er det ved at aftage igen. Men jo jeg har også brugt kamillethe til at berolige ham med – med sukker…

Jeg fik af vide hos lægen at der skulle 1 tsk sukker til 100 ml kamillethe. Jeg plejer at lave en hel flaske på 250 ml, og så lader jeg bare Mads spise/drikke det han vil.
    Håber du kan bruge det.
    Hvis William har svært ved at trække vejret, når han ligger ned, synes jeg du skal løfte hans hovedgærde. Det kan også afhjælpe lidt…

Snøft, snøft og endnu mere snøft til jer begge…

Berit og Mads 100804

olivia02olivia02
    Medlem

Hej Eva.

Jeg fik det råd at sprøjte modermælk i næsen på Christoffer da han var forkølet og det hjalp. det er lidt besværligt men kan betale sig. Hvordan det hjælper kan jeg ikke svarer på…..Man kan evt købe en engangssprøjte på apoteket, hvis man ikke kan ramme næsen.

Knus Lena

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.