Til Hyttmann

Viser 2 indlæg - 1 til 2 (af 2 i alt)
  • Forfatter
    Anonym
    Gæst

Hej Tine,

Jeg får snart pip af Netdoktor :-). Nu har jeg to gange forsøgt at svare på din hilsen til mig fra for snart længe siden, men begge gange er svaret blevet “spist”, fordi Netdoktors babyklub gik ned, og så har man jo ikke lige tid til at skrive det igen lige med det samme, men en lille størrelse i baggrunden. Denne gang var jeg dog så forudseende at lave en kopi af skriverierne, så her er det:

Hej Tine,

Undskyld, jeg først ser din hilsen nu, men det er også efterhånden temmelig sporadisk, hvor meget jeg er på Netdoktor.
    Det er da noget værre noget med din søster – jeg håber, leukæmien kan behandles, og at hun har kræfter til at være sammen med børnene.
    Her går det fint med Niels og mig. Niels er fortsat en meget nem dreng, som blev 4 måneder i tirsdags. Ved sammen lejlighed er han vokset ud af både vugge og lift – og begyndt at sove igennem om natten, fra kl. 19 til 07.30. Han er selvfølgelig super sød og dejlig og udvikler sig fuldstændig efter bogen. Så jeg har ikke noget at klage over.
    Efter de første to en halv måned med først brystbetændelse og en ret træls maveinfektion, som stod på i næsten en måned, er jeg ved at være mig selv igen – efter at have fulgt min læges råd om at passe godt på mig selv og spise meget sundt. Han mente mit immunforsvar var blevet temmelig svækket af den besværlige graviditet – og en hård fødsel ?!. Sådan opfatter jeg den godt nok ikke selv, jeg blev jo sat i gang og alt virkede totalt gennemkontrolleret, men jeg kan da godt se af min journaludskrift, at det måske ikke foregik helt sådan set med profesionelle øjne. Og jeg var da godt nok også noget træt og halvdårlig de første dage efter ….

Under alle omstændigheder er det på tide, at jeg er ved at være frisk igen. Der er jo kun knap 7 uger, til min barsel er slut.
    Jeg må indrømme – selvom jeg stadig ikke rigtig ved, om det er comme il faut i dette forum – at jeg glæder mig ret meget til at komme i gang igen – ikke mindst fordi jeg får mulighed for at skifte job internt i virksomheden, når jeg kommer tilbage, og dermed havner i det, der har været mit drømmejob i mange år.
    Jeg er virkelig glad for, at vi har kunnet arrangere det sådan, at min mand kan tage en del af orloven. Ellers ville jeg bare gå i frø.
    Og så skal jeg ikke klage mig. Jeg har jo ikke ammet, siden Niels var seks uger, hvilket har betydet, at jeg har haft forholdsvis nemt ved at tage nogle timer “fri” og mødes med gamle venner – dem, som ikke har småbørn længere ;-). Og så har jeg bevaret kontakten løbende til mit arbejde, og deltaget i et større udviklingsprojekt (med Niels på skødet 🙂 ) + diverse sociale arrangementer her i efteråret.
    Dermed ikke være sagt, at jeg ikke også nyder, at gå hjemme og hygge med Niels. Selvfølgelig gør jeg det. Og jeg synes også, at min lokale mødregruppe er alletiders – selvom vi er ret spredte i alder (fra 21 til 38), så har vi det ret sjovt – og bruger en stor del af tiden på at snakke om alt mulig andet end de små bebser.

… og trods mine indvendinger mod at gå på barsel – og en bøvlet graviditet – så håber jeg da også, at det ikke vare alt for længe, før jeg er på den igen. Foreløbig har vi dog bestemt, at vi ikke begynder at arbejde på sagen før Niels’ 1 års fødselsdag – ikke fordi vi har problemer med, at der skulle blive for kort afstand mellem nr. 1 og 2 – der er kun 11 måneder mellem min bror og mig, og det har altid været super, set med min brors og mine øjne – men af hensyn til mit helbred.

Og så må jeg hellere stoppe. Den unge mand er begyndt på sine “jeg-vil-have-mad-råb”, og så er det bare med at komme ud og varme flasken, inden der opstår panik-agtige scener :-).

Jeg håber, du fortsat hygger dig med din barsel. Jeg kan jo læse andet steds, at du har tid til at slappe af sammen med hesten ind imellem. Det lyder rigtig dejligt.

Kh
    Vibeke

hyttmannhyttmann
    Medlem

Hej Vibeke,

Dejligt at høre fra dig. Det er faktisk også blevet sjældent at jeg kommer her ind på netdoktor.

Valdemar er nu 12 uger og heldigvis også et meget nemt barn, og vi elsker ham overalt på jorden. Han græder faktisk aldrig men får dog dagligt nogle raserianfald, så man kan bestemt ikke sige han har problemer med at vise vrede 😉 Han har sovet igennem fra kl. 20 til 7-8 fra han var et par uger. Tilgengæld sover han ikke ret meget om dagen, så der er jeg virkelig på.

Jeg forstår udemærket at du glæder dig til at komme tilbage til jobbet. Jeg vil gå så vidt at sige bare det var mig. Mit firma er ved at bliver slået sammen med et andet og det er rigtig irriterende at sidder her på barsel og ikke have nogen indflydelse. Oven i det ved jeg, at min nye chef bliver en fra det andet firma og jeg ved at omkring 1/3 af os skal fyres. Så der er en risiko for at jeg ikke engang har et job at komme tilbage til, desværre. Jeg bor jo i Kbh. kommune så der er langeventelister til pasningstilbud. Min kærestes arbejdsplads er også ved at blive sammenlagt, så han er heller ikke vild med at tage barselsorlov pt. Irriterende! Stakkels Valdemar han er totalt sød og nem og forældrene drømmer bare om at gå på arbejde 😉

Min søster, ja det går op og ned. Det er enormt hårdt at hun i den grad har isoleret sig selv. Jeg har behov for at tale om det her og det har hun ikke. Hun er ikke interesseret i besøg eller lignende. Lægerne siger dog at alt går efter planen (men der er langt igen) og hun er nu færdig med anden omgang kemoterapi. Jeg er sikker på at hun nok skal blive rask, men det kan naturligvis ikke undgåes at tvivlen af og til melder sig.

Jeg havde ellers indtruk af at din fødsel forløb totalt udramatisk. Og det var da også godt at du selv opfattede det på den måde i situationen 😉 Jeg havde ihvertfald verdens mest udramatiske fødsel. Jeg sad på resturant efter vandet var gået, 5 cm åben og uden veer. Selve ve arbejdet varede 7 timer ialt. Lægerne havde jo spået at Valdemar var kæmpe stor så der var tilkaldt 2 fødselslæger og en ekstra jordemoder fordi de troede han skulle lirkes ud, men det viste sig at være totalt unødvendigt. I andet eller tredje presseve kom Valdemar nærmest flyvende gennem luften og vi blev alle temmelig overrasket. I virkeligheden var det at føde piece af cake for mig.

Sjovt at I også allerede planlægger den næste. Jeg bliver jo virkelig nød til at gøre op med mine psykologiske teorier her. Jeg er simpelthen for gammel syntes jeg til at holde mig til teorierne, desværre 😉 Allerede nu kan jeg få tiden til at gå med at tænke over hvordan jeg overlever endnu en graviditet og en omgang barselsorlov.

Valdemar er også både på bryst og flaske og det har vist sig at have visse fordele. Bla. noget mere frihed til moderen, og det nyder jeg i fulde drag. Min mælkeproduktion har været meget påvirket af det her rod med min søster, men det har jeg altså bare accepteret uden at gøre det store ud af det. Barnet trives og det må være det væsentlige.

Tjah og ellers så kikker vi jo stadig på hus, men får ikke gjort noget ved det. Og tro mig jeg hader at slæbe 8 kilo baby + en pusletaske og en pose med varer op på 5 sal hver dag. Men nu skal det altså snart være. I sidste uge gik der hul på taget så vi havde et babybadekar stående i sengen fordi det dryppede ned, direkte i min seng 😉

Kh Tine

Viser 2 indlæg - 1 til 2 (af 2 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.