Problemer med at komme af med afføringen…

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe August 2004 Problemer med at komme af med afføringen…

Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)
  • Forfatter
    Anonym
    Gæst

Hej,
    Melena presser, presser og presser mange gange i løbet af dagen og bliver ked af det, fordi hun har svært ved at komme af med afføringen. Det er bare så synd for hende, og jeg har spurgt min læge, som siger, at hvis afføringen ikke er hård og klumpet, så gør man ikke noget ved det. Melenas afføring er daglig og i “remoulade-konsistens”, men synes bare, at det lyder for utroligt, at man ikke skal gøre noget, når nu jeg kan se på hende, hvor meget bøvl hun har med det. Lægen siger, at når afføringen ikke er hård, så duer det ikke at give hende noget Lactolose (eller hvad det lige hedder), for så får hun bare diarré….
    Er der andre af jer, der oplever dette med jeres lille guldklump eller har gode råd?

kh Rikke og Melena 29.07.04.

Anonym
    Gæst

Hej Rikke!
    Mine piger har ikke haft de store afføringsproblemer, men har hørt at det hjælper at massere forsigtigt rundt om navlen med uret….-det skulle sætte gang i systemet! Håber at din lille prinsesse snart får det bedre…
    Vh
    C

winniemorwinniemor
    Medlem

Men Mathilde var ikke synderligt plaget af det..

Du kan prøve at give hende sukkervand – det skulle sætte det i gang…

Ellers kan man hvis man har hjerte til det :o) tage en vatpind og putte vaseline på den.. Så stikker man den ind i numsen og vrikker den op og ned og frem og tilbage – ikke rundt..

Det gjorde jeg da hendes prutter lugtede så grimt at det trak vand af øjnene..

Held og lykke..

Winnie + Mathilde.

hej

Freja kom ind i en periode hvor det kun var luft der passerede gennem hende. MEn nu er vi på rette spor igen. en i min mødre gruppe gav mig et trick, for at luften passere gennem de små hurtigere kan man når de ligger med bar numse tage deres små fødder op mod hagen, freja syns det ret morsomt og der bliver slået et par prutter og ca 20 minutter senere har nu leveret små gaver i bleen.
    det kan jo være det hjælper, men husk at ligge noget mellem deres ben ellers kan der komme en lille tissetår på afveje;-)

janni og freja

Anonym
    Gæst
    poshedposhed
    Medlem

Vi har enkelte gange oplevet det samme med Hannah. Vi har stor succes med at komme lidt babyolie på en finger og forsigtigt massere numsehullet udvendigt et par minutter. Hun bliver helt salig og der går som regel maks en ½ time får der er bonus. Af og til falder hun dog bare i søvn bagefter med et saligt smil.

SP anbefalede det og sagde at man skule undgå “indvendig stimulation” som f.eks med termometer eller vatpind, som nogle gjorde.

og fraråede på det kraftigste at stikke noget ind da ringmusklen kunne blive forvent altså fremover skulle have hjælp for at løsne sig.

Anonym
    Gæst

Min datter er også begyndt at lave presse-lyde de sidste par dage, og det lyder som om hun har svært ved at komme af med noget.
    Hun har altid leveret bonusbleer flere gange om dagen, men nu er det kun 2 gange om dagen….
    Heller ikke jeg synes at hendes aff. er hård, men har samme konsistens som den altid har haft.
    Hvordan ser babyaff. ud, når det er hårdt? Jeg har svært ved at forestille mig at det kan komme ud som små ..ja…pølser.

Jeg har ikke gjort noget ved det andet end at prøve at give hende lidt kogt vand på flaske, for at se om det evt. var væske hun manglede. De sidste par dage, har hun nemlig heller ikke spist om natten, så det kan jo være at hun mangler væske…det kender man jo fra sig selv, ik?

..kan desværre ikke hjælpe mere…

/Trins, og Rosa snart 5 mdr

sannepandesannepande
    Medlem

Oskar har hårdt afføring(han har fået lactolose siden han blev født) men nu er vi trappet ned, så han kun får når der ikke har være afføring i 2 dage..og hårdt afføring er små klamme menneskepøller…bare mørkegrønne..YARKK*GG*

Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.