Skemad

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Forfatter
    Anonym
    Gæst
    Anonym
    Gæst

Vil lige starte med at ønske alle en god (bag)jul og godt nytår. Har ikke været herinde i lang tid. Min datter er 4 mdr. og er begyndt at få lidt risgrød og det går egentlig også fint. Hun spiser ca. 1/4 dl om dagen. Jeg har været inde på sundhedsstyrelsens hjemmeside hvor de laver et forslag over 2 måltider om dagen. Er der nogle der ved om jeg må give Emilia 2 måltider skemad om dagen, når hun også får 210 ml vælling om aftenen inden hun skal sove??
    Hvor meget grød/vælling giver I jeres små skattebasser om dagen?? Har også lige et andet spørgsmål. Emilia var ved læge i tirsdags (da hun blev 4 mdr.) hvor hun vejede 6965 gram og målte 62 cm. Er det meget normalt i forhold til jeres??
    Nå men nu er min lille prinsesse vågnet igen efter en ½ times powernap, så jeg må hellere komme ned og lege med hende.

Jette og Emilia (4.9.04)

belinda2belinda2
    Medlem

Hejsa
    Nu er min søn godt nok 5 måneder men min sp sagde at hvis han mave ikke brokker sig måtte han få alt det han vil.
    Han spiser ske mad 3-4 gange i døgnet og det går uden problemer.

VH Belinda

Anonym
    Gæst

Hej Jette,

Jeg ved ikke, hvad sundhedsstyrelsen anbefaler mht. grød + vælling, men jeg prøvede mig ganske enkelt frem og fandt ud af, at Niels ikke gad en ekstra portion grød/mos, før jeg droppede vællingen. Jeg droppede dog først vællingen efter, at vi havde været på grød i en lille månedstid – og jeg var sikker på, at han gad at spise grød hver dag.
    Da han fik både grød og vælling, spiste han vel ca. 20-30 ml. grød om formiddagen + mellem 200 og 270 ml. vælling om aftenen.
    Efter at jeg droppede vællingen steg grødspisningen til ca. 40 ml. om formiddagen og 30-40 ml. om aftenen.
    Niels er 5 1/2 måned nu, og appetitten svinger meget fra dag til dag: Han spiser mellem 40 og 80 ml. grød m. lidt frugtmos om formiddagen og ditto kartoffel-gulerodsmos om aftenen. Derudover drikker han mellem 500 og 800 ml. modermælkserstatning – det lyder ikke af så meget, men han bliver tykkere og tykkere :-).

Mht. størrelse ved fire måneder, så vejede Niels 7.000 gram og målte 69 cm. ifølge sundhedsplejersken. Da jeg var til 5 måneders undersøgelse hos lægen vejede han 7.450 gram, mens længden var krympet til 67 cm. (!) – så vægten passer nok, men jeg ved ikke helt med længden, og vi har ikke lige fået taget os sammen til selv at måle ham ;-). Mit gæt er, at han i virkeligheden målte ca. 65 cm., da han var 4 måneder.

Kh
    Vibeke

Chris07Chris07
    Medlem

Vi er ikke rigtig startet på grøden herhjemme endnu, da Emilie ikke rigtig gør tegn til at være sulten efter andet end mors bryster 🙂 Dog får hun en flaske vælling om aftenen hvor jeg ikke har så meget mælk. Med hensyn til str. så havde vi besøg af sp i tirsdags, Emilie vejer 7,5 kg og måler 66 cm
    hilsen Janie og Emilie 12.08.04

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.