Så ringe er min mad :o)

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe August 2004 Så ringe er min mad :o)

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • Forfatter
    winniemorwinniemor
    Medlem

Har nu 2 gange forsøgt at give Mathilde min hjemmegjorte kartoffel/gulerødsmos – begge gange har hun lavet brækøvelser og knebet det ene øje sammen som om det er det ulækreste hun nogensinde har smagt.. Jeg vil ikke udelukke at det kan være tilfældet.. Er der nogen andre der har været ude for dette ?? Og hva gjorde i?? Jeg synes det er synd at være særligt vedholdende.. Især fordi hun græder hjerteskærende..

Altså jeg synes jo selv at det smager grufuldt.. Måske hun bare heller ikke kan lide det???

Knus WInnie

hyttmannhyttmann
    Medlem

Kender det godt. Valde hader alt andet end bananer. Jeg er heller ikke vedholdende overhovedet. Så hver aften starter med grød eller grøntsagsmos og ender med bananer.

Totalt upædagogisk.

Kh Tine

makimaki
    Medlem

Hej Winni. Mange børn bryder sig ikke om konssistensen af kartoffelmos og slet ikke i starten:-) Men, hvis hun kan lide gulerod, broccoli, blåmkål osv., så kan du evt. lave en af den som hoved tema og så putte en smule kartoffel i det og så stille og roligt trappe op med kartoflen:-) Det hjalp her, Robin lavede samme fjæs som din Mathilde og nu spiser han det med velbehag. ( Det tog 3 uger, hvor han meste spiste gulerod, broccoli eller blomkål )

MIn den store, blev aldrig vild med kartoffelmos, så vi droppede det. Men da hen så begyndte at spise små stykker mad, så kunne han sagtens spise små stykker kartoffel, han kunne bare ikke lide det som mos.

Måske du kunne bruge det til noget.

Knus og Kartoffelsmil fra MAKI

Anonym
    Gæst

Hej Winnie
    Det samme gjorde Emilia da jeg introducerede hende for hjemmelavet kartoffelmos med gulerødder. Jeg gjorde det i to dage, hvor hun også lavede brækfornemmelser. Så holdte jeg pause i et par dage og prøvede så igen. Der gik det bedre men hun var stadig ikke vild med det. Så prøvede jeg købe kartoffelmos med gulerødder og det røg bare ned. I går aftes prøvede jeg så med den hjemmelavede igen og det spiste hun også med stor velbehag. Jeg blandede godt med modermælkserstatning i, for den smag kender hun jo. Så jeg tror bare du skal blive ved og måske holde en pause en gang i mellem. Det er bedre at hun spiser 1-2 skefulde end ingenting.
    Håber du kan bruge det til noget. Håber din Mathilde snart vil spise din kartoffelmos.
    Knus fra Jette

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.