Madpakker?

Viser 13 indlæg - 1 til 13 (af 13 i alt)
  • Forfatter
    ariel354ariel354
    Medlem

om aftenen…
    jer har ca. 15 minutter fra jeg vækker børnene indtil vi tager af sted, og jeg er alene med dem, da min mand tager af sted meget tidligt.

vi har begge to enorm transporttid så det kan simpelthen ikke lade sig gøre om morgenen

kh
    danijela

tanteettetanteette
    Medlem

Om morgenen, da jeg i forvejen er lettere hysterisk med madpakker, der ligger længe inden de skal spises;-)

KH Henriette

nilla1969nilla1969
    Medlem

Der var noget med en masse indlæg, der skulle nåes, ikke?

Så bare af ren nysgerrighed: Smører I madpakker aftenen før eller om morgenen?

Herhjemme har vi tidligere altid smurt om morgenen, men efter i laaaaang tid at have været ved at få PIP af, at manden stod og fedtede med det i halve timer (når det var hans tur til at smøre), har jeg endelig fået indført en forsøgsperiode, hvor vi smører om aftenen. Indtil videre en succes, og selv kan jeg i hvert fald ikke smage forskel :-)))

Hvad gør I?

Knus Pernille (der undskylder, hvis den har været oppe 117 gange)

sommer06sommer06
    Medlem

Om aftenen – altid. Jeg sørger for at det pålæg vi bruger altid er friskt og holder temperaturen i køleskabet godt under de 5 grader. Det hjælper så også at den om morgenen ryger (næsten) direkte fra vores til børnehavens køleskab.

Og det er ALTID min tur for jeg står for det med maden herhjemme.

Kh
    Dorte

SisseAndSisseAnd
    Medlem

Om aftenen, helst:)

Jeg laver pasta-salater og hjemmelavet pizza, pitabrød etc, de kommer direkte i køleskabe i institutionerne og på arbejdet, jeg klager ikke;)

Knus Christina

joan2pjoan2p
    Medlem

Om aftenen…også altid.

Vi er begge B mennesker i dvale (det er vist ret svært at være rigtige B mennesker når man har små børn!?), endvidere er jeg alene med børnene fra ca. 6.25 om morgenen, og den største skal jo være i skole kl 8.00, og vi skal gå hjemmefra ca. 7.25….
    såååee det ville altså være ret stressende at skulle smøre madpakker om morgenen!

Joan

Anonym
    Inaktiv

Om aftenen – når vi når/husker det!

Tager de skiver rugbrød ud af fryseren, som vi skal bruge – smørrer madderne og i køleskabet med det samme. Om morgenen tages madkasserne ud som det sidste, og opbevares derfor ikke uden for køleskabet i mere end ca et kvarter (den tid det tager til de er i børnehavens køleskab)

Jeg synes, de smager ganske friske – som barn husker jeg tydeligt aftensmurte madpakker, som dagen efter skulle fortæres efter en del timers ophold i skoletasken – dengang var der da ikke noget, der hed køleskab i skolen, så synes nu vi er ganske godt forvænt nutildags :O)

Rikke

Om aftenen – altid!

Jeg kører hjemmefra kl. 7.20 og kan da slet ikke overskue, hvor tidligt jeg skulle op, hvis der også skulle smøres madpakker om morgenen. Og jeg synes ikke, madpakkerne virker gamle, når de pakkes ud.

– Anja

Hanne77Hanne77
    Medlem

Om morgenen. Og barnet insisterer på at hjælpe…

Men nu er det kun om fredagen at Linus har madpakke med og vi møder altid sent (går hjemmefra omkring kl 9) så jeg har det nemt.

I ferier skal vi dog selv medbringe både frugt, madpakke og eftermiddagsmad, så der holder vi gerne flest mulig fridage. Jeg hader at smøre madpakker.
    Er der forresten nogen, der har spændende forslag til eftermiddagsmad? Jeg har været ude i pølsehorn bagt på hvid hvede mel, men ofte ender jeg på rugbrød.

Hanne

Anonym
    Gæst

Om aftenen – alt andet ville være totalt urealistisk hos os, hvis vi da ikke bare skulle spise ungerne af med en flad leverpostejmad og en ditto ostemad. Vi står op kl. 6.15 og den, der skal på arbejde skal være ude af døren med de to store senest 7.45, samtidig med at Sigrid skal serviceres.
    Så vi smørre dem om aftenen,både til børnene og til os selv.

Kh
    Vibeke, Niels, Emil og Sigrid

stiniistinii
    Medlem

jeg står alid for at smøre madpakker her og forsøger så vidt muligt at få det gjort om aftenen. Så synes jeg at jeg har bedre tid. Kan godt li´at gøre lidt ud af ungernes madpakker…

Silas får frugt og en eller anden form for brød med til eftermiddagen. Det er fx. riskiks, kanelknækbrød, groft knækbrød, grovbolle, pølsehorn, skorper…

Har I nogle gode ideer til at gøre madpakkerne sjove/spændende?

jeg laver fx:
    -huller í rødbederne med sugerør – som ansigt, bogstaver – og de små “pølser” inden i sugerøret lægger jeg rundt om eller på Kirses mad.
    – river gulerødder og agurk og lægger på pålæget
    – spyd med div. frugt og grønt – evt bare med tandstikker
    – “røræg” skåret ud i figurer fx med kageformer

Ja – det er lige hvad jeg kan kan komme i tanke om af sjove ting.
    Og så er der jo al tilbehøret -altså andet end rugbrød…

Kh Stine

tanteettetanteette
    Medlem

Elliot er jo dybt fascineret af bogstaver, så hans agurk er ofte snittet med et bogstav. Eller lavet til et ansigt, eller en ridder, eller….

Elliot gider helst bare flade rugbrødsmadder, så alle mine “sjove” ting i madpakken er meget begrænset… De får frugt og brød/kiks/knækbrød i Bh om eftermiddagen, så det skal jeg ikke en gang sørge for…

Det mest sjove, der er i madpakken (udover agurken), det er frugtstænger, makrel i små portionsbøtter (kan købes i kvickly), pizza-snegle, pølsehorn, evt et stykke pizza fra aftensmaden, frikadeller,…

KH Henriette

PS Her i huset står vi op kl 5:30 og alligevel smører vi madpakker om morgen,- kan bare ikke med madpakker, der har ligget hele natten!

Anonym
    Gæst

Det er mandens tjans at smøre madpakke og (derfor) er det om morgenen. Han har god tid. Ind imellem smører jeg dem om aftenen, hvis jeg selv skal have rugbrød med på arbejde. Jeg laver altid mit mad om aftenen.

Marie

Viser 13 indlæg - 1 til 13 (af 13 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.