Biluheld – skift af autostole

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe Juli 2004 Biluheld – skift af autostole

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • Forfatter
    Helene77Helene77
    Medlem

Jeg var igår så uheldig at blive påkørt af en bil. Vi kørte stille og roligt over for grønt, hvorefter en bil brager ind i siden på os med over 60 km/t. Havde slet ikke set ham komme (man regner jo ikke med at blive påkørt, når man kører over for grønt)

Bilen blev slynget 180 grader rundt. Heldigvis ramte han baghjulet, ellers ville det være gået ud over Clara Amalia (1½ år), som sad i den side. Vi slap alle uden men, men ungerne skulle lige på skadestuen og tjekkes. Emilia (på 4) har fået et brandmærke i tindinden, men ellers er vi ok. Jeg er totalt smadret i musklerne i arme, nakke og ryg. Ungerne skreg selvfølgelig da det skete og indtil jeg fik dem ud af bilen, men stoppede hurtigt og var så dygtige. Der var heldigvis en masse mennesker som hjalp, så tøserne tog det i stiv arm.

Den unge mand som sad i bilen indrømmede i starten at han havde set at det var rødt, men da politiet kom, havde han ændret udsagn (han havde åbenbart talt med sin far, som havde rådet ham til at lyve). Vi har heldigvis vidner, men sagen ryger i retten.

Vores bil ser ikke slem ud, men vi kan se at hjulet er skubbet ind og det virker som om at hele undervognen er vredet skæv.

Skal man skifte autostole efter en ulykke – de har jo ikke taget skade, da selen har taget fra, eller hvad mener I?

Vores klapvogn som lå i bagagerummet er også blevet ødelagt – vredet skævt af presset. Ved nogle af jer, hvem og hvilken forsikring der dækker en sådan skade?

Hilsen Helene (som render rundt lettere øm og lidt deprimereret efter den trælse oplevelse.) og Emilia taler om det konstant, hvilket jo er meget godt.

Annette70Annette70
    Medlem

Jeg er overbevist om, at de skal skiftes.
    Min veninde blev påkørt og begge hendes piger skulle have nye stole, selv om de ikke var ramt direkte.

Det ved dit forsikringsselskab helt sikkert.

/Annette – der er glad for at høre at i ikke kom til skade.

ingefdingefd
    Medlem

Hej Helene,

øv for en oplevelse. Jeg har aldrig selv været i et trafikuheld, så jeg kan slet ikke forestille mig hvordan det må være. Godt der ikke skete noget med jer.

Mht. forsikring, så skal du melde det til din forsikring, så skal de selv sørge for at få kradset pengene ind hos hans forsikringsselskab. Autostolene aner jeg intet om.

Træls at han ikke bare kan indrømme sin skyld, så der bliver en sag ud af det.

Et kæmpe knus til dig og din familie.

Knus

Inge

sommer06sommer06
    Medlem

Jep – alle autostole skal udskiftes efter trafikuheld.

Kh
    Dorte

Anonym
    Gæst

Kære Helene.
    Jeg kender desværre alt for godt til at være ude for en trafikulykke og forløbet der følger efter med erstatningssagen.

Jeg skal forsøge at gøre det kort:
    Jeg synes, du skal kontakte en advokat. Du har formentlig en retshjælp-forsikring i din ulykkes/bilforsikring, og skulle der blive noget med at nogen af jer (gud forbyde det) alligevel er skadet, så er det uvurderligt at have en advokat, da skadevolders forsikringsselskab (efter al sandsynlighed) vil forsøge at løbe om hjørner med jer…

Klapvognen skulle skadevolders forsikring dække.
    Og i princippet skulle de vel også dække autostolene.

Jeg vil råde dig til ikke at gå på arbejde før du er symptomfri, da en ‘for tidlig start’ vil signalere raskmelding i de juridiske termer og da vil du få besvær med forsikringen senere. Gå i hvert fald til din egen læge og sørg for at han/hun noterer hvordan det står til, også hvis du starter trods smerter/andet.

Vær opmærksom på børnene. Selvom det ikke lader til det, kan de godt have fået et piskesmæld (selvom jeg da virkelig ikke håber det!!!).

Jeg blev påkørt bagfra (vi holdt stille og skadevolder kørte omkring 80 km/timen) og bilen rutschede 270 grader rundt. Vi havde en gammel Kadett, som også var skæv, og blev erklæret totalskadet. Jeg havde smerter i nakken med det samme, og vi blev tjekket på skadestuen. Piskesmæld lød det. Her 10 år siden har jeg konstant stærke smerter i nakke og ryg, og jeg har dagligt stærk hovedpine. Det er ikke for at skræmme dig, blot for at fortælle dig min historie. Jeg har kæmpet en lang og sej kamp for at få en minimal erstatning, selvom jeg af arbejdsskadestyrelsen er erklæret 40% erhvervsevnetab. Havde jeg haft et mere struktureret forløb og nogen til at guide mig, var det formentlig gået anderledes…

I fbm. smerter er det nok vigtigt at hvile, men alligevel holde sig igang, gå til kiropraktor og fysioterapi…

Har I spørgsmål, skriver du bare igen.
    Håber det bedste for jer!
    Kh. Karina

Hej Helene
    Puha – sikken oplevelse. Men det var da heldigt at der ikke skete noget med jer!
    Så ses vi nok ikke imorgen tidlig til aflevering af tøserne?
    KH
    Kristine

Helene77Helene77
    Medlem

Hej Allesammen

Ja, det er dejligt at vi alle slap for store skrammer. Jeg synes dig stadig at det er surt at skulle cykle med to unger i institution imorgen, men jeg skulle vist hellere synes at jeg er heldig.

Angående stolene, ja, så regnede jeg egentlig også med at stolene nok skulle skiftes. Det er bare surt, når man jo slet ikke kan se nogen form for skade på dem. Og vil forsikringen overhovedet erstatte dem? For ellers aner jeg ikke hvor jeg skal finde 2000 kr til nye stole henne.

Vi skal have fat i forsikringsselskabet imorgen, og håber at de kan informere os lidt mere. Synes egentlig, at det er utrolig lidt, at man får at vide, når man står i situationen. Politiet tog rapport, men meldte ikke ud, hvornår vi kommer til at høre mere. Sagen skal jo i retten, da ham der påkørte os, nægter at have kørt overfor rødt.

Ungerne har det heldigvis godt.

Knus Helene

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.