Jeg har vist sagt det før, meeen….

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe Juli 2004 Jeg har vist sagt det før, meeen….

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 18 i alt)
  • Forfatter
    Anonym
    Gæst

– Panerede rødspættefiletter er bare MUMS!!

– Når de er vendt i rugmel, ikke æg eller mælk, men kun i rugmel!

Knus fra Ditte, der snart sætter sig til bordet med panerede rødspættefiletter, coleslaw, gulerodssalat (til børnene) og kartofler fra ovnen. Kartoflerne er vendt i olie med nogle fed hvidløg samt sesamfrø…. Velbekommen ;o)

P.S.
    Ikke for at snage – er bare godt gammeldags nysgerrig – men hvad har I andre mæsket jer i til aften?

ingefdingefd
    Medlem

Vi er netop blevet færdige med mexicanske pandekager. Det skulle være lidt nemt i dag – vi har nemlig været i Fjord & Bæltcenteret i Kerteminde i dag og set få fla’fisk, krabber, sæler, marsvin mm.

Knus

Inge

acinchinaacinchina
    Medlem

Vi skal i Ikea og spise – for vi skal hente en venninde i lufthavnen kl 1830 og Ikea ligger 10 min derfra. Saa skal vi sidde i aften solen og se paa fly fra bagsmaekken af bilen (godt med en jeep saa hele familien kan sidde der) og smaeskes os i en varm kanel snegl til dessert – faktisk lige til en reklame 😉

Og pis (som albert kalder dem) det er bare saa GODT!

/AC

nilla1969nilla1969
    Medlem

Ikke så sundt: pasta med skinke og ærter i flødesovs.

Ikke min favorit, men et stort hit hos manden, og børnene har plejet at ææælske det. De gør de så bare lige pludselig ikke mere – de gad det slet ikke i dag. Sjovt som de skifter smag nogle gange, de små!

Hmm – måske man skulle lave noget med ovnkartofler/grøntsager snart – det er længe siden.

knus, Pernille

2ndtime2ndtime
    Medlem

meget lidt opfindsomt men vi elsker det alle sammen og det er fedtfattigt og nemt.
    */Sara

ida_nilsonida_nilson
    Medlem

Klart en favorit her både blandt børn og voksne 😉

/Ida – som lige kom forbi

katja1850katja1850
    Medlem

Jeg lavede ris pilaff, og stegte kyllingeinderfilet på panden sammen med løg og champignon, og så en gang CremeFine hen over det hele.

Hilsen Katja

Annette70Annette70
    Medlem

Sikke i disker op med lækkerier 🙂

Her har vi fået noget så pinligt som pølseret med ris.
    En opskrift fra da mor var dreng og havde husgerning.

William har et ritual når vi spiser pølseret:
    Først siger han han ikke vil ha det.
    Så vil han kun have pølserne. Som han så spiser.
    Så vil han kun have ærterne. Som han så sidder og forsøger at skille fra risene.
    Så siger han tak for mad – og spiser resten!

Men imorgen, skal vi have kartoffel suppe med porrer og bacon.

Kan man se på menuen at jeg forsøger at holde igen på husholdningspengene? :-))

/Annette

smirnoffsmirnoff
    Medlem

Med frisk tomat, majs, løg, skinke og pølser.

Kh Smirnoff.

Anonym
    Gæst

Hvor lyder det lækkert alt det I har spist her til aften :o)

Inge, sikke en pragtfuld dag I sikkert har haft? Og ja, så er det rart at komme hjem og kunne smække noget nemt sammen ;o)

Pernille, de børn, de børn…. det er da også strengt, at de sådan ændrer smag uden at fortælle det – på forhånd. Mine børn, som normalt har lasagne som livret, proklamerede, at NU var rødspættefiletter med ovnbagte kartofler deres livret, for det var det “beeeeeeeedste…. (og så skulle de trække vejret)….. de nogensinde havde fået”. De forstår at smigre deres mor…

Katja – må man spørge, hvad du putter i din ris pilaff? Det lyder lækkert….

Knus fra Ditte – og tak for al jeres inspiartion (og NU er det DH-tid!!!)

Anonym
    Gæst

Vi prøver også at spare lidt, desuden spiser vi vist ret meget kød, så vi har indført en ugentlig suppedag, og det er faktisk meget dejligt!

Vi spiser f.eks. tomat-, kartoffel/porre-, champignon-, gulerods-, eller Trines lækre suppe med ferskner, rejer og karry. Meeen vi skal nok snart udvide vores suppe-sortiment…

Knus fra Ditte

SisseAndSisseAnd
    Medlem

Vi skulle have haft svensk pølseret, men vi skulle også nå i teateret så vi endte med at snuppe en burger på den gyldne måge:)

Knus Christina

IsabellsIsabells
    Medlem

Ajj, havde fuldstændig glemt klassikeren “Pølseret med ris”. Den lavede vi nemlig også i skolen, og jeg kan pludselig huske at jeg var vild med den den gang- så den skal testes på børn og mand til aften! Tak for det..
    Kh Isabell – som læser til eksamen og dyrker overspringshandlinger…

Annette70Annette70
    Medlem

Det er ikke nogen stor oplevelse at spise pølseret, men en succes hos ungerne.

Hvad er det for en eksamen du skal til?

/Annette

katja1850katja1850
    Medlem

Da Dicte ikke er til svampe, og vi ikke havde tomater – så var det kun løg og bouillon der blev brugt – så måske lidt snyd at kalde det ris pilaff

Hilsen Katja

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 18 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.