3 største fristelser?

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe Juli 2004 3 største fristelser?

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 19 i alt)
  • Forfatter
    camillabagcamillabag
    Medlem

Hvad er jeres 3 største fristelser (jeg tænker her på usunde ting, som man ikke burde spise eller drikke ret tit)? I ved, de der ting, der gang på gang får sneget sig ned i indkøbskurven…

(vi skal jo nå de 90.000, ik?)

-Jeg er inspireret af, at jeg netop nu er i færd med for gud ved hvilken gang at tømme en pose Twist (undtagen dem med kokos eller marcipan 🙂

-de der after-eight “stænger” som er pakket i en slags rør har det også med at “falde” ned i kurven, når jeg går forbi hylden.

-åh, ja og så de der – hedder de ikke dronninge-mandler? – fra Anton berg. Det er lyserøde æg med mandler og chokolade indeni – mmmmm

Hov, det var chokolade altsammen!
    Kh Camilla

Hanne77Hanne77
    Medlem

Twix (som jeg har genopdaget for et par måneder siden)

Daim (en klassiker. Jeg er simpelthen Daim-dronning)

Saltlinser (de der blå og hvide nogen. Uhm!)

Cola betragter jeg ikke som en fristelse, men derimod en daglig nødvendighed 😉

Jeg har aldrig helt fattet pointen i vin eller dyr chokolade med en så høj cacaoprocent at man ikke kan spise sig ordentlig mæt i det 😀

svea2004svea2004
    Medlem

Jeg er lige på besøg og faldt over din diagnose som tidligere sukkerjunkie. Jeg er selv max max max afhængig af sukker og vil så gerne ud af det!
    Må jeg spørge, hvordan du gjorde? Langsom nedtrapning, eller kold tyrker? Og er der ting, det er ok at spise, når man har abstinenser?
    Håber, du gider at svare! Og UNDSKYLD, jeg forstyrrer jeres tråd!
    Mvh Katrine – sept04 og aug06

sommer06sommer06
    Medlem

Jeg skal ikke være hellig men den slags ryger aldrig mere ned i vores indkøbskurv efter at jeg droppede at spise sukker. Jeg har tabt 8 kilo og fået det meget bedre.

Vi køber det kun når det står på huskesedlen. Det gør det når den store piges slikdåse er ved at være tom. Så får hun lidt forskelligt vingummi uden e-numre og spelt chokoladekiks og kammerjunkere fra Urtekram.

Jeg kan også finde på at købe et stykke økologisk mælkechokolade, men det er sjældent.

Ellers købes der kun sukkerprodukter når det er planlagt og når vi skal have gæster.

Derimod kan der godt ryge lidt chips (jeg elsker rodfrugtchips) eller saltede nødder i min indkøbskurv, men jeg bilder mig ind at det ikke er så slemt nu hvor jeg har tabt de overflødige kilo og har holdt vægten et par måneder.

Kh
    Dorte – tidligere sukkerjunkie

joan2pjoan2p
    Medlem

må man kun skrive 3? 😉

det er svært men her kommer de:

cola
    chips, med enten dip eller stærk salsa
    lakrids (stærk eller sød….ELLER BEGGE DELE – FNIS!)

joan som også er vild med alt muligt andet – rødme, rødme!

olivia02olivia02
    Medlem

Lækker tråd, som man slet ikke bliver lækkersulten af………

Min 3 er meget nemme nemlig chokolade i alle afskygninger.

Knus Lena

ariel354ariel354
    Medlem

chips, frugtyoghurt med rosiner (yup, det er også slik!) og popcorn

jeg har faktisk ikke den søde tand

kh
    danijela

sommer06sommer06
    Medlem

Jeg tog en kold tyrker uden nogen form for forberedelse. Det var værst den første uge med svimmelhed og hovedpine.

De ting jeg spiste en del i starten var:

Masser af mad uden sukker (dvs. at alt hvor der stod sukker på varedeklarationen blev bandlyst)

Masser af frugt og grønt – når man får min. 600 g om dagen er det meget nemmere at undvære sukker

Masser af vand

Når sukkertrangen var værst under nedtrapningen supplerede jeg med diverse erstatninger – light sodavand/saftevand, kunstigt sødet vingummi/lakrids/chokolade (Matas og Føtex har et fint udvalg), Cheasy A38 med Vaniljesmag med en gang müsli uden sukker er et fint og mættende mellemmåltid som jeg faktisk synes er det bedste til at tage trangen og lidt tørret frugt (men det skal man passe meget på med).

Det er produkter jeg ikke længere bruger, men det er rart i starten at have nohget at ty til i stedet for sukker. På sigt lærer kroppen at undvære sukker og det bliver nemt at undvære det i dagligdagen. Jeg kunne slet ikke forestille mig nogensinde at spise en chokoladebar længere.

Bare spørg hvis der er mere du vil vide.

Kh
    Dorte

acinchinaacinchina
    Medlem

1) At spise i sengen! helt matadormix!
    2) at faa en drink (lige pt er det campari og grepfrugt juice) efter arbejde naar vi laver mad!
    3) natchos – uha hvor er det bare godt!

/AC

ingefdingefd
    Medlem

Skal man begrænse det til kun 3, for så bliver det i overordnede overskrifter og ikke i specifikke produkter.

1. Chokolade
    2. Lakrids
    3. Lakrids, vingummi og skumfidus – gerne i et produkt

🙂

Ej, jeg er blevet meget bedre til at begrænse mig, og efter min nul-sukker periode, så kan jeg slet ikke spise de samme mængder slik mere. Nu kan en pose lakridser sagtens vare en hel uge, med mindre manden får fat i dem.

Knus

Inge

BeagleBeagle
    Medlem

Mmmmmmm

1. Friske figner, ligenu støvsuger jeg hele København for at finde de bedste og lækreste figner !

2. snart kommer de friske dadler, uhm hvor jeg glæder mig.

3. sushi

Christine, eks-sukker-slik-junkie.

tanteettetanteette
    Medlem

Hmmm….bare det var mig der kunne skrive eks-sukker-junkie! Men jeg er altså præsens-sukker-junkie;-)

1: popcorn
    2: bounty
    3: pingvinstænger
    4: skumfiduser

KH Henriette

stiniistinii
    Medlem

Jamen jeg tog jo for nogle måneder siden er kold tyrker – men er tilbage på sukkerholdet ;o) Tager indtil videre ikke på selvom der ryger lidt slik ned – ikke at det er en undskyldning, for det er jo stadig usundt, hehe…
    Men man kan vel altidtrøstespise lidt…

– skumslik
    – chokolade – gerne med fransk nougat, marzipan eller pebermynte
    – sarah bernard…

Stine

Annette70Annette70
    Medlem

– lakrids, sort gajol er det foretrukne, det skal jeg have HVER dag.
    – tortilla chips med ost og salsa dip, dog ikke hver dag. Det er alle i husets foretrukne nu-skal-vi-hygge-og-have-noget-usundt.
    – anton berg marcipanbrød med cognac, når de er på bud 10 for 50 kr, ellers er jeg for nærrig.

Det går lige op for mig, at chokolade/slik køber jeg stort set kun når der er mængde rabat. Så ryger det bare på lager, og når jeg har på lager, så er trangen ikke så stor som hvis jeg ved jeg ikke kan få.

/Annette

Anonym
    Inaktiv

1. Toffifee
    2. fransk nougat med mørk chokolade
    3. god kvalitet mørk chokolade
    4. after eight
    5. kims snach chips – m. sour cream and onions
    6. nachos med ost, salsa og creme fraiche
    7. dumle
    8. KAGE
    9. dannevang is fra Hjemis-bilen
    10. yankee bar – køleskabskold!

og min cola light ser jeg som et nødvendigt onde, hi hi

Rikke – sukkerjunkie

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 19 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.