Så lykkedes det endelig (SFO-føljetonen)

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe Juli 2004 Så lykkedes det endelig (SFO-føljetonen)

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Forfatter
    camillabagcamillabag
    Medlem

Ja, så fik jeg endelig mulighed for at tale med den pædagog. Hun havde så valgt, at de skulle være 2 til at tale med mig?! Nå, men hende den anden er en meget talende person, som jeg har et bedre forhold til.
    Samtalen synes jeg gik ok. Jeg fik sagt de ting, jeg ville og gjort klart hvilke forventninger, jeg havde til dem.
    De var da heldigvis rørende enige med mig i, at børnene ikke skal gå og være gennemblødte og forment adgang til indendørs arealer, MEEEEN hun han havde jo ikke gået sådan ret længe, og det VAR jo hendes mening at tage sig af det lidt senere, hvis ikke jeg var kommet og havde hentet ham…….og det var jo nogen gange godt, at børnene lige blev opmærksomme på, at det ikke er rart, når man er blevet våd, så de kan lære af det…….
    Jeg lagde så vægt på, at jeg måske havde haft mere forståelse for det hele, hvis der havde været en bedre kommunikation mellem mig og pædagogen, da jeg hentede ham….
    Vi skiltes med gode miner, og jeg gav hende hånden og ønskede god sommer. Nu ved hun i det mindste, at jeg er den “opmærksomme” type forælder 🙂

Kh Camilla

nilla1969nilla1969
    Medlem

“Den opmærksomme type forælder” – *fnis*. Den skal jeg huske, for det er jeg også nogle gange 😉

Det var godt, du fik talt med dem. Så må man håbe, at kommunikationen med hende kan blive bedre fremover.

kh Pernille

SisseAndSisseAnd
    Medlem

Hej Camilla

Puha jeg ville være tændt helt af over den kommentar om [i]det var jo nogen gange godt, at børnene lige blev opmærksomme på, at det ikke er rart, når man er blevet våd, så de kan lære af det…….
    [/i] *GR* forstår de slet ikke problemstillingen og at Mathias jo er den der er mest ked af dette?

Nå men det var da godt i fik snakken og sjovt at hun skulle have alliance med…….

Knus Christina

camillabagcamillabag
    Medlem

Jeg tror måske, du har misforstået. Han havde for engang skyld ikke tisset i bukserne (dvs. måske havde han, men det var ikke den væsentligste årsag til det våde)
    Han og en kammerat havde sjasket sig helt VILDT til med regnvand og mudder. Han var mega-ulækker-beskidt og våd helt fra halsudskæringen og til tåspidserne. Han var selv ved godt mod og mente, at han havde haft det vældig sjovt…
    Men som jeg sagde til pædagogen, så er det jo netop en væsentlig årsag til, at de er der, at en 7-årig ikke altid er i stand til at varetage egne interesser – men har brug for at blive guidet og vejledt. Selvfølgelig havde jeg da også “taget ham i skole” derhjemme, og det havde de lagt mærke til, da han pænt havde taget al sit regntøj på næste gang det havde regnet…

Kh Camilla

SisseAndSisseAnd
    Medlem

nå det kan jeg bedre forstå!Troede lige de var helt ude af trit med hvad der skete..

Knus Christina

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.