Er det bare mig? – om strejken

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe Juli 2004 Er det bare mig? – om strejken

Viser 14 indlæg - 1 til 14 (af 14 i alt)
  • Forfatter
    camillabagcamillabag
    Medlem

Altså man hører jo en masse i medierne om hvor hårdt det er for forældrene, at pædagogerne strejker, men hvad med børnene????? Dem hører man bare INTET om, synes jeg.
    Altså hvor sjovt er det for dem, at blive parkeret alle mulige mere eller mindre mrækværdige steder, for at mor og far kan passe deres arbejde. Jeg synes, jeg har oplevet mange børn, som har haft det hårdt pga. strejken (OBS jeg prøver ikke at starte en diskussion om, hvorvidt strejken er nødvendig eller rimelig eller lign.)
    Jeg synes bare, det er så typisk, at man ike hører et kvæk om det!

Kh Camilla

badlandsbadlands
    Medlem
    ariel354ariel354
    Medlem

For fem minutter siden snakkede jeg om det med min far i Serbien: han kan ikke forstå, hvordan det kan lade sig gøre at slæbe børnene med på arbejde, netop fordi han ved at der ER gang i mine børn 🙂
    Han er bare ked af det, at han bor så langt væk og ikke kan hjælpe med børnepasning.
    Og så ud over hvor svært det er for mig, snakkede vi om det, hvor hårdt det må være for dem :((

To fire-årige kan umuligt sidde stille i så lang tid, og selv om jeg tit laver pause og tager dem et eller andet sted, bare så de ikke skal være på mit kontor hele tiden, hjælper det kun lidt 🙁
    Det er en unaturlig situation og jeg håber vi snart få lov at huske det som noget ubehageligt fra fortidden.
    Jeg snakkede om det med min chef forleden dag og vi var enige om, at jeg tager ferie i næste uge, fordi jeg simpelhten ikke orker mere 🙁
    Og synes heller ikke, at børnene er vilde med det, fordi her til morgen sagde de blot, ‘vi skal ikke på arbejde i dag, vi skal lege’

Danijela

SisseAndSisseAnd
    Medlem

Jeg har længe tænkt præcis det samme – børnene skal kastes rundt alt hvad der hedder rutiner – som mange børn har meget hårdt brug for i deres dagligdag for at mærke tryghed er bare forkastet, synes det er meget synd!

/Christina

stiniistinii
    Medlem

og så vil de sikkert ikke kunne genkende stedet da medhjælpere og leder måske har ryddet op og gjort så meget rent at alt er flyttet og rykket rundt ;o)

smirnoffsmirnoff
    Medlem

Og tænk lige, når bh igen starter op. Så kommer der trætte børn over hele linien, der skal til at køres ind igen. Sikkert også børn, der har været hos bedster, der har haft ekstra fokus på børnene, der nu skal til at dele opmærksomheden med mange andre. Så der kan sikkert godt opstå meget tumult, den første uge. Det bliver ikke skægt, hverken at være pædagog eller barn, når strejken slutter.

Kh Smirnoff.

stiniistinii
    Medlem

Jamen børn er jo bare børn…
    Og i Danmark har børnene jo ingen større betydning?????
    Ihvertfald ikke for de høje herrer på Borgen :o(((((

Kh Stine

SisseAndSisseAnd
    Medlem

hos os flyder der snarere…..

lederen er en områdeleder der dækker 6 børnehuse i byen og som jeg aldrig har set endnu….så han har sgu ikke været dernede.

Pædmedhj. arb i døgndrift pt således at børnene har lov at komme 2 dage om ugen fra 9-16:30 så de er godt presset og har vist ikke meget overskud

Knus Christina

stiniistinii
    Medlem

Det lyder hyggeligt :o/

Det er ikke i alle kommuner hvor medhjælperne får lov til at passe børnene.
    Og ved da snart ikke hvad der er bedst. De stakkels medhjælpere skulle jo også gerne overleve strejken…

Anonym
    Gæst

Jeg har faktisk kontaktet nogle aviser – for 3 uger siden – og spurgt om de ikke kunne tage op at det er synd for børnene. Men de har ikke engang gidet svare tilbage.
    Så jeg synes, ligesom dig at det er super synd for børnene, specielt for de store som i vores kommune skal starte i SFO 1. juli. Deres sidste tid i børnehaven skulle være hyggelig og tryg, de skulle besøge skoler og SFO’er, de skulle have lavet overnatning i børnehaven og meget andet.
    Jeg glæder mig til der bliver lockout (stave) for så tror/håber jeg måske at politikerne vil tage sig af det – jeg tror nemlig de er fuldstændig ligeglade når det kun er så få kommuner der er ramt.

badlandsbadlands
    Medlem

dem som tilsyneladende har så hårdt brug for arbejdskraft – hvorfor bliver de ved med at finde sig i at folk arbejder på halv kraft?

Tror desværre du har ret i at politikerne er bedøvende ligeglade – lav en rask lille lammelse af København, så tror jeg der kom skred i tingene!

Er der så nogen der ved hvad der kommer til at ske – og hvornår?

Jeg synes efterhånden medierne er holdt op med at dække det – som om nyhedens interesse nu er væk, og strejken efterhånden er en “permanent” tilstand (gys).

Hvis der bliver lockout – gælder det så alle institutioner i alle kommuner – eller er det kun dem der i forvejen er ramt? Og hvad sker der egentlig ved sådan en lockout?

Mvh. Camilla – der ikke rigtig er inde i hvordan sådan noget hænger sammen…

joan2pjoan2p
    Medlem

så vidt jeg ved er det fra d.17/6, og det er alle inst. i alle kommuner, som så er nødt til at lukke.

Joan

badlandsbadlands
    Medlem

er jeg helt og holdent ligeglad med om der er lukket eller ej! Efter den dag skal jeg have kvalitetstid med mine børn i rå mængder! for jeg afleverer (forhåbentlig da) mit projekt en 16.

Lone – og så skal jeg holde fødselsdag for Katrine d. 19. (5 år) og Mads P d. 23. (4 år)…………….fåååårk hvor er jeg klar til lagkager!!

Lone

Viser 14 indlæg - 1 til 14 (af 14 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.