Er det tid til lidt boganmeldelser?

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe Juli 2004 Er det tid til lidt boganmeldelser?

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Forfatter
    camillabagcamillabag
    Medlem

Ikke fordi vi mangler børnebøger, men måske netop fordi, jeg snart ikke ved, hvad vi nu skal læse….

Især til Nanna er jeg faktisk træt af de bøger, hun kan li’, fordi jeg også har læst dem for drengene 10 millioner gange, da de var 3 år.
    Nannas favoritter:
    “kender du Pippi Langstrømpe”
    “Jacob og Joakim”
    “4 historier om Bella og Gustav” (hvis I ikke kender den, så skaf den – den er gude-skøn!)
    “Folk og røvere i kardemommeby”
    “Peter Pedal”

Til de 7-årige drenge (som ikke er til det vildt uhyggelige såsom Harry Potter og den slags endnu) kan jeg anbefale:
    “Troldepus-bøgerne” (er de meget optaget af lige nu)
    Alle mulige slags eventyr
    “Grynet” af Astrid Lindgren
    “August går i glemmebogen” af Erik Barfoed (en vidunderlig fantasifuld og spændende bog, som I virkelig må læse højt, hvis I ikke kender den!)

Kh Camilla – igang med at få dennehar juli-side max. op at køre, så der er underholdning til de syge eller skrantende i vinterferien 🙂

IsabellsIsabells
    Medlem

Karla er helt vild med Bulderby. Vi læser i den hver dag. Ellers er hun stadig meget glad for diverse fra Disneys bogklub.
    Kh Isabell

olivia02olivia02
    Medlem

Christoffer får også læst en del højt, men det er mest han disneyklub bøger i øjeblikket. Ellers han han fået læst: Folk og røvere i kardemommeby, Dyrene i hakkebakkeskoven, Peter pan (en reklamebog fra omo). Vi har også prøvet at læse Bulderby bogen for ham men den var ikke et hit. Tror at han skal være lidt større.
    Den aller bedste bog i hans øjne er : Bamses læse fortællebog.

Knus Lena

Anonym
    Gæst

Astrid Lindgren er et hit herhjemme. Pippi Langstrømpe og Emil fra Lønneberg. (Og Madicken/Grynet på dvd)
    Derudover enkelte bøger om Alfons Åberg
    Den lille prinsesse/Den mørkerædde ridder (ill. af Tony Ross)
    Og masser af eventyr. De eelsker eventyr.
    Og så nyder jeg virkelig også at læse mine egen gamle yndlingsbøger for dem, såsom Bella og Gustav eller Bask med Vingerne

mvh Kirsten

Anonym
    Gæst

Emilie kan godt lide de der børnevenlige udgaver af eventyr:
    Tornerose, rødhætte, askepot, prinsessen på ærten, tre bukkebruse, guldlok osv, osv.
    Jeg har lige læst “konen i muddergrøften 5!!! aftener i træk!!!)
    Ellers bøger der har dyr som hovedpersoner (muldvarpen der ville vide hvem der havde lavet lort på dens hoved, muldvarpens nye bil, katten der troede den var en mus osv.)
    Og så de der GLimmerbøger fra DR, dem synes jeg er geniale! 20 kr. og så har du en god bog, så kan man godt få råd til nye i ny og næ.
    Hun tåler ikke så laaange bøger for tiden om aftenen. Sover før 19, børnehaven tager stadig hårdt, selvom hun først møder 8.30/9 de fleste dage og bliver hentet 15.-15-30 🙂
    Kh. Karina

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.