Flyttetips & – tricks ønskes

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe Juli 2004 Flyttetips & – tricks ønskes

Viser 13 indlæg - 1 til 13 (af 13 i alt)
  • Forfatter
    Indlæg
  • #1848522
    tanteettetanteette
    Medlem

    Vær opmærksom på at få skrevet alt ned. Her tænker jeg på: el, vand og varme. Både i det gamle, men også det nye hus… Vi har altid gjort det sammen med vicevært/ejendomsmægler, så er I på den sikre side!

    KH Henriette

    #1848521
    badlandsbadlands
    Medlem

    Sørg for at det I bedst kan undvære bliver pakket nederst – fx sommertøj lige nu. Pak ikke alt for mange bøger i een kasse. Eller andet der er urokkeligt tungt.

    Pak en kasse med det I absolut IKKE kan undvære: 5 tallerkner, skeer, tandbørster osv og tag den med i egen bil (ved ikke om I flytter med venner eller firma)

    Alt hvad der skal til fx bad eller køkken i samme (hver sin) kasse, og så når I flytter IND sættes kasserne i det rum hvor det skal være. Hvis alle 30 kasser bliver sat i stuen er det er kæmpe arbejde at få sat på plads.

    Det første I skal gøre i det nye hus er at skifte navn på postkassen!

    Ha alt pakket inden flyttefokene kommer, medmindre de skal pakke for jer. Og det tager laaaaang tid at pakke!

    Tror det er det eneste jeg kan komme i tanke om

    Mvh (til lykke med huset 😉
    Lone

    #426748
    SisseAndSisseAnd
    Medlem

    Hej

    Ja men når I andre ikke skriver så må jeg jo skrive og hvad hjertet er fuldt af……

    Kan I ikke give mig nogle gode flyttetips & -tricks?

    Har I fundet en eller anden drønsmart metode til at organisere nogle ting på eller noget som virkelig sparer tid eller som bare er værd at gøre/huske eller noget helt andet, kunne I så ikke dele dem med mig?

    Og jeg tænker på alt lige fra f.eks. at man skal huske at få de der mapper på posthuset til at meddele flytning via og over til at skrive uden på kasserne hvilke værelser de skal ind i – alt sådan noget…….

    Taaaaaak
    Christina

    #1848523
    camillabagcamillabag
    Medlem

    Husk at bede om brugsvejledninger til evt. hårde hvidevarer, som I overtager. Hvis ikke de kan fremskaffes, kan man tit rekvirere dem hos producenten.

    Husk at skrive på siderne af flyttekasserne evt. alle 4 sider, så man kan se, hvad der er i, uanset hvordan de bliver stillet oven på hinanden og op ad vægge

    Camilla

    #1848525
    Ninna3Ninna3
    Medlem

    Jeg er til lange lister og organisering 🙂

    Jeg har skrevet på kasserne, hvilket værelse, det skal hen på, men ikke uddybet det nærmere. Man kan jo vælge at give dem numre efter vigtighed (eks. tallerkner foran nipseting osv.).

    Det er en god ide kun at fylde bunden af kasserne med bøger og så noget andet ovenpå (nips eller lign) der ikke vejer så meget. Bøger bliver hurtigt tunge!!

    Jeg ville også pakke et par kasser med det mest centrale, og som man skal bruge den sidste dag i det gamle hjem og de (n) første dag i det nye 🙂 Dvs. tallerkner og bestik til 5, mad, tøj osv…

    Og så mine lange lister over ALT, hvad der skal med…

    Hilsen
    Ninna

    #1848526
    Annette70Annette70
    Medlem

    De ting du finder i skuffer og skabe, som du ikke har brugt i årevis;
    Smid det ud!
    Hvis ikke det har været brugt hvor i bor nu, hvorfor skulle i så få brug for det senere? 🙂

    Start i så god tid, at du har tid til at gennemgå ALT der skal pakkes ned – læs hvert eneste stykke papir du finder og vurder så om der er nogen dybere mening med at gemme det?!

    God fornøjelse.

    /Annette

    #1848528
    Musse2004Musse2004
    Medlem

    Jeg bruger altid kun køkkenrulle, istedet for aviser som sværter glas og porcelæn forfærdeligt. Man har jo nok at se til, udover også at skulle stå og vaske alt servicet af også.
    Så et par poser køkkenrulle er godt.
    Stykkerne kan sagtens genbruges bagefter.

    Og tøj i sorte sække synes jeg ikke er lige så besværlige at bære rundt, som hvis det er i kasser. Især hvis man selv skal flytte.

    Husk pakketape og sprittuscher eller merkater til kasserne.
    Og så gælder reglen jo større jo bedre bestemt heller ikke for flyttekasser, for de er ikke til at bære rundt.

    Og som en anden nævner, så en kasse eller taske med det mest nødvendige. Lidt som hvis man skal på en miniferie. Det tager tid at få pakket et helt hus ud.

    God fornøjelse

    Vh, Linda 29+4(30+6)

    #1848518
    olivia02olivia02
    Medlem

    Hej Christina

    Da vi flyttede skrev vi numre på alle kasserne og havde så lavet lister med hvad der var i de forskellige kasser. Vi havde desuden fået fat i nogle mælkekasser fra det lokale supermarked til Cd’er. Flyttemændene flyttede alle møblerne ind i huset og alle kasserne i garagen, så kunne vi tage en kasse af gangen. Det gjorde at vi ikke hele tiden skulle flytte på kasser når noget skulle på plads.

    Knus Lena

    #1848519
    olivia02olivia02
    Medlem

    ups, glemte lige endnu et råd.

    Lad være med at pakke viskestykker, karklude og rengøringsmidler ned, da de skal bruges både i det gamle og nye hus.

    Knus Lena

    #1848520
    acinchinaacinchina
    Medlem

    Her er så mit bidrag…:)

    At flytte med gammelt l… er altså bare dødens pølse så det er vigtigt at have gjort sig klart hvad der skal med og hvad der ikke skal med. Hvis man ikke vil af med det som man ikke bruger ja så pak det i en kasse som skal IKKE skal pakkes ud. (jeg har stadig kasser fra Shanghai af simons ting som stadig er pakker fra da vi flyttede fra kbh og til kina)

    Man kan få specielle kasser med fx bøjle stænger saa alt bøjle tøj kan flyttes let og lige til. Det er Altså bare smart. Jeg har når vi har flyttet kommet stort set alt undtagen undertøj og sokker på bøjle gerne uden på hinanden. Så skal man ikke stå der og bikse med det. Men ogsaa andre speciel kasser til fx talerkner og glas. Jeg ved ikke hvad det koster med det er rigtigt godt.

    Der næst er det ogsaa en god ide at gøre sig klart hvor de forskellige møbler skal stå – hvem skal have hviket værelse og hvordan skal det indrettes INDEN man flytterind. Så kommer tingene de rigtige steder hen FØRSTE gang. Og senge er til at samle og gøre klar (første prioritet).

    jeg har lavet mad iforvejen som jeg har taget med og pakket en kasse med det køkkengrej jeg ved jeg skal bruge. Fx en gryde, en pande, børne servise, havregryn etc. aftensmaden, frokost etc har jeg lavet noget som er lige til at varme og spise uden brug af det store ting som jeg alligevel ikke kan finde. Det er også rart med en kasse sodavand og øl til dem som hjælper og lidt snaks til små og store. Pakke lidt som hvis du skulle lave en picnik. Husk morgen mad til næste morgen skal være let og lige til at komme til at lave. Både kaffe og andet… Det skal være rart/hyggeligt at vågne den første morgen.

    Når saa alt er flyttet og det hele er et stort kaos – så gælder det om at koncentrerer sig om ET rum af gangen. På den måde bliver der langsomt men alligevel hurtigt Evt allerede den første dag hyggeligt at være. Mænd har en ide om at man ikke kan leve uden at sterioanlæg ikke er samlet og hængt op på væggen og det skal man ligesom være enig om FØR man begynder da det ellers godt kan give andledning til lidt uenighed mit i alt kaoeset. simon og jeg har lavet en prioritets liste fx, senge til alle, lys til alle, køkken/spise plads, stue med fjernsyn, tøj til drenge badeværelser, tøj, resten.

    DVD, legeting osv er også vigtigt at have pakket ud og på plads hurtigt. Jeg havde en del med så drengene var beskeftiget mens jeg pakkede ud og det var rart. Ellers når man ikke noget og tror mig de piller i bunker og kasser hvis man ikke er om sig. Mine gjorde ihvertefald.

    Den første nat kan også være lidt uhyggelig for børn. Vi havde lamper klar sammen med senge så der var lys oscar kunne tænde hvis han blev bange og jeg tror jeg brugte den første dag på at vise ham wc’et rigtigt mange gange. han kunne ikke huske hvor det var…!?!?

    /AC som efterhånden er flyttet en del gange…

    #1848524
    joan2pjoan2p
    Medlem

    Ja de andre har jo nævnt mange gode ting, så jeg vil bare tilføje at vi prioriterede, at børnenes værelser var nogenlunde på plads, da vi flyttede ind så de havde det meste af deres tng til rådighed med det samme.

    Desuden vil jeg påpege at der jo findes det der hedder “Microsoft Works opgavestarter” med hjælp til organisering af diverse ting bl.a. flytning, hvis det er det man vil.

    Joan

    #1848517
    Anonym
    Gæst

    Dejlig tråd 🙂

    Kan ikke tilføje meget. Men jeg ville nok også prioritere at få børnenes værelser “pakket” ud hurtigt, så de hurtigere føler sig tilpas.
    Det er en god idé at købe et dusin poser fra Netto – man kommer garanteret til at skulle bruge poser, og de er altså gode.

    Men hvis I bestiller flyttefirma, så vær opmærksom på, at nogle ønsker at ALT er pakket i kasser, hvis det kan, altså helst reelle stabelbare flyttekasser. Også musikanlæg, dvd og andre tunge ting.

    god fornøjelse
    mvh Kirsten (der elsker at pakke, men hader at pakke ud)

    #1848527
    olivia02olivia02
    Medlem

    lige en tilføjelse fra Lena’s bedre halvdel…

    Hvis man skal flytte til et hus med garage, kan det klart anbefales at sætte flyttekasserne på paller – selvfølgelig såfremt de skal i en stor lastbil med lift/palleløfter.
    Vi fik flyttet 90+ kasser ind i garagen på ca. 5 minutter – vi betalte flyttemændene pr time, så vi sparede vel 4-500 kr samt en masse slæberi på dette.

Viser 13 indlæg - 1 til 13 (af 13 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.