Slankeuge 1

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 15 i alt)
  • Forfatter
    VerunkaVerunka
    Medlem

Godt gået Henriette!
    I dag vejer jeg: 79,1kg
    Mål: om 3 måneder: 70 kg
    Hilsen
    Veronika (dag to uden sukker)

tanteettetanteette
    Medlem

Så har jeg været på vægten…

For nøjagtig et år siden vejede jeg 96 kg!!

I dag vejer jeg: 83,6 kg.

Mål: om et år: 73 kg

KH Henriette

Ninna3Ninna3
    Medlem

Tja. Der var så røget 5,5 kg. på igen…

Så første delmål bliver at tabe de 5,5 kg., der er taget på og så dernæst snuppe de sidste 5 kg, der manglede fra før 🙂

Metode: Min evige sunde kost samt tilbage til svømning. Jeg vil også bestræbe mig på at ændre de små ting motionsmæssigt. Dvs. gå nogle flere lange ture med børnene, gå istedet for at køre, når jeg skal op til det lokale center, cykle istedet for at tage bilen osv. Jeg ved ikke, om jeg får tid til motionscenter, men hvis ikke, så vil jeg træne maven herhjemme, for den trænger til at blive strammet op, og selvom det hjælper at svømme, så mangler der stadig lidt…

HIlsen
    Ninna

SisseAndSisseAnd
    Medlem

Hej

Hm, det var ikke min mening jeg skulle dukke op her:( – men vægten viser vejen og jeg skal tabe mig mere. Har taget noget på siden jeg var lavest nede i slutningen af oktober. Jeg er topmotiveret og igang så hvorfor ikke melde mig på? I er så søde og inspirerende at følges med.

Jeg er ca 5 kg fra 1.1.07:D

Så målet er at tabe mellem 5-8 kg. Det kommer lidt an på hvordan det klæder mig at komme derned af, og så er det også afhængigt af at jeg gerne vil have bygget flere muskler op som jo som bekendt vejer mere end fedt sååååå…..

1. Delmål: At have tabt 3 kg indtil min fødselsdag

Metode: At rette ind til min dejlige, sunde livsstil igen, som læner sig ufattelig meget op af I Forms Intelligente Slankeguide og med tips and tricks fra [i]Fedtforbrændingsskolen[/i]
    Samt at få motioneret mere konsekvent. Jeg vil gerne mixe min motion noget, mere da jeg har læst en interessant artikel om hvordan man får det dobbelte ud af sin motion hvis man udfordrer sin krop. Ellers vænner den sig bare til f.eks. at ‘vi’ løber 3 x om ugen og slapper af;)

Jeg har defineret flere delmål og metode mere konkret privat. Og så vil jeg igen til at skrive ned hvad jeg spiser.

Knus Christina – som lige har spist en sund salat som sen frokost…jo jo vi er stadig på ferie-døgn-rytme…

Jeg er med igen… skal dog kun tabe 2 kg, men jeg ved af erfaring at jeg har lettest ved at tabe mig, når jeg skal “stå til regnskab” herinde – tabte 8 kg forrige år på den måde :o)

Vægt i morges: 54,4 kg
    Vægt pr. 1. marts 2008: 52,4 kg

Kh. Camilla

Anonym
    Gæst

Så er jeg også med igen…

sidste år på denne tid vejede jeg 52 kilo

i år vejer jeg 60,4, sur r..,

Så jeg er i fuldgang, træner i center 2-3 gange om ugen og har gjort det i ca. 1,5 måned, deuden svømmer jeg hver onsdag.

kost, ja så er jeg på den der meget fedtfattige og sukkerfattige kost igen..

knus trine

nilla1969nilla1969
    Medlem

Jeg er nemlig lidt i tvivl om min… Oprindelig var den vist 4-5 kilo mindre ned jeg vejer nu, men jeg kan da godt tvivle på at jeg så er tilfreds 😉

Mit bmi er sådan set OK, men mit taljemål *suk* Efterhånden synes jeg at jeg læser flere og flere steder at det er vigtigere at taljen er under 80 end om bmi’et er under 25. Snyd for os der er høje, siger jeg bare!

Sikken smøre – men i hvert fald så ligger mit slutmål nok en 6-10 kilo fra hvor jeg er nu, tror jeg. Jeg har holdt vægten over jul og nytår (YES!), og regner nok “bare” med at fortsætte på samme måde som i efteråret. Dog vil jeg gerne have mere motion på (løb og cykling) når vi er færdige med at flytte.

knus Pernille

Ninna3Ninna3
    Medlem

De første 5,5 kg. er fastsat fordi det er dem, jeg har taget på… 🙂

Min endelige vægt er sat fordi jeg dengang stadig synes, at der manglede noget… Omkring 4-5 kg. Jeg bliver kun ved til jeg synes, at det er pænt..

Hilsen
    Ninna

SisseAndSisseAnd
    Medlem

Ja jeg tror også det er meget vigtigt at holde de 2 regnemetoder som du selv nævner op mod hinanden. Et er at BMI ikke må være for højt, men du kan sagtens have et fint BMI og så være for fed om maven, så fed at det er farligt i sig selv.

Så lav en blanding…..

Jeg har fundet min slutvægt ved at have været på den tidligere – dog var jeg ikke så fit tidligere og derfor kan jeg have mine tvivl om jeg skal ned og veje så lidt fordi muskler vejer mere end fedt. Men mit idealvægt er mest fundet fordi jeg ved jeg har det godt med mig selv når jeg vejer det:) Når jeg vejer min slutvægt er jeg på omkring 20 i BMI og absolut under 80 om livet…..det er jeg vist også nu….

Knus Christina

stiniistinii
    Medlem

Jeg har ingen anelse om hvad vægten siger – men maven siger :”FOR FED!!!”
    Men jeg er egentlig ikke skide motiveret og havde ikke planer med at være med her.

Men jeg tænker over det. Jeg ved dog at det kræver at jeg finder tid til at motionere – og det skal lige findes.

Om ikke andet så kan jeg jo altid hoppe med på vognen når jeg virkelig sprænger alle bukseknapperne ;o)

Men som sagt – jeg tænker lige…

IsabellsIsabells
    Medlem

Det er idag 13 dage sidn jeg fødte Juliane, og la´ mig bare sige, der er noget mere ammesul end godt er! Har ikke vejet mig efter fødslen, men har vel ca. 10-15 kg for meget at gøre godt med, ca! Mit mål er, at være nognlunde i form igen den 5. april, hvor jeg skal til stor 30 års fødselsdag. Jg ammer jo, så jeg må samtidig være meget opmærksom på, at spise fornuftigt! Min store indsats bliver på motionssiden – har ligget brak siden sommer pga. bækkenløsning, så der er virkelig noget at hente! Til en start er det de lange ture med barnevognen, og så skal jeg igang med at løbe igen! Er der nogn der ved, hvornår man må begynde at løbe efter et kejsersnit?
    Kh Isabell – temlig buttet!

…du må tidligst begynde at løbe ca. 8 uger efter et kejsersnit. Jeg fik i sin tid at vide, at jeg som minumum skulle have grønt lys fra lægen efter 8-ugers-tjekket.

Rikke

Anonym
    Inaktiv

Du skal nok også tænke dig godt om, inden du lægger for hårdt ud med motion mht bækkenløsningen!

Vælg i hvert fald motionsformer, der ikke gør den værre! For det er jo en overbelastning af leddene, som har brug for ro for at komme i orden igen

Smoothie (som først kunne gå i mere end ½ time af gangen, støvsuge og løbe et år efter sidste fødsel pga en genstridig bækkenløsning, der holdt godt ved)

IsabellsIsabells
    Medlem

Jeg har døjet med bækkenet alle tre gange, og så snart jeg har født, har jeg kunnet gå ubesværet igen. Når jeg skriver motion, så er det til start mest det der er på spil – gåture! Når man har været immobil i så lang tid, giver det forbløffende godt, med en times god barnevognstravetur dagligt! Sådan er det vel, når man kommer fra det absolutte nulpunkt, rent kondimæssigt :o)
    Men åhh, hvor jeg glæder mig til at komme igang med løb – der går dog lige 1 måned mere!
    Kh Isabell

kirkbokirkbo
    Medlem

PUHA min vægt siger alt for meget, og der er lang vej igen.
    Mit første mål må være at tabe de 10 kg. jeg har taget på siden jeg begyndte mine hormonbehandlinger for 1½ år siden. Jeg melder mig her, men med forbehold for jeg ved at jeg har svært ved at tabe mig, når jeg får hormoner, og jeg er lige startet op igen i dag, men kan jeg bare komme igennem det her forsøg uden at tage på, har jeg vundet meget.
    Hilsen Lotte

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 15 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.