Kom tøser – fly/ferie-fif?

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe Juli 2004 Kom tøser – fly/ferie-fif?

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Forfatter
    stiniistinii
    Medlem

Nu er der ca 6 uger til vi skal rejse til SydAfrika.
    Vi er så småt begyndt at tænke på hvad vi skal have ordnet inden (fx pas til ungerne, forsikringer).

Jeg ved at der har været tråde om lignende før – men nu er det altså at jeg har brug for al jeres erfaring.

Vi har ikke før fløjet med ungerne.

Vi mellemlander i London og er der nogle timer.
    Så til Johannesburg – vi flyver om natten. Der skal vi bl.a til Kruger safaripark.
    Efter nogle dage flyver vi til Cape Town.
    Joachim og en ven flyver direkte til CapeTown.
    Mine forældre, faster, onkel og kusine flyver med os.
    På hjemturen flyver vi alle sammen.

Til Silas har jeg købt diverse underholdning/legetøj til turen som han kan få undervejs. Tænker at det måske vil være mere problematisk at underholde Kirse – ca.16mdr?
    Silas har eget sæde – Kirse sidder hos os. (håber der er god plads så hun også får eget sæde…)

Alle ideer/tanker er velkomne – jeg suger til mig.

Kh Stine

Anonym
    Gæst

Hej Stine

Uhh… hvor lyder det dejligt og spændende med den Afrika-tur! Vi kan godt bytte – du får al i.d. make uppen, og så nupper jeg turen?

Hm… nej spøg til side. På vores fly-rejser har jeg altid har noget spiseligt med – også selv om vi har bestilt mad om bord på flyvemaskinen. Det er ikke sikkert, at børnene kan lide maden – eller er vågne, når den kommer. I må ikke længere købe juice eller andre brikker til at tage med ind i lufthavnen (vi fik allernådigst lov sidst, da vi lovede at vi ville drikke dem, inden vi gik ombord på flyvemaskinen), men køb lidt inde i transfer-afdelingen (eller hvad den nu hedder den afdeling) og tag med ombord på flyvemaskinen. Børn kan jo tit blive tørstige eller sultne uden for nummer…

Og ja, tag evt. en tyk sweater med – der kan nogen gange godt være lidt småkoldt i kabinen….

Jeg har også taget lidt slik med, som børnene kan sidde og hygge sig med, eller som jeg giver, når vi letter og lander – så tygger de på noget, så det kan udligne trykket lidt i ørerne. Man kan faktisk godt poppe nogle popcorn hjemmefra, lade dem køle af, putte dem i en plastikpose med zip-lynlås, og tage med ombord på flyvemaskinen…

Og ja, godt med tegne-grej, bøger eller andre spændende ting.

Knus fra Ditte, der har fløjet til Qatar (med mellemlanding og skift), Mallorca og flere gange til Zürich med børnene….

ingefdingefd
    Medlem

Hvad med en billig Mp3-afspiller med masser af børnesange på? Emil fik en en julegave og han kan sidde stille meget længe og høre bare en enkelt sang igen og igen.

Inge

acinchinaacinchina
    Medlem

Lyttebøger på mp3 spilleren. Oscar har en del lytte bøger som han sidder selv og lytter og læser i bogen. Det kan kan få Timer til at gå med. Detkræver lidt tilvænning for han skal ligesom kende teknikken med at bladre side når plim lyden kommer (make sence???) Så det ville jeg øve med ham allerede nu. Så er det let og lige til og Oscar elsker det.

Hvis det er en nat flyver ville jeg til krise nok også have et tæppe eller dyne med for det er rart. Ellers ville jeg rejse så let som muligt og virkelig tænke mig om hvad jeg tog med ind i flyveren. Vi har tit også en PC med som de kan se film på men det kræver meget batteri eller stik og det ved jeg ikke om I har. Det er vi meget glade for.

Og husk at få Silas tisset af ligen inden at skiltet med selen bliver tænt altså INDEN i lander. Det er lang tid man sidder med selen spændt før touch down og der er tit lidt langt at gå før man kommer til et toilet især hvis det er steder som JB (har ikke været der selv). Jeg plejer at gå ud med Oscar lige efter at skiltet er blevet tænt. Så nu er det sådan at når det det siger ding mor så skal man ud og tisse

Bare det var mig der skulle afsted…
    /AC

joan2pjoan2p
    Medlem

Hej stine
    Jeg har kun en enkelt tilføjelse ud over det de andre har skrevet (som jeg kun kan nikke genkendende til – vi har brugt alle disse ting der bliver nævnt), husk at have noget nyt underholdning med til flyrejsen hjem, dvs noget i som de ikke er blevet præsenteret for, før I rejser hjem, som er helt nyt og spændende.

Når jeg handler det som de skal have med på rejsen, tager jeg noget af det fra og putter i en særskilt pose, som ikke bliver åbnet før vi sidder på flyveren og er på vej hjem.

Lyder som en spændende rejse, det glæder vi os til at høre om.

Joan

stiniistinii
    Medlem

Alt er skrevet ned.

Hvis I kommer i tanke om mere så skriv endelig – alt kan bruges.

Silas er rigtig glad for lydbøger – så en mp3 med lidt blandet vil helt sikkert være et hit.

Glæder mig – men er samtidig ret spændt ;o)

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.