Nye pander

Viser 11 indlæg - 1 til 11 (af 11 i alt)
  • Forfatter
    TrineJuliTrineJuli
    Medlem

Jeg skal have købt et par nye pander, men er i tvivl om hvad jeg skal købe. Så kære kvinder, hvad er hot or not, hvad kan i anbefale eller fraråde. Erfaringer ønskes.

Trine

SisseAndSisseAnd
    Medlem

Hej

Jeg fik for et par år siden denne der smarte som Jamie Oliver har udviklet. Den har sådan et rødt punkt i midten så man kan se hvor varm den er og tilpasse hvornår man skal lægge maden på….right:( det punkt blev bare ødelagt indenfor lidt over 1 år og har ikke fungeret siden….stegepanden er god og solid, fedt pande, men lidt skod at det punkt ikke virker som det skal…..

Vil ikke anbefale denne, så jeg lytter nok bare med for at få gode ideer…

Knus Christina

TrineJuliTrineJuli
    Medlem

Hvorfor i stål og ikke i det der tefal-belægning? Hvad er fordelen ved stål?

Trine

SisseAndSisseAnd
    Medlem

Jeg kan slet ikke finde de der Le Creuset i stål, har du et link?

Det rigtig gode ved Jamies det er grebet, der kan jeg være bekymret for de der Eva Trio, bliver de ikke hammervarme at tage på?

Støbejern ville jeg heller ikke vælge, det ville simpelthen være for tungt at arbejde med:(

Knus Christina

Anonym
    Gæst

Thomas og jeg fik Scan pan i lange baner, da vi for nogle år siden blev gift, men de holder ikke så godt, som prisen måske kunne antyde :-/ Så personligt ville jeg gå efter Eva Trio eller Le Creuset (i stål, ikke i støbejern). Men det hele er selvfølgelig også pænt dyrt…..

Jeg glæder mig til at høre, hvad andre siger?

Knus fra Ditte – der godt selv kunne trænge til nye pander

Anonym
    Gæst

Christina her er et link…. http://www.butikjespors.dk/catagories.php?catid=39&cat=Le%20Creuset

Det fås også i Magasin, ved jeg. Det er hammer dyrt, men når det er 3 lags stål, så brænder maden f.eks. mindre på.

Trine, alle mine ScanPan gryder og pander er med teflon belægning, og det er rigtig rart at arbejde med, synes jeg, men min erfaring er bare, at belægningen ødelægges med tiden…. Til sammenligning har jeg en enkelt Eva Trio stegepande i stål, og den holder!! Den er hverken grim eller ødelagt efter flere års brug (den er ældre end mine Scan pan).

Og så er jeg vild med Le Creuset – bare ikke prisen….. JEg ved Annette kan et andet mærke, som jeg synes er KANON flot og også i stål. – KAn bare ikke huske navnet selvfølgelig….

Og ja, støbejern er for tungt….

Jeg er ikke rigtig inde i Jamie Olivers pander, men måske jeg lige skulle kigge på dem næste gang, jeg er i Kop og Kande?

Knus fra Ditte – på vej ud til Brøndby Strand for at slå smut på vandet ;o)

SisseAndSisseAnd
    Medlem

Hvordan er grebet på dem, bliver det hammervarmt eller er der isoleret til det så det forbliver koldt?

Knus Christina – der holder frokostpause og ellers bager til den store guldmedalje

Annette70Annette70
    Medlem

Jeg sværger til evatrio i pander, har faktisk ikke andet.
    Vi “misbruger” især sauterpanden, med tefal, men den holder som regel ikke mere end 2 år, så må den skiftes.
    Den kan ofte købes til 400 kr, og det synes jeg altså ikke er frygtelig dyrt?
    Jeg har haft en pande uden tefal, og den arkiverede jeg lodret – den kunne jeg slet ikke hitte ud af at bruge. Men det lyder som om det var mig der var noget galt med, siden Ditte er så glad for den?!

Det Ditte efterlyser må være gryder fra Tools iittala, de får første prisen her i huset for designet!
    Jeg har ingen erfaring med panderne, for det er støbejern, og det gider jeg bare ikke bruge.

/Annette

Annette70Annette70
    Medlem

Det bliver aldrig varmt – kun når man laver æggekage og sætter panden ind i ovnen 🙂

Jeg synes virkelig de er gode!

/Annette

olivia02olivia02
    Medlem

Hej Piger

ang Scan pan, så er der 5 eller 10 garanti på belægningen, så afsted med dem til en køkkentøjsbutik.

Knus Lena-hvis mand engang købte en pande i Netto til 99 kr og sværger at det er den bedste pande vi har haft.

Jeg vil klart anbefale den som Christina skrev om…. Jeg har aldrig været ude for at termospotten ikke virkede… Christina, lever den tilbage hvor du har købt den – der er jo 2 reklamationsret jo 🙂

Jeg bruger i øvrigt ikke rigtig termospotten, da vi netop har udskiftet hele køkkenet og købt induktion… læææækkert.

Jeg har 3 alm pander, en wokpande, en grillpande, en 5 liters gryde, en 3 liters og en kasserolle i den serie – looooove it!!

Jeg vil helt klart sige at det er værd at investere i (men det kan jeg jo også sagtens sige, med en skousen-mand ikke? – sig til, hvis du vil køre til Vordingborg for rabatten ik?)

Knus Maria

Viser 11 indlæg - 1 til 11 (af 11 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.