Nogen der ved noget om ost?

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe Juli 2004 Nogen der ved noget om ost?

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Forfatter
    SisseAndSisseAnd
    Medlem

Jeg mener da tidligere at der en herinde hvis far eller mor har en osteforretning er der ikke?

Jeg leder lidt efter hvad Mizithra er for en ost. Den skulle stamme fra Grækenland, men jeg kender den ikke. På beskrivelser af den lyder den til at en blanding af feta og parmesan…….

Nogen der kender den? ved om man kan få den hos en velassorteret ostehandler? Eller kan komme med en substitut?

Knus Christina

sommer06sommer06
    Medlem

Hej,

Hvis man skal tro Wikepedia skal du nok nærmere erstatte den med Ricotta? Det er jo unægtelig noget andet end dit forslag med en blanding af feta og parmesan.

http://en.wikipedia.org/wiki/Mizithra

Kh
    Dorte

SisseAndSisseAnd
    Medlem

Pinligt, havde du netop skrevet om den før*rødme-smiley*

Hm nå men tak skal du have, det bringer mig dog ikke nærmere min mål…..

Gad vide om jeg bare ska forsøge mig frem……med en blanding af parmesan og feta….?

Tak
    Christina

ingefdingefd
    Medlem

Mitzithra/Mytzithra(GR)

1 kg
    Produceres af vallen fra Feta- og Defalotiriproduktionen. Vallen tilsættes fåremælk. Spises frisk eller tørret.

Det er altså ikke den helt vilde info, jeg har om den, hverken hvordan den smager eller hvad den bruges til, eller hvilken der kan bruges i stedet. Desværre. Men det er altså en valleost, jeg mener det betyder, at der er mindre laktose og mere protein i, men det må du ikke hænge mig op på.

Inge

ingefdingefd
    Medlem

Hej Christina,

jeg har skrevet det i en bog, ikke her inde, så ikke noget pinligt der, kun mig, som ikke har formuleret mig, så det ikke kunne misforståes.

Men ret meget med parmasan tror jeg ikke det er, da det vist er en friskost, så ricotta er nok nærmere.

Inge

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.