Huller i ørene – hvornår?

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe Juli 2004 Huller i ørene – hvornår?

Viser 13 indlæg - 1 til 13 (af 13 i alt)
  • Forfatter
    TrineJuliTrineJuli
    Medlem

Jeg er virkelig i tvivl omkring hvornår det er ok at få huller i ørene.

Min Johanne på 5 år er begyndt at snakke om at få hul i ørene. Jeg synes ikke et børnehavebarn og vist heller ikke et børnehaveklassebarn skal have huller i ørene. Jeg synes at der stadig er så meget tumleleg i den alder at det kan gå så vildt for sig at ringene bliver revet ud.
    Men hvad så når hun kommer i 1. klasse? Synes også det er tidligt, men har ikke nogen argumenter for det.

Og nu kommer Elias på 7 år og vil også have hul i det ene øre. Det kan jeg slet ikke forholde mig til, en dreng i 1. klasse med øreringe. Hvorfor ved jeg ikke.

Hvad synes i andre?

Trine

Ninna3Ninna3
    Medlem

Olivia vil meget gerne have huller i ørerne, og det må hun gerne for min skyld. Vi har snakket om, at det gør ondt, og at ligemeget hvor ondt hun synes, det gør, så skal man jo ha i begge ører osv. Det afskrækker hende ikke – hun vil bare rigtig gerne…

Men de fleste steder gør det ikke før de bliver 7 år! Så hvis du hører om et sted – på Sjælland 😉 – så må du gerne lige skrive det her. (Olivia bliver snart 6)

Hilsen
    Ninna

Annette70Annette70
    Medlem

Jeg synes også at børn skal i mindst første klasse før de får huller i ørene.
    Allerbedst er det, hvis de får dem skudt i i sommerferien. Så har de 3 uger hjemme og kan derefter tage dem ud til sport etc.
    Jeg synes ikke det har været noget problem med Line, at der er nogen der har hevet i dem, altså ikke med vilje, og hun er ellers en rigtig drengepige = hun holder sig ikke tilbage for en rask slåskamp!
    De første par år fik hun ikke lov til at gå med “lange” øreringe, men nu styrer hun selv hvilke hun vil have i. Hun er 11, og har haft huller i ørene i knap 3 år.
    Nu vil så også godt have lavet hul øverst i øret…
    Det er en skrue uden ende!

Jeg selv måtte ikke få flere huller i ørene, så lavede selv 5!, med nål og frosne ærter…

Jeg kan godt li når drenge har ring i øret, så lad ham dog 🙂

/Annette – som faktisk også gerne ville have ring i næsen, men tør ikke…

chuckiechuckie
    Medlem

Jeg måtte få huller da jeg var 10 år… og vi har snakket om Siff nok også skal være der omkring men ja for nogle uger siden kom hun hjem og spurgte om hun måtte få huller ligesom Yasmin.. det sagde vi nej til 🙂 hun er ljo lige blevet 3 år så det må skam vente lidt endnu.. men 8 år er måske også passenden ja vi tager det løbende tror jeg og hvis storesøster får vil lillesøster herhjemme sikkert også have hvis altså det er om nogle år 🙂 Drenge hmm ja 8 år vil jeg også mene er passende men igen det er sørme svært

Winnie

tanteettetanteette
    Medlem

Åh ja det er svært!

Da jeg selv var barn fik jeg ustandseligt at vide at jeg ikke var gammel nok. Men så fik vores genbo, som er fra Guatemala en lille datter, som fik huller i ørerne 4 dage gammel. Så mente jeg jo ikke den undskyldning holdt. Så jeg var 8 år gammel;-)

Senere har jeg selv lavet div. , samt har haft hul i næsen. Den pillede jeg så ud, da jeg blev mor! Synes den ørte til min vilde ungdom.

Nå, men min mening er, at de ikke skal ha huller før 1. kl. og efter min mening synes jeg det ser underligt ud med hul i øret til små drenge. Synes de skal være teenagere før de får hul i øret…

Nå, men det er jo bare min mening…

KH Henriette

Anonym
    Gæst

Min datter victoria bliver 8 her til januar, for min skyld må hun gerne få hul i ørene nu, hun går også i 2 kl. nu.. Men hun vil/tør ikke.

angående din dreng så er der flere drenge i victoria klasse der har fået hul i øret.. så det er nok mest hvad du selv synes…om han skal eller ikke skal.

JEg fik først hul i øret da jeg blev 13 år, måtte ikke før. Jeg kan husek jeg plagede og plagede, så victoria får bare når hun siger hun vil.

knus trine

Anonym
    Gæst

Mine piger har fået som 5-6 årige og det har der ikke været problemer med i skolen eller noget…Slet ikke.

Tina.

ingefdingefd
    Medlem

Hmm, jeg ved det ikke, men et trick kan være at sige, om f.eks. 2 år. Hvis hun/han stadig vil have det, så er det ok.

Jeg har heller ikke lyst til, at Mikkel får hul i det ene øre, men flere af drengene i klassen har det. Han har ikke bedt om det endnu, han er nemlig bange for alt, som gør ondt, så der går også nok lidt tid før han vil ha’ ;-).

Selv fik jeg huller i ørene som 8 årig, mod min mors vilje, men jeg havde ønsket mig huller i ørene til jul, det fik jeg dog ikke, men jeg fik et par øreringe til hul i øret, så min mor gav sig.

Inge

Anonym
    Gæst

Der gør de det, bare barnet er der af fri vilje eller hvad man siger…

Tina.

Ninna3Ninna3
    Medlem

Så tager vi i Hvidovrecentret 🙂

Hilsen
    Ninna

VerunkaVerunka
    Medlem

Hej
    Jeg kommer fra Tjekkiet og der får alle pigerne (98%) huller i ørerne som babyer, altså få dage/uger gamle. Jeg mener, at det er oven i købet læger, som gør det (altså efter forældrernes ønske).
    Hvis jeg havde fået piger i stedet for mine drenge, ville jeg ikke følge den tjekkiske tradition. Men da jeg har drenge, spekulerer jeg slet ikke over, hvornår man burde sige ja til huller i ørerne.

Bare lige en sidespring.

Hilsen
    Veronika

katja1850katja1850
    Medlem

Jeg fik altid at vide af min mor at jeg kunne få hul i ørerne når jeg blev myndig (altså 18 år).

Hun har ikke huller i ørerne – men havde set rigeligt at grimme øreflipper som laborant at hun overhoved ikke ville have det.

Jeg tog så sagen i egen hånd som 15 årig, og så var der jo ikke så meget at gøre.

Mht. mit eget barn er Jan og jeg meget uenige om hvornår det vil være okay – og jeg kan rolig sige at jeg i den sag er den strenge moar 😉

Vi må tage den diskussion når den tid kommer – men jeg vil gøre ALT for at det tidligst bliver når ungen er 10 år…. men lad os se hvor meget jeg har at sige 😉

Hilsen katja

lausemor1lausemor1
    Medlem

Jeg måtte ikke få huller i ørerne som barn og da jeg selv kunne bestemme turde jeg ikke. I dag er jeg glad for jeg aldrig fik det. Bryder mig ikke vildt om at gå med smykker og selv om hullet ikke er stort kan man jo godt se det. Er glad for mine pæne “hele” øreflipper. Synes også der har været en lang periode, hvor huller i ørerne ikke har været specielt smart hverken til m eller k og da klart ikke til m. Det er lidt nedtur med voksne mænd med sådan en guldring eller endnu værre en stik i øret og begyndende tyndhårethed, må indrømme at jeg så tænker “”grow up”, det kan da godt være den var smart, da du gik i gym. i 1985″. Min søn på 6 år får i hvert fald ikke lov at få hul i øret foreløbig. Synes det ser billigt ud til små drenge. Kan slet ikke have det.

Viser 13 indlæg - 1 til 13 (af 13 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.