Hvad er jeres hobbies?

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe Juli 2004 Hvad er jeres hobbies?

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 22 i alt)
  • Forfatter
    SisseAndSisseAnd
    Medlem

Hej

Nu må der lidt mere gang i den herinde. Så tænkte jeg: Hvad går I andre op i når I ikke lige er herinde eller på arbejde. For nogens vedkommende er det mere nævnt end for andres – så lad høre og lad os se om vi bliver overraskede over nye sider ved hinanden:)

Jeg tror det jeg mest går op i er:

Sund levevis – læser og søger hele tiden viden på det område både om mad, motion og spirituelle aspekter
    Madlavning inkl bagning m.m.
    Godt læsestof, abonnerer på nogle forskellige blade men er vild med bøger (egentlig helst faglitteratur ) men også at læse gode skønlitterære bøger
    Strikke, i det små, futter og halstørklæder/sjaler

Hmmm så kan jeg ikke lige se hvad mere jeg får tiden til at gå med andet end det helt vildt overordnede emne som jeg interesserer mig for – min familie;)

Knus Christina – spændt på at høre om der kommer overraskelser frem i denne tråd eller om vi kender hinanden

tanteettetanteette
    Medlem

Jeg er sådan lidt uden en hobby i øjeblikket. Har jo sden 4-5 års alderen lavet rigtig meget gymnastik,- og tro det eller la’ vær været ret dygtig…
    Men i forbindelse med Elliots fødsel fik jeg en diskus i nakken og dermed måtte jeg ikek lave gym mere. Slet ikke på det niveau jeg gjorde. Så i og med det var hele mit liv både på jobbet og i fritiden har jeg æret sådan lidt identitetsløs siden…
    Har svært ved at finde ud af at definere mig selv som andet end mor i øjeblikket. Og på jobbet er jeg heller ikke “hende som kan gymnastik”…

Jeg leder med lys og lygte efter noget der kan overtage gymnastikkens plads.

Men pt uden hobby…

kh henriette

ps sidder dog i en del bestyrelser;-) er det ikke en hobby??

Annette70Annette70
    Medlem

Jeg har ikke nogen ud af huset hobby’er.
    Men interessere mig meget for indretning af huset.
    Jeg kan bruge timer på at rode nettet tyndt efter glas og tallerkner, eller bestik og gryder, køkkengrej i det hele taget.
    Lamper har jeg især en svaghed for.
    Køkkenet er mit yndlingsrum og jeg ælsker at ha tid til at kokkerere.
    Jeg læser blogs – ikke så meget bøger lige nu.
    Og når jeg så læser bøger, så er det kogebøger eller bøger om dansk design.
    Så er jeg igang med uddannelse jo, og bruger også nettet rigtig meget i den forbindelse. Til at søge efter svar til min logbog.
    Haven interesserer jeg mig også for, men har et lidt mere afslappet forhold til det udenfor end indenfor.
    Vi har fået hund, som jeg skal gå til hundetræning med – og med tiden håber jeg på vi kan få vores eget lille opdræt.
    Jeg interesserer mig for kunst – har dog ikke nogen samling at prale af selv.
    Jeg kan godt li aktier, især når de stiger. Og har forsøgt mig som daytrader, men det har jeg ikke tid til mere.
    Jeg kan hækle *wee*, men gør det stort set aldrig.
    Jeg ville gerne gå til keramik, og lære at strikke.

Jeg tror ikke lige jeg har nogle interesser som kan overraske nogen her – jeg er jævn kedelig.

/Annette

BeagleBeagle
    Medlem

Mine hobbier er at ride, ride og atter ride, når jeg kan sidde på en hesteryg. Ser virkelig frem til at sidde på en hest igen, savner det virkelig meget !
    En anden aktiv hobby er vandreture kombineret med at se/studere fugle (helst ØRNE !!!) og vi har været på utallige ture til Sverige for at studere havørne om vinteren med Albert.

Hjemme har jeg flg. hobbier: udfra mine hænder sprøjter jeg det ene strikketøj frem for det andet. Jeg elsker at strikke og strikker snildt en lille babybluse på et par dage incl. montering (når jeg er gravid og ikke må ride). Udover er jeg begyndt at filte og har været på kursus i det. Det er lidt i bero, for man skal bruge ret mange kræfter på at filte og det giver mig plukkeveer. Men jeg har filtet hjemmesko til mig, Albert og søde futter til bebsen, tasker, punge, lommer til mandens solbriller i bilen, tørklæder (i det fineste uld med silketråde indeni) og thehætter.

Ellers er familien også min “hobby” dog går jeg ikke så meget op i madopskrifter etc. Dog læser jeg blade som jeg får af min veninde som er ansat i Aller Press 🙂 Der får jeg inspiration til mad og lidt med indretning til vores kasse af et monstrum af et hus.

Beagle.

TrineJuliTrineJuli
    Medlem

Jeg er da også bare kedelig!! Jeg svømmer 1-3 gange om ugen, helst om morgenen, når der er stille og roligt i svømmehallen.
    Jeg læser en del faglitteratur, især i forbindelse med mit studie.

Hobbies hvis jeg havde færre børn, større børn, færre kg. eller mere tid: Ridning, havkajak og dykning. Før jeg fik trillinger dyrkede jeg ridning og dykning.

Trine – har for første gang været i svømmehallen med alle børnene idag!!

VerunkaVerunka
    Medlem

Hej Christina
    Godt tråd, meget inspirrerende!
    Jeg kan lide følgende:
    -læser bøger (skønlit., om livstil og insp. til et bedre liv, kogebøger, O magazine og blogs)
    -gå ture
    -gå til gymnastik med Christian
    -lave mad og bage
    -strikke lidt
    -fotografere (mest mine unger)
    -hjemmeside design (amatør niveau)
    -design af div. lykønskningskort, kalendere osv. på PC

Knus Veronika

smirnoffsmirnoff
    Medlem

Hvis jeg havde mere tid, så ville jeg bruge meget tid på at sy, male med akryl, læse gode bøger, lære sprog og finde nye krative hobbyer. Men det har jeg ikke, så det bliver til lidt syning i perioder, 10 minutters læsning i sengen inden jeg falder i søvn og meget meget sjældent lidt malen.

Knus Smirnoff – totalt snottet nu 🙁

VerunkaVerunka
    Medlem

Hej Annette
    Jeg troede, at der ville stå sjopping på første pladsen hos dig… Kan huske (og savner) dine dagbogsindlæg fra da i boede i England. Du shoppede og shoppede og shoppede.

Hvilke blogs læser du?

Hilsen
    Veronika

Annette70Annette70
    Medlem

Jøsses, var det så slemt?? 🙂

Jeg har helt bevidst ikke nævnt shopping, for det blir ikke til ret meget andet end tøj.
    Og så har jeg lovet mig selv, ikke at købe noget som helst i butikker der sælger noget med fransk landstil og afskallet romantik! Og ret meget mere findes der ikke her hvor vi bor.

Jeg havde tid, mulighed og råd da jeg boede i England, i en storby…
    Nu bor jeg i det mørke jylland, i en lille bitte by, er alene mor stort set hele ugen, og er glad hvis jeg når i netto før jeg skal hente William, plus det jeg køber nu er ren luksus, vi mangler jo intet!

Jeg glæder mig lige nu som et lille barn til jeg får børnepenge denne mdr, så har jeg lovet mig selv en gryde fra Tools – pænere design inden for køkkengrej findes vist ikke!
    http://www.gaver.dk/shop/rightContent.asp?productID=149

Ang. blogs, så læser jeg julies blog, Appelsinen i min turban, Babyton og Singleton hver gang, og ud fra deres blogs så finder jeg frem til andre. Dem læser jeg dog ikke så trofast.
    Det er top-underholdning, som ikke kræver andet end tid, jeg behøver ikke hverken tænke eller tage stilling.

Hvad læser du?

/Annette

camillabagcamillabag
    Medlem

Ja, jeg må jo tilstå, at jeg arrangerer banko her i vores lille by, og så synger jeg gamle dansk-top numre i mit band “Sugar babes”- Nåh Nej

Prøver bare at overraske Christina 🙂

Jeg har jo først og fremmest hang til at være på nettet – og bruger tiden både herinde og på fagrelaterede sider. også shopping, nyheder, spil og den slags.
    Jeg bruger i øjeblikket lidt tid på at sætte et rum i kælderen i stand, så vi kan bruge det som en lille ekstra stue.
    Jeg kan godt lide at læse en god bog (ikke faglitteratur) en gang imellem. Laver også håndarbejde. Elsker at brodere, men det er begrænset, hvad det kan bruges til, og det tager en krig at få noget større færdigt. Ellers strikker jeg trøjer til Nanna eller sjaler el. lign.
    Så abbonerer jeg/ vi på “Illustreret Videnskab”. Min mand og jeg er meget glade for spil, og kan godt finde på at tage et spil, når vi mødes med gode venner (Setlers, tegn og gæt, Jeopardy…) Desværre bliver jeg køresyg af de fleste pc-spil, så det holder jeg mig fra.
    Madlavning er jeg også enormt glad for, men har i hverdagen ikke så god tid, at jeg ofte finder på nyt, men får vi gæster, så eeelsker jeg at finde på – og tilberede rigtig lækker mad!

Når børnene bliver lidt ældre og evt. kan være alene lidt, vil jeg gerne dyrke noget motion, men for tiden er der ikke tid nok.

Kh Camilla – spændende tråd iøvrigt Christina! Håber jeg kunne overraske dig lidt

Annette70Annette70
    Medlem

Jeg troede sgu da på’ed 🙂

/Annette

Anonym
    Inaktiv

Hmm, her er vist ikke rigtig tid til nogen hobby lige pt…

Min kalender er fyldt op med arbejde, hente unger, madllavning, oprydning og afslapning for tiden?

En typisk dag starter kl 6, kl 7 ud af døren, sidder på kontoret 7.15 – cykler i børnehave efter unger kl 16, er hjemme kl 17, kaster mad på bordet 17.15, første barn puttes i seng 18.30, det næste kl 19…

Og så skal der lige ryddes op, opvasken skal klares, vasketøjet ordnes og madpakkerne smørres – som regel bliver det klaret imellem de øvrige ‘opgaver’.

Og så må jeg indrømme, der ikke er så meget overskud tilbage – især da jeg prøver at tage den med ro, da jeg har været ved at gå ned med stress på det seneste :O/

Jeg plejede at løbe 3 gange om ugen, men det er sat lidt på standby efter jeg i stedet er begyndt at cykle 6 km om dagen med fuld ‘oppakning’ (to unger i en cykeltrailer er TUNGT, skal jeg hilse og sige!)

Men om et par uger, når konditionen begynder at følge med, er det bestemt planen at begynde at løbe igen. Og svømmehallen skal også jævnligt have et besøg…

Jeg elsker at lave mad og bage (øhh, men det overrasker vel næppe). Der er ikke rigtig tid til det i hverdagen, men i weekenden tager jeg til gengæld revanche – og jeg laver gerne mad til et par hverdage i weekenden, som så er nemme at smide i ovnen på en travl tirsdag :O)

Jeg læser – dog er jeg ikke så god til at læse skønlitteratur, det er jeg for utålmodig til, men har masser af bøger liggende, som jeg kan gå i krig med (min kæreste er bogorm, og vi har firefløjet bogreol fyldt op med bøger, som jeg ikke har læst ret mange af)

Jeg elsker at skrive – måske det er derfor, jeg har svært ved at fatte mig i korthed *S* – og er så småt gået i gang med et bogprojekt, når tiden lige er til det. Men det er meget i perioder, så jeg er bange for, det har lange udsigter, før den findes på hylderne i butikkerne ;O)

Engang spillede jeg badminton – og var rent faktisk god til det? Jeg vil enormt gerne af sted til det igen, men det er fra 21-23 to gange om ugen, og det kan jeg ikke overskue pt (skal jo også lige have min skønhedssøvn *SS*)

Smoothie (jeg vil have min stemme tilbage – møgirriterende når telefonen ringer og jeg kun kan hviske!!!)

Jeg kan mærke at efterhånden som efteråret sniger sig ind på mig, begynder jeg at længes efter at strikke, så det går jeg nok igang med inden længe.

Ellers læser og surfer jeg vist mest…

Til gengæld har vi jo i sommers fundet den ultimative familiehobby (synes vi da selv :o) ). Vi er begyndt at gå på skattejagt med GPS. Det betyder at vi får en del ture i skoven, til diverse strande, seværdigheder med eller uden historisk betydning og rundture i byer som vi ikke lige kender så godt. Kort sagt får vi som familie en masse (natur)oplevelser sammen. Vi har aldrig været gode til bare at gå en tur i, men nu har vi ligesom en “mission” når vi er ude, og så er det noget ganske andet :o)

Det var vist det … :o)

Camilla

BeagleBeagle
    Medlem

*LOOOOOL* Camilla, jeg hoppede næsten på den og forestillede mig i kostyme mm. nede i Jeres kælderrum, griner meget stort nu !

Tak for grinet 🙂

Knus,
    Beagle.

SisseAndSisseAnd
    Medlem

Jeg troede sq også lige på den og tænkte wauw det var noget jeg ikke vidste…..NOT*LOL*

Tak for grinet

Knus Christina

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 22 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.