Opdatering på bh-situation (Langt)

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe Juli 2004 Opdatering på bh-situation (Langt)

Viser 13 indlæg - 1 til 13 (af 13 i alt)
  • Forfatter
    tanteettetanteette
    Medlem

Gud hvor kikset!
    Altså selvfølgelig skal der være plads til fejl, men synes da at man burde stramme gevaldigt op lige efter sådan en samtale.

Det er simpelthen for dårlgt af denne leder!

Håber virkelig at den pæd. kons. kan sætte dem lidt på plads ude i den BH.

KH Henriette

SisseAndSisseAnd
    Medlem

Hmm ville ønske jeg kunne skrive det bare gik flyvende….men det gør det desværre ikke:(

Siden mødet forrige fredag, hvor jeg ellers gik derfra og følte mig hørt og med en rigtig god fornemmelse i maven så har det bare kørt hip som hap:((

Oscar sov ikke fredag som han ellers skulle – til gengæld sov han tirsdag hvor han ikke skulle:((

Sedler hænger der nogengange og andre gange slet ikke eller de der 4 linier som er totalt selvsigende ‘sovebørnene har sovet, vi legede og spiste frokost…..’

Jeg prøvede at ringe til lederen 2 gange den forgangne uge, 2. gang jeg talte med hende fik jeg tydeligt at vide at jeg vil få en tilbagemelding fra B om eftermiddagen – det fik jeg ikke! Da Jens så ringer igen til lederen dagen efter, affærdiger hun ham sådan nedladende og lidt smågrinende som om at hun har i hvert fald ikke tid til at tale med ham, så vi kunne tales ved her mandag morgen…..

Jeg har så talt med hende idag. Nu løber hun fra de udsagn hun har givet om hvordan vi ville få tilbagemeldinger, spørger om der ikke skal være plads til de kan fejle??? og siger ellers hun synes jeg er diffus og ikke er ærlig!!

Til det kan jeg sige hun gav mig tydeligt besked om hvilken tilbagemelding jeg ville få, for det var det eneste jeg nåede at sikre mig som evaluering fra mødet forrige fredag: at jeg ville få en tilbagemelding fra B i løbet af en uge….den er aldrig kommet (både Jens og jeg hørte dette) og nu siger hun at det ville hun aldrig have sagt!
    Selvfølgelig skal der være plads til de kan fejle, men når vi lige har ridset en aftale op så ville jeg nok forvente den kom op at køre ordentlig og uden fejl i begyndelsen, fordi man var ekstra påpasselig her i starten!!
    Og så det der med ikke at være ærlig, hvad fanden bilder hun sig ind? Jeg spurgte hende om hun mente jeg løg? men hun sagde bare indsmigrende at hun ikke synes vi kommer frem med hvad det egentlig drejer sig om? Og hun siger flere ting der insinuerer at hun er ude på om det er noget mod en bestemt person og der ligger sådan lidt racistiske undertoner i det som jeg finder yderst ubehageligt!!

Jeg beklagede mig over besværet med at få hende i tale når vi nu har denne ‘sag’ kørende og dertil svarer hun afvigende (for hun svarer ikke på spm) og forundret at hun da ikke synes det er en sag og begynder at understrege at Oscar har det så og så godt dernede bla bla bla Hvortil jeg bare kan fortælle hende at jeg synes vi har en sag eller et issue når vi der skal samarbejde om barnet ikke kan kommunikere med hinanden og hvis hun ikke mente det så var vi bare endnu længere fra hinanden og derfor ville jeg nu gerne inddrage den pædagogiske konsulent fra kommunen.

Jeg vil bare sige: jeg er ikke diffus
    Jeg har netop givet tydelige punkter som vi er utilfredse med og eksempler på dem alle, op til flere på hver endda.

Jeg er meget rasende nu. Heldigvis havde jeg i torsdags, da hun på sin nedladende grinende måde havde afvist at tale med os før mandag morgen, valgt at ringe til kommunen og tage kontakt til den pæd konsulent. Jeg lod hende fortrinsvis forstå vi havde kommunikationsproblemer og så snakkede vi en del om samarbejdet omkring sovemønsteret. Hun kunne simpelthen ikke se at det kunne være et problem for bh at lægge ham sådan som vi ønsker det….I øvrigt bad jeg hende lade være med at gå videre med sagen, men sagde bare til hende at jeg havde det rarest med at have sat hende ind i sagen hvis den skulle gå i hårknude hvilket jeg selvfølgelig ikke håbede…..Nu er jeg rigtig glad for at jeg ringede til hende.

Nu har jeg kontaktet pæd kons i kommunen igen men hun er der først torsdag:((

Nå til dem der nåede så langt så var det nu altså rart lige at få lettet mit hjerte – ih hvor det her går mig på*snøft*

Knus Christina – trist og med rigtig dårlig mave over at jeg skal hente Oscar om 2 timer*suk*

Ninna3Ninna3
    Medlem

Hvor er det dog bare ærgeligt, at det skal gå sådan…

Jeg kan godt forstå, at i er frustrerede over sådan en situation. Godt du har fat i den pædagogiske konsulent, men det er simpelthen for dårligt, at det skal være sådan. Den slags burde kunne være ordnes i fred og fordragelighed i institutionen selv. Sikke en klodset leder!!

Håber du fik luft og at tingene ordner sig… med eller uden den pædagogiske konsulent. Det er jo synd, hvis han skal til at skifte institution..

Hilsen
    Ninna

smirnoffsmirnoff
    Medlem

Aj, NU er hun da vist lige lovligt langt ude. Og det der med, at hun bare griner ad Jer og kalder dig uærlig og diffus, DET er altså bare ikke lige tilgiveligt!!!

Håber, du til det næste møde får en god afklaring, der også resulterer i de ting, I aftaler.

Hvis du har mod på det, ville jeg til det møde medbringe en liste, der kort i punktform beskriver dine ønsker og forventninger.

Noget i stil med:

Oskar skal sove hver mandag, onsdag og fredag, medmindre han overhovedet ikke er træt og ikke kan falde i søvn.

Tirsdag og torsdag skal han ikke sove, medmindre han slet ikke kan holde sig vågen.

Hvis han ikke har sovet mandag, onsdag eller fredag eller hvis han har sovet tirsdag og torsdag, vil vi gerne vide det ? evt med en kort note i hans rum/på tavlen.

Og så ellers fortsætte med at opliste ganske kort (og åbenbart meget forståeligt, så selv personalet kan forstå det), hvad du forventer og ønsker.

Hvis næste møde og evt. en liste ikke kan få det til at køre, så er der desværre nok snart kun en udvej og det er at flytte Oskar. Og det er bare træls, når nu han er glad for at være det. Men ingen kan være tjent med at blive gjort til grin, som I bliver og hvis det for fremtiden ikke kører, så ville jeg bestemt ikke flytte ham uden at lave en god lang klage over børnehavens behandling af Jer.

Held og lykke.

Knus fra Smirnoff ? forundret over, at de vil tillade sig at være nedladende og gøre Jer til grin ? DET ER BARE IKKE I ORDEN!!!

camillabagcamillabag
    Medlem

Hej Cristina
    Jeg synes, det er meget fornuftigt af dig, at inddrage den pædagogiske konsulent nu. Så må vi håbe, du får god støtte der!

Hvis jeg var dig, ville jeg nok prøve at gøre mig lidt hård, når jeg henter/ afleverer. Hvis de ikke er imødekommende overfor dig, så må du også se lidt sur og arrogant ud, men så måske af hensyn til Oscar tale lidt sukkersødt og let nedladende/overbærende til dem.

Bare indtil der ligesom kommer ro på situationen – ja, det er altså meget svært at skrive på skrift – men jeg synes bare ikke, de skal have lov til at give dig sådan en elendig “mavefølelse”, hvergang du skal derned!

Knus Camilla

TrineJuliTrineJuli
    Medlem

Jeg synes da det er gået helt ud af et sidespor. Det er ikke ok at du skal have ondt i maven over at skulle hente Oscar i BH. Fornuftigt træk at inddrage den pæd.kons. håber det giver pote.
    Umiddelbart lyder det som om lederen har mere end rigeligt at se til, og at hun ikke er tydelig overfor hverken jer eller sit personale. Håber det løser sig.

Trine

TinaKTTinaKT
    Medlem

Kære Christina

Øv, hvor jeg føler med jer! Jeg har virkelig svært ved at forstå, hvordan lederen kan skifte sådan…
    Det lyder fornuftigt, at I nu inddrager den pædagogiske konsulent. Jeg synes, I skal kræve, at der fremover bliver lavet et skriftligt beslutningsreferat ved hvert møde. Eventuelt et, som alle deltagere underskriver. Jeg ved, det kan virke noget dramatisk, men så kan ingen løbe fra deres ord. Det skal med andre ord bare være et referat af de aftaler, der indgåes – og ikke de luftede synspunkter. Jeg ville også overveje at foreslå, at der hænges en seddel op i Oscars rum, hvor aftalen mht. søvn står på. Så er der ingen risiko for, at nogen ikke lige kan “huske” den.
    For nu lige at kommentere på noget lidt andet, så blev jeg glad for at læse, at Oscar og så mange andre jævnaldrende stadig sover til middag. Halfdan sover nemlig også – og nogle dage op til tre timer. Jeg fornemmede lidt en “det-er-han-da-for-gammel-til”-holdning hos én af hans stuepædagoger. Og ærlig talt kan den slags jo ikke komme an på én eller anden holdning om, hvad man bør på et bestemt alderstrin, men på det enkelte barns behov.

Knus og tanker herfra
    Tina

Anonym
    Inaktiv

Det var dog utroligt!!!

Hvor svært kan det være at rette sig efter de få og beskedne ønsker/krav, I som forældre har til jeres barns søvn???

Jeg synes, det er rigtig godt, du har inddraget den pædagogiske konsulent i kommunen – så må hun jo snakke dem til fornuft i børnehaven, hvis det kommer dertil. Og hvis hun heller ikke forstår at mægle imellem jer, så I når frem til en acceptabel løsning, I alle kan være tjent med – så er der jo nok ikke andet at gøre end at flytte Oscar i en anden børnehave, hvor ledelse og personalet er interesserede i at kommunikere med forældrene!

Jeg håber virkelig for dig, I snart finder en løsning – for det må ikke være rart, at så stor en del af dagen skal ødelægges for dig pga. sådan en emsig leder :O/

Smoothie

TrineJuliTrineJuli
    Medlem

Jeg tror desværre at det ofte er sådan i BH at “bare barnet er glad” så er er alt i skønneste orden.
    Det ville klæde lederen (og andre ledere) at tænke bredere og at god service ikke udelukkende er centrert direkte omkring barnet, men i høj grad også omkring barnets netværk, og der skal tænkes langt mere i helheder.

Trine

SisseAndSisseAnd
    Medlem

er nok at lederen ikke kan se problemet fordi Oscar jo har det så godt dernede. Hun synes ikke det er vigtigt at vi kan tale sammen. Jeg sagde til hende at vi om barnet da skulle kunne kommunikere og det var af meget høj vigtighed og der knækkede filmen – det var der jeg inddrog den pæd kons.

Jeg har skrevet en mail til pæd kons da hun selvfølgelig først var at træffe på torsdag:( Men jeg kan se hun har læst min mail.

/Christina + Oscar som holder hyggedag bare os 2

ingefdingefd
    Medlem

Jeg kan simpelthen ikke forstå, at det kan være så svært at snakke med forældre. Om det så er det enkelte barn eller fælles information til hele stuen/institutionen.

Og så behandler de jer godt nok også som, ja jeg ved ikke hvad!

Det lød ellers så godt, med det møde I havde med lederen, men hvis der så ikke sker mere, så hjælper det jo ingensteder. Og I bliver bare stemplet som besværlige forældre, fordi de ikke kan kommunikere hverken med hinanden eller med forældre.

Jeg håber, I snart får gang i den gode kommunikation igen.

knus

Inge

acinchinaacinchina
    Medlem

Kære Christina,
    Jeg ved slet ikke hvad jeg skal sige til dig… Det er da den mest forunderlige og uprofiostionelle historie jeg har hørt. Det hjælper dig ikke det ved jeg godt.

Syntes at du handler situationen rigtigt rigtigt godt.

/AC

stiniistinii
    Medlem

Kære Christina.

Har først fået tid til at læse dit indlæg nu…

Hvor er hun da bare en B.TCH den leder!!! Hun skulle virkelig have at vide at hun er dybt uprofesionel!

Har bh ikke en virksomhedsplan? Der står garanteret at de sætter forældresamarbejde højt?
    Ellers burde de ihvertfald få fingeren ud og så få det skrevet og ikke mindst arbejde på det. For gu’ fa’en er det sq da vigtigt. Det smitter da af på de stakkels unger hvis far og mor ikke kan samarbejde med pædagogerne.

Jeg er spændt på at høre hvad pæd.kons. vil gøre. For et eller andet skal bh.leder have at vide. Tænk hvis I havde været resourcesvage forældre? Så havde I ikke magtet at tage kampen og så havde hun vundet og kunne styre jer med hård hånd.
    Men denne kamp er ihvertfald værd at kæmpe…

Bare skide ærgeligt at det skulle være nødvendigt. For hvor svært kan det være??? Hallo – det handler om nogle “sovedage”… Mon ikke det nærmere er hende der er uærlig og ikke kommer ud med det som hun egentlig synes det handler om????

Knus fra Stine – stadig pist på jeres vegne…

Viser 13 indlæg - 1 til 13 (af 13 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.