God tur til London, Rikke

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe Juli 2004 God tur til London, Rikke

Viser 10 indlæg - 1 til 10 (af 10 i alt)
  • Forfatter
    SisseAndSisseAnd
    Medlem

Hej

Du er vel snart på vej afsted…..rigtig god tur, sug lidt til dig på mine vegne, åh hvor jeg savner at komme en smuttur til London…..

Knus Christina

Anonym
    Gæst

rigtig god tur, er sleeet ikke misundelig 😉
    Dorte

Anonym
    Inaktiv

Åhhh tak Christina :O)

Jeg er ikke helt smuttet endnu, men det er tæt på ;O)

Jeg har lige siddet og noteret fly-booking-nr, hotelreservationsnr (og addresse på hotellet!) og bookingnr til teatret. Nu skal jeg så i gang med pakningen, og i morgen tidlig skal jeg være effektiv og få unger op, i tøjet, morgenmad og af sted i vuggestue og børnehave – og være hjemme 7.30, hvor min veninde henter mig :O)

Vi tager et afslappet program, hvor vi skal suuuuuge til os og slappe af med shopping ;O)

Først snupper vi en frokost, så en tur op til det marked, du anbefalte i en tidligere tråd. Så ind til centrum og suse rundt resten af eftermiddagen, måske en lille snack inden vi skal i teatret 19.45 og se Cabaret og sen aftensmad og et par gewesener, inden hotelsengen kalder ;O)

Onsdag bliver lidt mere sightseeing med vagtskifte på Buckingham kl 11, en tur op igennem Hyde Park og hvad vi nu ellers når :O)

Og om 14 dage tager jeg af sted igen – denne gang med min kæreste, og så snupper vi London Dungeons mv. ;O)

Nå, jeg må hellere i gang med at pakke og så i seng, så jeg kan være frisk og veludhvilet. Kan I have nogle hyggelige dage, mens jeg er ‘væk’ ;O)

Smoothie

powermommipowermommi
    Medlem

Ej, Rikke!

Tror du ikke jeg kan være i håndbagagen…? Jeg er jo ikke så stor :0) (endnu)

Rigtig god rejse. Er helt sikker på I får én på opleveren!
    Glæder mig til at høre alt om det når du stærkt vender hjem igen.

Alice 15+2

Anonym
    Inaktiv

Tak jo, der kan du sikkert snildt være, Alice – max 10 kilo og ikke større end 45x55x20 cm – det lyder lige som dig ;O)

Smoothie

powermommipowermommi
    Medlem
    TrineJuliTrineJuli
    Medlem

Håber det bliver en rigtig dejlig tur.

Trine

Anonym
    Gæst

Hej Smoothie…

Jeg mener da, at du er kommet hjem nu, ik’?

Nå, men hvis er hjemme igen, så fortæl, fortæl om din tur – var cabaret’en ikke bare storslået?

Jeg håber, I havde en god tur!!!

Knus fra Ditte – på vej ud til min kære kusine og spise aftensmad :O)

SisseAndSisseAnd
    Medlem

nu vil vi høre hvordan den der Londonstur gik!!!

Ved godt du skulle på noget seminar fra torsdag til fredag men nu er det altså lørdag og du forsømmer os!!*GGG*

Knus Christina

Anonym
    Inaktiv

Ja, beklager altså, Christina, Ditte og andre ‘utålmodige’ sjæle – at jeg først får skrevet nu.

Men til london tirsdag og onsdag, hjemme til midnat, op kl 6 torsdag morgen, aflevere to mor-syge børn (klart når jeg lige har været væk, at de er kede) i børnehave og vuggestue og videre til Ålborg til seminar med arbejdet.

Fredag formiddag fik enorm migræne, så måtte tage tidligt hjem fra seminar (1 times kørsel + to brækpauser), hjemme igen kastede jeg op, tog to panodiler og gik i seng! Sov til kl 15 (godt tre timer) og hentede børn.

Og resten af dagen i går gik så med at indhente det forsømte mht. familien + havde lige noget arbejde, der bare SKULLE ordnes her inden weekenden.

Men NU er jeg tilbage og kan berette kort om London-turen.

Tirsdag:
    Fløj til planlagt tid, 10.30. Vel ankommet til Stansted tog vi toget til undergrundsstationen, og videre til hotellet, tjekkede ind, og fortsatte herefter op til Camden-Market ved Chalk Farm (tak for tippet, Christina, det var rigtig hyggeligt – men dog lidt svært for os at finde?) Spiste frokost, inden turen gik videre ind til centrum.

Det meste af dagen gik med at kigge på tøj, var alle de obligatoriske steder – Leister Square (staves?), Covent Garden (gooood kage her, kan absolut anbefales *S*) og Picadelli Cirkus. Var hurtigt omkring China Town. Fik en hurtig snack, inden teatret kaldte 7.45. Der var ikke mange i teatret, så vi fik bedre billetter end vi havde bestilt – dejligt.

Herefter gik planen så lidt i vask. Kombinationen af at stå op kl 5 og trave rundt hele dagen gør ikke én friskere, når man så skal sidde stille i et teater i to timer *G* – så vores intentioner om sen aftensmad og en lille én efter forestillingen blev aflyst, og vi tog hjem i seng!

Onsdag:
    Stod op, fik fin engelsk morgenmad og tjekkede ud af hotellet. Tog tuben ned til London Bridge, gik over Tower Bridge, så på Tower of London og tog tuben videre til Westminster. Så Big Ben, Westminster Abbey, House of Parlament og Downing Street 10 og gik herefter op igennem parken til Buckingham Palace, hvor vi ankom lige til vagtskifte – stoooort kaos!

Nå, videre gennem Green Park op og få en hot dog New York style – stor skuffelse: en pølse i et stykke tørt brød – og så skulle man selv komme ketchup og sennep i. Og så kostede det 30 kr!!! Det var bestemt ikke den smagsoplevelse jeg havde af hot dogsene i NY til 1,25 dollars!

Nå, nu havde vi jo set det vi ville, så tog igen tuben – denne gang til Picadelly Cirkus og gik op til Hamleys (stor legetøjsforretning i 6 etager) med en del afstikkere ind i tøjforretninger :O)

Tog tuben videre til Liverpool St. Station, hvorfra vi skulle med toget ud til lufthavnen. Her fandt vi en sushi-restaurant, hvor vi fik glimrende mad – og så videre til lufthavnen, hvor min veninde fik ‘fornøjelsen’ af at blive kropsvisiteret og rodet hele tasken med bl.a. brugt undertøj igennem – jeg slap heldigvis ;O)

Gaaab, flyet var lidt forsinket, men vi var som tidligere skrevet hjemme igen til midnat :O)

Smoothie (som en hulens masse penge fattigere på besynderlig vis kun kom hjem med en enkelt bluse til mig selv – og en Byggemand Bob drikkedunk til Frederik)

Viser 10 indlæg - 1 til 10 (af 10 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.