Har I hørt om en ny bog kaldet ‘Kernesund familie’???

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe Juli 2004 Har I hørt om en ny bog kaldet ‘Kernesund familie’???

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 20 i alt)
  • Forfatter
    TrineJuliTrineJuli
    Medlem

Jeg så det godt i det nye i form, gi’r du en anbefaling når du har læst den?

Trine

sommer06sommer06
    Medlem

Men det lyder da spændende. Tror nu nok min lillemus skal trække os i den rigtige retning. Hun har i en alder af 3 år forlangt at vi skulle købe løbesko til hende – hvilket faktisk ikke var helt nemt fordi hun har meget brede fødder og kondi/løbesko som regel er ret smalle. Nå, men Hallgren havde nogle flotte brede kondisko i sølv og lyserød som passede prinsessen. I dag forlangte hun så at vi skulle løbe hen til børnehaven – ‘vi skal ikke køre i klapvogn eller bil’, som hun sagde. Godt nok har vi ikke så langt men med bækkenløsning og 1 1/2 uge til termin tager vi ofte bilen derhen fordi jeg ikke kan gå. Det kunne jeg heldigvis i dag, så jeg måtte på bedste beskub forsøge at følge med datteren. Det må have været noget af et syn da jeg med min kæmpemave forsøgte at følge efter hende. Jeg glæder mig meget til at føde så jeg kan komme i gang med at løbe og træne med den store bold.

Kh
    Dorte – har lige spist en frisk figne og drukket en smoothie så glorien fejler ikke noget lige nu…

SisseAndSisseAnd
    Medlem

Hej

Lidt inspiration til at omlægge sin livsstil – a pro pos dit ønske om at strejke for at få andre vilkår Ditte, så er der nogen der har formået at omlægge nogle ting hjemme hos dem selv, som har gjort at de har fået et anderledes og mere tilfredsstillende liv.

Jeg så familien omtalt i I Form under overskriften: Kernesund familie – det lød meget meget inspirerende hvordan de har lagt deres liv om og så alle de fortjenester/bonusser det havde givet dem (her mangler jeg en smiley der kaster confetti op i luften)

Dette er hvad der lige kort står om artiklen på I Forms hjemmeside:

[i]SUNDHED: Hele familien på sundhedskur
    Både mor og far vejede 20 kilo for meget. Men så hjemmestrikkede mor en total sundhedsmakeover til hele familien. Nu står den på løbeture, nul sukker og masser af sund mad. Far og mor har tabt 20 kilo, og ungerne har fået ny energi. [/i]

Man kan også se lidt her:

http://www.kernesundfamilie.dk/

Moren som er journalist og er tovtrækkeren på projektet har skrevet en bog om det hele med inspirerende opskrifter og uddybelse af hvordan de gjorde. Det jeg synes lød mest positivt er at det hele kører på at man ikke skulle lide afsavn og kage og slik skulle erstattes med andet som var mindst lige så tiltrækkende!!!

Og jeg der elsker den slags inspirerende bøger – gæt hvor jeg skal hen på vej hjem fra arbejde idag???? Jovist – boghandleren:))

Knus Christina

SisseAndSisseAnd
    Medlem

ja så må det på listen og være klub-blad nr 2:))

Jepper jeg giver en anbefaling;)

Knus Christina

Anonym
    Gæst

For jeg læste også om det… og jeg kunne følge langt hen ad vejen, men stejlede vist omkring de smoothies om morgenen – det har vi vist ikke helt tiden til herhjemme ;o) ‘

Men ligesom Trine, så hører jeg også meget gerne en anbefaling, når du har læst bogen?

Knus fra Ditte

TrineJuliTrineJuli
    Medlem

Fååårk havde helt hvordan du gør dig til når der er gæster.

Trine

SisseAndSisseAnd
    Medlem

når ens blender lige er brændt sammen og man kun vil have en KitchenAid og den er dyr:(((((((

Men man behøver vel heller ikke følge det slavisk Ditte, det var vel bare hendes måde at kickstarte deres dag på. vi kickstarter vores dag og lægger en god bund med havregryn eller havregrød – jeps så så man lige mig spise havregrød i morges;) Mest fordi min mave var dum igår så er grød mere skånsom:))

Knus Christina

sommer06sommer06
    Medlem

Jeg sådan et gammelt skodkøkken, men udstyret er i orden. Jeg bruger begge maskiner rigtig meget. Dem der siger at en stavblender er ligeså god som en blender tager fejl, eller også har de bare ikke den rigtige blender – eller den rigtige mand til at gøre den ren bagefter.

BeagleBeagle
    Medlem

Ja, er det ikke hende Ninka ??? Hun har tabt sig rigtig mange kilo (vha vægtkonsulentnerne, tror jeg) og lige pludselig røg familien med. De kiggede på alt mad hvad der indeholdt sukker røg ud. Er i klar over hvor meget sukker ketchup indeholder ?

Her går vi også langt udenom sukker, hvidt mel, spiser ret grønt og masser af god fisk og lækkert kød. Manden har tabt sig en del, men nægter at motionere. Så det er Albert og jeg der går lange ture. Albert kan faktisk gå 4-5 km stille og roligt uden at beklage sig. I BH´en cykler han rundt dagen lang eller gynger i timevis.

Man kan godt tabe sig, hvis man lige stopper op og tænker over hvad man putter i munden. Måske skal man have en “øjenåbner” som Ninka, jeg kan huske hende via en artikel i “Mama” for 2-3 år siden.

Beagle.

SisseAndSisseAnd
    Medlem

MÅ LUKKE ND NED, MÅ LUKKE ND NED, MÅ LUKKE ND NED:)

Hvad er det for et link Ditte? Der hvor jeg købte autostole? Det har jeg slet ikke tænkt på måske…..

Knus Christina – der ikke kunne forstå det du havde skrevet om at du selv har en KA derhjemme er det en Kriminalassistent???

Anonym
    Gæst

Øhh… sagde jeg autostol? Jeg mente din fat Boy….. ???

Og nej Kriminalassistent har jeg ikke, men en KITCHEN AID – bare lige hvis du ikke kunne høre det ;o))

Næe nej, hvis der er en kriminalass. i nærheden så er mit solonummer at prutte højt og inderligt lige inden for deres rækkevidde….

Knus fra Ditte, der pjækkede i dag for at få læst på nogle teoretikere, og så sidder jeg her og kan heller ikke slippe tastaturet!!

Anonym
    Gæst

og nogle fine opskrifter er der… og jeg har godt kunne lide deres artikler omkring teen og dens virkning og andre artikler, som jeg ikke lige husker… men det med den sunde familie var også en god en!

Knus fra Ditte – eller den om familierne der ikke så TV i 14 dage!

TrineJuliTrineJuli
    Medlem

Jeg vil ikke anbefale det som klubblad nr. 2. Jeg tegnede abonnement på det for at få en løbejakke til Kenneth og for at få “Den intelligente slankeplan”, og så har jeg bundet mig til en periode. Jeg skal snart afmelde det. Jeg synes det er tyndt og overfladisk og det giver mig ikke vildt meget.

Og det med smoothies om morgenen kan vel lade sig gøre hvis man bruger frossen frugt??

Trine

Anonym
    Gæst

Vi kickstarter med havregryn og mælk (og ingen sukker! Børnene spørger ikke en gang efter det!?) og en ½ bolle med ost eller syltetøj….

Den KA blender – kan du ikke købe den over det der link, du havde. Så du købte den i Tyskland?

Knus fra Ditte – helt oppe over min KA røremaskine – dèn er altså for fed, Christina!!!!

Anonym
    Gæst

Der har også lige været en artikel om familien i et eller andet børneblad, kan ikke huske om det var vi forældre eller vores børn. Det lød meget spændende, men jeg må ærligt indrømme, at jeg aldrig ville sende mine børn til fødselsdage med deres egen kage og snacks, fordi de ikke må spise det andre gør. Så skulle det lige være fordi de var diabetikere eller lign.

Marie

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 20 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.