Hjælp mig lige piger – vaskemaskinen og pletter på tøjet

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe Juli 2004 Hjælp mig lige piger – vaskemaskinen og pletter på tøjet

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Forfatter
    camillabagcamillabag
    Medlem

Hvordan var det nu lige med afkalkning af vaskemaskinen? Jeg synes vores er begyndt at lugte grimt, men Christina (sisseand) – var der ikke noget med, at lugten blev meget værre efter du havde forsøgt at afkalke den? Hvad gjorde du så?
    Jeg har jo engang imellem kørt en tom maskine på 90 grader, som de anbefaler, for at få aflejringerne udenpå tromlen væk. Men jeg har helt klart ikke gjort det så tit som jeg burde 🙁

En anden ting: der er kommet kakaomælk på nogle af mine duge. Hvordan får jeg det væk? Synes altid kakao er svært at få helt væk.

Tak Camilla

Anonym
    Gæst

Hej Camilla

Mht. afkalkning så ca. 2 gange om måneden kører jeg maskinen med Hexofosfat (fås hos Matas) på 90 grader + jeg stræber efter en 90 graders vask en gang om ugen – det var de anbefalinger vi fik af servicemanden, da vores varmelegeme i vaskemaskinen var kalket til… og der lugtede vores maskine også noget så frygteligt!!!

Mht. kakaopletter på en dug – har du prøvet med Vanish – spray det på og lad det ligge 15 min. tid og så vask det på 60 grader?

Knus fra Ditte

SisseAndSisseAnd
    Medlem

Hej

Vores varmelegeme røg sidste forår, der anbefalede service-gutten at vi brugte Hexafosfat. På bøtten, som kan købes i Matas, står der afkalkning er nok hver 3. mdr og så står der dosering og det er så til en 90 graders vask. Sådan gør vi. Og ja det lugter noget fra tromlen lige efter men ikke mere end det faktisk forsvinder efter en håndfuld vaske.

Jeg ved ikke rigtig med kakao, men jeg har en pletguide du kan søge i:

http://www.bio-tex.dk/html/pletguide/index.html

Knus Christina

camillabagcamillabag
    Medlem

Nu har manden været i Matas og hentet det der “hekse-noget”. Så må jeg se, hvad der sker…må hellere tømme sien både før og efter *G*

Camilla

camillabagcamillabag
    Medlem

Hvor er I bare go’e!!! Efter en kogevask med det der hexaphsphat eller hvad det hed, så lugter maskinen slet ikke mere – det er vidunderligt – godt jeg liiige ku’ spørge panelet her*G*

Camilla

ingefdingefd
    Medlem

for så kan vandet fordampe i stedet for at stå og lugte.

Inge

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.