Suk, hulk, vrææl, øv!!!!

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe Juli 2004 Suk, hulk, vrææl, øv!!!!

Viser 11 indlæg - 1 til 11 (af 11 i alt)
  • Forfatter
    stiniistinii
    Medlem

Ja – det var så den barsel!!!

Puha – hvordan klarer alle I med flere at gå på arbejde samtidig med at passe hus og børn, hehe ;o)

Overvejer at tjene på malerier og så droppe jobbet, men er sq ikke sikker på at der er nogle der vil betale så meget for mit “kunst”!
    Ej – det skal sq nok gå. For en uge siden var jeg total depri – nu er jeg begyndt at glæde mig lidt og det bliver spændende at komme igang igen.
    Var forbi børnehaven forleden og fik lige en nyhed… Vi skal simpelthen have vuggestue!!! Ingen aner hvor og hvordan. Men kommunen mangler sindsygt vs-pladser – eller pladser til de små i det hele taget. Så vi må se hvad der sker.

Jeg synes denne barsel er gået ALT for hurtigt – hurtigere end Silas’. Havde I det også sådan 2. gang? Men den er så også lidt kortere. Silas var 13 mdr før han kom i dp – Kirse er 10½. Og er iøvrigt startet i vs i en tvillinginstitution til Silas’ bh. Det går fint.

Nå – afsted med mig… Skal lige op i byen og finde en nederdel til min brudetop – skal lige til at bryllup imorgen – og denne gang skal jeg bare sidde og suge – både intryk og våde varer, haha….

Kh Stine – arbejdende mor fra mandag 7.30

Anonym
    Gæst

Gud, jeg blev da også helt forbavset over at læse, at din barsel allerede er slut???

Nå, men mht. at passe hus, børn og mand og – i mit tilfælde – skole, så synes jeg også, det er svært! Døgnet måtte gerne have flere timer! Men man klarer den jo! Ligesom alle de andre travle danske børnefamilier (nogen gange kan jeg også blive skide rebel og tænke, hvorfor finder vi os i det!!! Hvis alle børnefamilierne gik sammen og strejkede over vilkårene, så ville vi jo kunne flytte bjerge!!!)… Jeg synes så mange af vores venner med børn, der kan de ikke klare den medmindre moren (det er det jo oftest) går ned i tid.

Og ja, den anden barsel går meeeeget hurtigere end den første! Det var også min oplevelse!

Men ha’ et godt bryllup i morgen – dejlig at være gæst og bare kunne læne sig tilbage og nyde det!

Knus fra Ditte – og også god job-start på mandag!

TrineJuliTrineJuli
    Medlem

Det kan skisme også være hamrende svært at få det til at hænge sammen med flere børn. Men jeg har det sådan er jeg det er i familien jeg henter energi til arbejdet, og på arbejdet jeg henter energi til familien. Jeg er meget opmærksom på at det skal supplere hinanden, og jeg ser ikke det at gå på arbejde som et afsavn eller en sur pligt.

Omkring det herhjemme så har Kenneth skiftende arbejdstider (startede nyt job på ACV i mandags) og det gør at han har en del formiddage herhjemme så han gør rent, handler og vasker tøj. Det er super for os.

Trine

SisseAndSisseAnd
    Medlem

Flextid er et godt svar på hvordan man kan klare den, og så hjemmearbejdsmulighed.

Knus Christina

camillabagcamillabag
    Medlem

Altså i store træk klarer jeg det jo fint, men som jeg før har været inde på, så er mit hjem ikke særlig rent og ryddeligt, og det kunne jeg skam godt ønske mig var anderledes, men de fleste af os er nok nødt til at indgå nogle kompromiser for at få hverdagen til at hænge sammen. Det er så forskelligt, hvad man vægter mes, men jeg vil hellere sætte mig ned i mit rod og spille børne-matador med drengene, end at rydde op, for jeg VIL nå at hygge mig med børnene, så må her blive pænt om 5-10 år, når ungerne slet ikke gider mig mere 🙂
    Held og lykke med din hverdag!

Camilla

Anonym
    Inaktiv

Øj, tiden går stærkt, hva´?

Som Christina skriver, så er planlægning roden til alt godt i en flerbørns-familie ;O)

Pt går det snildt hjemme hos os. Min kæreste har skiftende arbejdstider, så han tager tørnen med rengøring, når han har fri (altså når vi andre arbejder eller er i institution). Maden bliver vi nødt til at planlægge os ud af, og nogle gange bliver det altså lidt nemt (i går fik ungerne f.eks det de havde lyst til – Gustav spiste resten af madpakkerne og Frederik fik yoghurt med cornflakes? – vi fik købepizzaer fra fryseren – men jeg er også syg, og min kæreste kom sent hjem, sååå så længe det ikke er hver dag går det jo nok *S*)

Fremover, når min kæreste skifter job, bliver der endnu mere planlægning at holde styr på – i hvert fald hvis børnene ikke skal være i institution fra 7-17, og det skal de ikke! Så fremover afleverer min kæreste om morgenen. Jeg vil møde senere et par morgener om ugen, hvor jeg kan nå vasketøj, oprydning og rengøring, inden jeg tager på arbejde. Vi planlægger store mængder aftensmad, så vi har til et par dage – eller en tur i fryseren. Og jeg vil fremover møde tidligt et par dage om ugen, så børnene også kan blive hentet nogenlunde tidligt, så vi når at have lidt tid med dem, inden de skal i seng.

Men jeg er også heldig med så nogenlunde selv at kunne planlægge min arbejdstid :O)

Smoothie

SisseAndSisseAnd
    Medlem

Øv husker alt for godt hvor ked af det jeg selv har været over at barslen har været slut:(

Men godt at du trods alt glæder dig, og ser frem til det.

Og tja hvordan får man det til at hænge sammen?????

PLANLÆGNING;)

God fornøjelse til brylluppet, og husk så lige at du må holde fast i dit arbejde, der skal vi da mødes til næste år igen right? Right?????

Knus Christina

smirnoffsmirnoff
    Medlem

Hej Stine.

Det kan da ikke passe, at din barsel er slut – du har jo næsten lige født. Tror du ikke, du har talt forkert?

Hvis det ikke er tilfældet, så held og lykke med at starte op på job igen.

Kh Smirnoff.

Anonym
    Gæst

Jeg startede på mit nye arbejde i mandags og jo, jeg syntes seriøst lige jeg har født Magnus. Jeg syntes slet ikke jeg har haft al den tid sammen med ham, alle de intense øjeblikke og det at være 100% til stede hele tiden og med fokus på ham. Han har fulgt med som det tynde øl med aflevering og hentning af Mads, indkøb, praktiske opgaver osv. Men sådan er det vel af være toer?

Men jeg er glad for at starte igen. Jeg tror virkelig jeg har skudt papegøjen med det nye job, så derfor er det med god samvittighed jeg tager afsted hver morgen. Manden er hjemme med Magnus et halvt års tid endnu, så helt hverdag er det ikke blevet endnu. Men jeg forudser et hjem med mange nullermænd :o)

Marie

stiniistinii
    Medlem

Tak for alle jeres tanker – jeg er allerede begyndt at planlægge mere end én dag frem…

Joachim skulle aflevere ungerne plus få morgenmad i dem og tøj på. Hehe… Så fik hal vist sat sin tålmodighed på prøve.
    Nå, men 1. dag er vel overstået og det er fint at komme igang.

-der er vist ingenfare for at jeg ikke er der om et år ;o)

Men Trine – jeg har også været på ACV – dvs. den gang hed det jo noget andet (Hasselbo) og nu er det jo kæmpe stort. Men hvor er han ansat?

Knus Stine

tanteettetanteette
    Medlem

Ja jeg er jo startet på livet som arbejdende mor til 2 små børn. Og det går faktisk rigtig godt! Men jeg er jo også på nedsat tid!! Og det gør bare forskellen for mig. Jeg nyder at gå på arbejde og komme tidligt hjem til mine børn…
    Alt uden stress! Det er da lykken!

Så det kan godt lade sig gøre,- men jeg må så lade rengøringsniveauet være ret lavt! Og fx en gang i mellem gå helt amok!

Håbet det går godt for jer!!!!
    KH Henriette

Viser 11 indlæg - 1 til 11 (af 11 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.