cykelhjelm på i anhænger??

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe Juli 2004 cykelhjelm på i anhænger??

Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)
  • Forfatter
    Hannah25Hannah25
    Medlem

Hej Tøser

Ved jo at herinde kan man få svar på alt, så forsøger lige med noget jeg har tænkt på længe.
    Når vi cykler med vores 2 børn i cykelanhænger, bør de så have cykelhjelm på?? Det har de ikke pt. da jeg umiddelbart ikke ville mene det var nødvendigt, men i dag så jeg en anden komme cyklende med 2 børn og de havde hjelm på.
    Hmmm… er altså meget i tvivl om hvad der er det rigtige at gøre. Hvad gør i andre?

mvh. Hannah

elin_melin_m
    Medlem

Mine to sidder med cykelhjelm i anhængeren, og de to andre mødre jeg ser med anhænger i vuggestuen, har også cykelhjelm på deres børn.

Børnene er jo lige så udsat i anhængeren, som hvis de sad bagpå.

Ja eller det vil sige, jeg har grundet over om de nu også er lige så udsat? Måske ville bøjlen og kassen på anhængeren tage godt fra, men det er ikke nok for mig til ikke at give dem hjelm på.

Selvfølgelig hvis jeg brugte den som klapvogn og gik på fortovet, ville jeg ikke give dem hjelm på.

hilsen Elin

chuckiechuckie
    Medlem

Hej

Ja begge mine har hjelm på og også mig… det er jo ikke en skl de sidder i og er beskyttet lige som i en bil og sådan en anhænger er jo nok nem at masse sammen af en bil i forhold til de skader man selv kan forvolde ved at vælte med anhængeren…

Winnie… hvis man ikke bruger hjelm og dermed ikke må cykle med pigerne basta 😉

TinaKTTinaKT
    Medlem

Hej igen

Det jeg mente med at finde svar på http://www.rfsf.dk var forresten, at jeg selv tidligere med held har skrevet et spørgsmål til Rådet for Større Færdselssikkerheds hjemmeside – eller måske var det til en adresse, jeg fandt derinde. De var i hvert fald forholdsvis hurtige til at give mig et svar.

Knus igen

SisseAndSisseAnd
    Medlem

Hej

Mine børn sidder i anhængeren med cykelhjelme på.

Jeg synes ikke de er specielt beskyttet af bøjlen i anhængerens ‘karosseri’ og uden hjelm kunne de også let banke hovedet ind i denne bøjle eller igennem stoffet og hamre hovedet ind i andet, f.eks. jorden.

Cykelhjelm er ikke lovpligtigt, men jeg gør det, som en ekstra sikkerhed. Jeg har hørt folk der arbejder på traumecentre udtale sig om forskellen på folk der kommer ind efter styrk med og uden hjelm – det er klart en fordel at have hjelm på!!!

Knus Christina – der også selv cykler med hjelm;)

TinaKTTinaKT
    Medlem

Hej Hannah

Jeg er ret sikker på, at anbefalingerne går på, at børnene også skal have hjelm på i anhængere.

Men ellers kan man altid få svar på Rådet for Større Færdselssikkerheds hjemmeside: http://www.rfsf.dk

Knus Tina

camillabagcamillabag
    Medlem

Mine unger har haft hjelm på i anhængeren – dog havde Nanna ikke hjelm på i begyndelsen (såvidt jeg husker), fordi hun kun var 9 mdr. gammel og sad i sådan en særlig støtteting indeni anhængeren, hvor der ligesom ikke var plads til hjelmen.

Hvor gammel er din den mindste? Jeg har lige ryddet op i kælderen og stødte på den der babystøtte-ting. Jeg skal ikke bruge den mere (men den er vist egentlig produceret af Winther til deres anhænger)

Kh Camilla

joan2pjoan2p
    Medlem

her bruger vi ikke anhængeren ret meget mere, men har ALTID givet vores børn hjelm på når de sad i den, og naturligvis også bag på cyklen.
    tænk hvis man sagde “nej der sker nok ikke noget….” og der så vitterligt skete noget, og de ikke havde hjelm på ….gyyys!
    jeg ville HADE mig selv hvis de ikke havde haft hjelm på!

joan, en sikkerheds freak!

Hannah25Hannah25
    Medlem

Tak :O)

Altid rart med et hurtigt svar. Kan godt se vi vist skal til og give dem hjelm på…. Den mindste er nu 10 mdr. og har indtil for nylig ligget ned i en slags hængekøje og har derfor ikke kunnet have en på. Vi har selv ALTID hjelm på og det har den store da også når han selv cykler, havde bare slet ikke tænkt den tanke at de da selvfølgelig også skal have den på når de sidder i anhængeren.

hilsen Hannah

Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.