Grrrrrrrrrrrrr

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe Juli 2004 Grrrrrrrrrrrrr

Viser 10 indlæg - 1 til 10 (af 10 i alt)
  • Forfatter
    Anonym
    Gæst

Jeg er så sur, at jeg bare må brokke mig, selvom det jo ikke vedkommer jer.

Jeg skal til jobmesse. “Inviteret” er jeg. Skal selv afholde udgifter til transport. Som tager 1½ time derhen, og 2 timer hjem. Tak! Sidste gang fik jeg r*# og n*#¤% ud af det. Det er pissesjovt at være arbejdsløs.

mvh Kirsten, som nu har læst “SMIL” indlægget 2 gange for at komme i bedre humør.

ingefdingefd
    Medlem

Hej Kirsten,

en af mine kursister var til sådan en jobmesse i går. Nøj, hvor var hun negativ i dag. De var blevet lovet 20 virksomheder, som min. havde 3 job hver. Der var mødt 16 “virksomheder” op. Hvor af 7 var uddannelsesintitutioner, 5 eller 6 var vikarbureauer, og 4 eller 5 virksomheder.

De virksomheder, som var der søgte svejsere, udstandsere, rengøringspersonale eller chauførere.

For at blive lukket ud(og ja, du læste rigtigt) skulle hun have 2 stempler fra firmaerne, for at få stemplet skulle hun have lavet en aftale om en samtale.

Hun fik aftale med flere firmaer, som også tilbød at give hende stemplet, men hun takkede pænt nej. Da hun så ville gå, kunne hun ikke blive lukket ud, for hun havde jo ikke de obligatoriske 2 stempler, selv om hun havde 4 aftaler på sit papir.

Hun fik at vide, at hun kunne bare gå hen og få de stempler, så kunne hun gå. Men fandme nej, hun satte sig på en stol og ventede, til sidst gik en af medarbejderene fra jobcenteret hen og tog hendes papir, fik to virksomheder til at stemple, og hun fik at vide, at nu måtte hun godt gå.

Så Kirsten, jeg håber dit jobcenter har lidt mere styr på tingene, og ikke har så stramme regler.

Knus

Inge

Anonym
    Gæst

Hej Kirsten….

Ja, det er altså ufatteligt, hvad man skal finde sig i som arb.løs!!! Da jeg var arbejdsløs, der syntes jeg også, at AF kostede mig land og rige rundt til ting, som jeg faktisk ikke fik en skid ud af…. Og da jeg nærmede mig min barsel (gravid og arb.løs), mente de helt klart, at jeg 14 dage før skulle til job-rekrutteringsmøde, hvor ham der selv afholdt det også mente, at det var spild af min – og deres -tid….

Kan du ikke gå ind og skrige ned i en pude, så du får afreageret lidt? ELler er du ved at være ok igen?

Knus fra Ditte – du har min fulde forståelse og sympati!

camillabagcamillabag
    Medlem

Ja, det der arbejdsløshedssystem er altså helt forrykt! De få gange jeg har gået arbejdsløs et par uger har jeg skullet udfylde en masse papirer, men ingen steder har der været mulighed for at krydse af, at jeg HAR et job pr. den og den dato. Næ nej, istedet sender de mig sådan nogle enormt tykke og meget farvestrålende bruchurer (bøger er det næsten) på rigtig tykt lækkert papir, der handler om, hvordan man får sig et job. GODMORGEN siger jeg bare – er det det mine penge til A-kassen går til?

Kh Camilla

Anonym
    Gæst

Dèt lyder sgu da helt hen i vejret!!!!!!!!!!!!! Det er jo voksne mennesker!!!????

Knus fra Ditte – helt forarget….

Anonym
    Gæst

Arrh Det var jeg også ude for da jeg ventede simon, 14 dage før min barsel blev jeg også sendt til et møde med min fagforening/a-kasse og da han så mig, sendte han mig hjem igen og sagde held og lykke, men AF. ville absolut have selvom jeg flere gange sagde jeg får ikke noget job nu når jeg kommer til en samtale med tyk mave. det er jo spild af tid..

knus trine

Anonym
    Gæst

Min mands vikariat sluttede i juli, så har han haft noget ferie og havde så lige 3 uger inden han gik på barsel med Magnus. Han blev også indkaldt til møde med fagforeningen og han skulle bevise, at han havde søgt job. Han fortalte, at han havde ringet til diverse vikarbureauer, som alle ikke ville registrere ham, fordi han kun havde tre uger. De bad ham alle vende tilbage efter barsel i stedet for. Han fik så mange skæld ud dernede. De ville have, at han skulle søge jobs osv uden at fortælle, at han skulle på barsel. Det kan man sgu da ikke! Så de bad ham søge mindst 2 jobs til trods for at der var mindre end en uge til barsel. Da de ringede til ham måtte han så undskylde med, at han skulle på barsel. Det er da pinligt og ikke særlig fedt, hvis man senere vil have arbejde samme sted. Jeg syntes virkelig godt de kunne bruge deres resourcer anderledes. Det er bare for småligt!

Måske skulle de bruge deres penge og tid på de langtidsarbejdsløse i stedet for.

Marie

badlandsbadlands
    Medlem

Synes lige jeg vil nævne hvad jeg skre i en dagbog i går om lige præcis det emne:

“Får altid sådan en ubændig trang til at opsøge Claus Hjort Frederiksen i et mareridt og sige “fuuuuuld beskæftigelse og arbejdskraftmangel” med min mest modbydeligt skærende stemme…det er godt nok ikke alle der oplever det! Altså – at de er efterspurgt på arbejdsmarkedet, mener jeg.”

Hvad filan er det lige der sker? Hvorfor mener man ikke at jobsøgende har krav på respekt og evt. hjælp?

Mh
    Lone

ingefdingefd
    Medlem

Jeg kunnne snakke længe og knap så pænt om Claus Hjort. Det er ufatteligt, som ledige bliver behandlet i dag. Behandlet = jagtet.

En anden af mine kursister er nødhjælpsarbejder. I juli vendte han hjem fra Angola, i august blev han sendt i aktivering. Og vi snakker om en mand, som er over 60, desuden tager han afsted igen, ligeså snart alle hans blodprøver tillader det.

Men hvad, så har jeg arbejde sålænge 😉

Inge

Anonym
    Gæst

Jeg har det lidt bedre efter at have fået lov til at rase ud, men I kunne jo komme med endnu flere grumme historier. Ret forstemmende. Nåm, god weekend, jeg klarer det jo nok.

Kirsten

Og Inge, jeg har heldigvis aldrig følt mig personligt forfulgt, det er bare systemet!

Viser 10 indlæg - 1 til 10 (af 10 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.