Ditte og Christina

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe Juli 2004 Ditte og Christina

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • Forfatter
    camillabagcamillabag
    Medlem

Vi må da klart tage på svampetur sammen. Vi samler mest rørhatte – jeg synes kantarellerne kan være lidt svære at finde, men måske Ditte har nogle gode steder?

Vi har holdt en pause, fordi jeg var bange for, at ungerne skulle spise giftige svampe, men nu er de vel næsten store nok til at forstå, at der er nogle, man ikke må putte i munden. Vi startede i hvert fald sidste år, og børnene synes vist det er sådan lidt skattejagt-agtigt.

kh Camilla – p.s. det bliver først højsæson for svampe i sep-okt. og helst skal det have regnet meget og så været flot sol og tørvejr en dags tid. Så er svampene friske uden orm og andet uønsket skravl.

SisseAndSisseAnd
    Medlem

Det kunne da være supersjovt!! Men jeg spurgte lige Jens han tør under ingen omstændigheder selv samle, han tror man 200% sikkert får forgiftning:(

Er i kyndige ud i svampesamling?

Kunne godt tænke mig at prøve nogle af de retter i Spis Bedre bladet!!

Kender I nogle rigtig gode steder at samle svampe?

Knus Christina – der mest spiser champignons….

ingefdingefd
    Medlem

Vores kontorleder på jobbet har allerede samlet over 1 kg kantareller i år, men hun vil ikke rigtig ud med de gode steder at samle. Men generelt siger hun, at kantareller vokser mest i lysninger, f.eks. i overgang mellem løvskov og nåleskov.

Inge, som om små 14 dage skal smage på nogle af alle hendes svamperetter til hendes 60 års fødselsdag – uh, de plejer at være fyldt med fløde 😉

camillabagcamillabag
    Medlem

Jeg har samlet svampe sammen med mine forældre og deres venner siden jeg var ca. 10 år gammel, og har konsumeret store mængder. De svampe, vi samler, er totalt idiotsikre – man kan ikke forveksle dem med noget farligt, og jeg har ikke engang haft ondt i maven eller dårlige oplevelser i det hele taget. Så jeg er ikke det mindste bange og putter dem rask væk i kødsovsen til vores aftensmad til hele familien (har da også serveret det for mine gæster – så pas bare på, hvis du kommer til middag her 🙂

Kh Camilla

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.