Hurtig sommermad – hvad spiser i dog i den varme???

Alt om Børn Forums Mødregrupper Mødregruppe Juli 2004 Hurtig sommermad – hvad spiser i dog i den varme???

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 33 total)
  • Author
    ingefdingefd
    Member

Tja, i aften skal vi tilfældigvis have tadaaa: pasta med pesto og selvfølgelig tomatsalat..

Men jeg søger også lidt inspiration. Vi spiser godt nok koldskål med kammerjunker til aftensmad en gang imellem, det er altså godt på en varm dag.

Kyllingepyd på grillen er også godt, eller marinerede nakkekoteletter.

Knus

Inge

SisseAndSisseAnd
    Member

Hej

Vi griller i aften, jeg har købt laks og så laver jeg en salat, evt koldskål med kammerjunkere til dessert – hos os er koldskål en dessert, aldrig en erstatning for aftensmaden, som jeg hører den er hos mange.

I går spiste vi hjemmelavet pizza, det var også helt ok i varmen.

Knus Christina

Anonymous
    Guest

Altså vi gør rigtig meget i tomatasalat: Tomater, fetaterne, rødløg, basilikumblade og lidt olivenolie og balcamicoeddike henover, det er kræs til både kyllingespyd, bøffer og fisk!

I aften skulle vi have haft kyllingespyd som har ligget i kokosmælk med chili, ingefær og hvidløg, men nu inviterede mine forældre til aftensmad, og det siger vi ikke nej til ;o)

I går fik vi tacoskaller med ris, revet ost og grønt en masse!

Det er også skønt at grille laksebøffer…

Knus fra Ditte – glæder mig til at se, hvad de andre foreslår!

mettekkmettekk
    Member

William er jo kun 2½ måned, men ok, varmen hjælper også en del :o)

SisseAndSisseAnd
    Member

hvorfor sidder jeg så og sveder som et svin under en kæmpeparasol i skyggen kun i bikini??

Knus Christina

mettekkmettekk
    Member

Jeg gider bare ikke lave mad i den varme, men vi kan jo ikke leve koldskål og grillpølser resten af sommeren.

Så hvad laver i i varmen??

En lille frisk madtråd er vel ikke af vejen :o)

Mette (der sveder – er sikker på min hormoner stadig ikke er på plads……..)

XmarenXXmarenX
    Member

Kommer lige forbi fra oktober 05 og her er budet på den ultimative sommerføde:

Gazpacho! (alias kold tomatsuppe) – noget der forfrisker heeeelt fantastisk her i varmen.

Består af 9 dl tomatjuice, 1 rødløg, 3 tomater, 1/2 agurk, 1/2 rød peber, 1/2 grøn peber, 1 fed presset hvidløg, 1 tsk sukker, salt og peber, 1/2 dl olivenolie og 1/2 dl hvidvinseddike. Skulle give 6-8 portioner (og smager stadig fantastisk næste dag)

Er man doven kan man bare blende hele bøtten, men jeg foretrækker det nu med grønsagerne hakket fint (der kan man evt tage køkkenmaskinen til hjælp, men lad den ikke køre for længe.)

Sættes til afkøling i køleskab eller tilsættes isterninger og server med godt brød til. Mums!

mettekkmettekk
    Member

Jeg bliver da nødt til at håbe på, at det er mine hormoner lidt endnu, så er der da en lille chance for at jeg ikke skal voldsvede hele sommeren, for der kommer vel styr på dem før eller siden.

Gider da ikke pladdersvede hele sommeren, ha ha. Og jeg kan altså ikke tillade mig at sidde i bikini, tro mig :o(

(Er ved at sælge huset og alt muligt, det lykkedes vist ikke, hvis jeg skræmmer folk på den måde.)

Mette

Anonymous
    Guest

WHAT!????? er koldskål og grillpølser ikke tiltrækkelig varieret at få hele sommeren? Så ved jeg virkelig ikke, hvad vi skal gøre… Ok, i dag var der også kyllingespyd på grillen, men ellers har jeg da både krydderpølser, hvidløgspølser, ostepølser, frankfurtere, langelændere og hvad ved jeg i fryseren :o) Ellers laver vi iøvrigt koldskål af ½ kærnemælk og ½ ymer og dertil får vi jordbær og ristede havregryn.

Marie

mettekkmettekk
    Member

Man kan da ikke forlange at det skal være mere varieret, vi er trods alt børnefamilier med stress, ikke.
    Synes nu også dit lyder pænt varieret, der var i hvert fald mange slags pølser, så det fint nok.

Mette :o)

BeagleBeagle
    Member

Små kyllingefileter viklet ind i serranoskine, grillet på grillen eller stegt på panden med salat til. Et hit herhjemme. Derudover fisk til mig i lange baner med salat til, pastasalat hvis jeg har lyst til det.

Koldskål spiser vi ikke herhjemme, det er propfyldt med sukker 🙁

Vi spiser frugt, griller bananer eller ananas, det er faktisk ret lækkert. En sjælden gang finder vi nogle marshmallows frem og griller dem til Alberts store glæde.

Beagle, som nok skal nedkomme med en havfrue med al den fisk jeg har indtaget i de sidste 4 måneder :-S

TrineJuliTrineJuli
    Member

Kartoffelsalat, det tror jeg aldrig mine børn har smagt. Hvem har en super opskrift på en sådan?

Knus Trine

TrineJuliTrineJuli
    Member
    SisseAndSisseAnd
    Member

og denne minder grangivelig om den jeg laver:

http://www.arla.dk/opskrifter/kold-kartoffelsalat.html

Mine egne børn synes sjov nok ikke om kartofler væltet rundt i snask, hver kartoffelsalat eller flødekartofler.

Knus Christina

SisseAndSisseAnd
    Member

TAler vi om sådan en snasket en af slagsen med creme fraiche?

Så er den bedste jeg kender, den fra Karolines kogebog, dem har alle right?? Supernem men lav den helst en dags tid i forvejen den bliver bedre af at stå og trække!

Knus Christina

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 33 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.