status på Clara – helt nye tal.

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe Juli 2004 status på Clara – helt nye tal.

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Forfatter
    chnejadrchnejadr
    Medlem

Hej Stine

Er 13,7 kg specielt slankt?

Mathilde er også ca 94 cm men vejer vel 12,5 og det er der da ingen der rynker brynene af. Hun er ikke tyk, men jeg vil ikke kalde hende tynd og heller ikke specielt slank. Hun har da både gode lår, baller og en lille tyk mave.

Jeg er bare glad for at hun igen er oppe på 12,5 🙂 Da hun var syg var hun (lige efter operationen hvor de jo fjernede “en ordentlig luns”) helt nede på 11,2 og da var hun tynd. Nu synes jeg hun har fået huld igen. Dejligt – også selvom hendes ansigt ikke er nær så piget nu hvor hun igen har fået fedt på kæben *S*. Da hun var rigtig tynd havde hun det yndigste hjerteansigt – men det nytter jo ikke når ribbenene samtidig er alt for tydelige…

Mathilde har i øvrigt også fået movicol pga. kemoen. Sikken et vidundermiddel! Bivirkninger har vi slet ikke hørt noget om, men der var heller ikke rigtig noget alternativ til at give hende det, såååh…

Dejligt at høre at Clara trives 🙂

Knus,
    Christina

Anonym
    Gæst

Har været til vægtkontrol med Clara. Mente klart hun måtte have taget på, hun var da blevet meget tungere siden sidst !!! Men nej 🙁

Så status i tirsdag : 94 cm & 13,7 kg.
    Ikke alarmerende, hun er en slank og nu meget aktiv pige, og meget smuk også 🙂
    MEN hun har næsten ikke taget på siden 1 års undersøgelsen, hvor hun målte : 84 cm & 11,8 kg. Dvs. hun er vokset 10 cm og har taget knap 2 kg på. Følger man hendes kurve skulle hun have vejet 15-16 kg nu.
    Til 2-års undersøgelsen målte Clara 93 cm & vejede 13 kg. hvilket betød at hun faldt 3 kurver ned i vægt.

Min læge er ikke overvældende bekymret, men vil gerne holde øje med hende. Pga. hun havde “kronisk” forstoppelse i knap 1½ år og jo fik medicin (movicol) i 1 år fordi alt andet ikke virkede. Og som han siger – måske har det “bivirkninger” ? Han nævnte at hvis vægten ikke har rettet sig mere til næste kontrol om 2 mdr. skal Clara undersøges for evt. fødevareallergier – han nævnte noget om øh.. cøliaki (aner ikke hvordan det staves eller udtales).

Nå, men status er ellers at Clara er smuk, aktiv & intelligent 🙂 – jep og jeg er en stolt mor *LOL*

Hun taler stort set rent, snakker, synger en masse sange, taler i lange sætninger, fortæller historier, hvad de laver i VS osv osv osv. – og gentager ALT hvad jeg siger af uheldige ting !!!! (som f.eks. Hold så op med det PIS !! )

Hun har meget langt hår og skal til frisør mindst hver anden måned.
    Hun er ved at tage revanche for hendes ret in-aktivitet i første leveår – hopper, danser, springer, klatrer osv osv osv i alt 🙂

Og bortset fra vores “helvede” med iklædning af flyverdragt, som takket være jeres gode råd er ved at være løst, trives Clara.
    Hun har dog fået en ret stor respekt for trapper efter styrtet i sidste uge.
    Men har ikke lært mere end at hun hopper i sofaen og falder ned derfra også !!!

Clara sover også i rigtig seng nu. Tremmesengen er skilt ad og gemt væk. Jeg har købt En udtræksseng i Ikea, som C bare er vild med. Det er en hvis Minnen.

Det var vist det 🙂

Stine – som vist bare ersuperstolt af sin smukke datter 🙂

Anonym
    Gæst

Der er da vist noget her, jeg fuldstændig har overset. Har Mathilde fået kemo – og hvorfor ? Det var da helt forfærdeligt. Håber at hun har det godt nu, og I har det godt også. Det må have været en ualmindelig hård tid at komme igennem for jer.

Stine

– der heller ikke synes det er vægten som sådan der skal angive, men mere adfærd osv. der skal kigges på. Men jo – Clara er en tynd/slank pige. Hun har lidt lår, men ingen pyt-mave og for et par mdr siden gik maven nærmest indad så ribbene stak frem 🙁
    Så jo – hun er stadig en tynd pige.

Anonym
    Inaktiv

Stine, jeg synes nu heller ikke, det lyder som om, hun bør tjekkes i hoved og r..?

Jeg kan godt huske, Clara var ret rund i det ved 1-års alderen, men begyndte hun ikke også først at gå ved 15-16 mdr. alderen (eller husker jeg helt forkert?). Jeg synes altså, hun lyder ret normal, og “selvfølgelig” har hun været lidt stor ved 1-års undersøgelsen, hvis hun ikke gik, men det er jo bare det, der er røget af siden? Vægt og højde svarer ret godt overens med Frederiks, han var et-par-og-firs ved et-års undersøgelsen og ca 12 kg. Nu er han vist 94 og vejer 13,5 kg.

Han er også pænt slank (uff, og man kan altså saaaagtens se ribbenene her!), men da slet ikke noget, nogen har kommet med bemærkninger om (hverken læge eller pædagoger i vs). Men vi kigger nu også mest på hans trivsel, og han æder som en tærsker, især når han er i vs (spiser gerne 3 portioner til middag, så han sulter altså ikke) er glad og MEGET aktiv – også af en 2-årig at være, så det når altså bare ikke at sætte sig fast på sidebenene her. Tror du ikke også bare, det er det, der er “galt” med Clara?

Smoothie

chnejadrchnejadr
    Medlem

Bare rolig hun er helt rask nu 🙂 Hun havde en svulst i den ene nyre – så det er nyren de har fjernet. Fik 8 kemokure men heldigvis ikke de vildt hårde af slagsen, så det er gået rigtig fint faktisk.

Men ja, det har været en hård tid. Heldigvis er hun et superglad og ukueligt barn, der har taget det hele i stiv arm – og har hjulpet sine forældre igennem på en god måde. Vi fik meget tidligt at vide at prognosen var rigtig god, og det har selvfølgelig også gjort det lidt lettere, trods alt. Som de sagde “hvis man skal have kræft som barn, så er det den her sygdom man skal ha'”.

Der er en minimal risiko for tilbagefald, så hun skal tjekkes hver 3. måned de næste mange år. Træls, men det må vi jo tage med.

Knus,
    Christina

Annette70Annette70
    Medlem

Jeg har haft cøliaki, og det fandt “man” ud af fordi jeg havde diarre og lignede de små negerbørn vi ser på tv som er frygtelig underernærret.
    Cøliaki er en tarmsygdom, og der kommer sår i tarmene når man spiser gluten og så kan tarmene ikke optage nærring fra maden.
    En blodprøve kan vise om man har sygdommen eller ej.
    Man kan ikke vokse fra sygdommen, men leve uden symptomer – og det har jeg så gjort i snart 20 år og spist alm. mad og ikke diæt.
    Diæt vil sige glutenfri kost.
    For ikke så længe siden fik jeg taget endnu en blodprøve, som viste at jeg stadig har sygdommen.

Det har da været et bøvl for min moar at skulle lave alting selv med glutenfrimel, men for mig har det ikke haft den store betydning.

William har altså heller ikke taget på i vægt siden 1 års undersøgelsen, men så længe han trives var lægen ikke bekymret.

/Annette

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.