Når manden bliver utålmodig….(surt opstød)

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe Juli 2004 Når manden bliver utålmodig….(surt opstød)

Viser 11 indlæg - 1 til 11 (af 11 i alt)
  • Forfatter
    Chris30temChris30tem
    Medlem

Hej….

Her har man gået hele ugen og fået at vide, at man helst ikke skulle føde, fordi manden ikke havde mulighed for at komme hjem. VVS-fimaet vil gerne have, at jeg føder en hverdag, fordi de så kan ordne vores badeværelse, mens jeg er indlagt, en af mine veninder siger også, om jeg ikke lige kan vente til den kommende uge, fordi hun så bedre kan komme herop, mine bedsteforældre synes det kunne være sjovt, hvis jeg føder d. 25/11, fordi det er min mellemste søsters fødselsdag. Og her til morgen begynder manden så at brokke sig over, at jeg ikke har født endnu, fordi han slet ikke kan slappe ordentligt af og vågner ved hver en lyd om natten, fordi han tror, at det er NU!!!

Og så er det bare lige, at jeg siger “AAAARRRGGHHHH”. Det er *** mig, der er gravid og jeg har altså ingen kontrol over det her. Så kravl ned af min ryg og lad mig føde, når jeg nu engang gør det. Det burde være mig, der var mest utålmodig. Det er nu engang mig, der slæber mig rundt med stor mave og alt hvad der hører sig til, når man nu er 40+3.

Til jer, der har læst det her indlæg. Tak!!! Tak, fordi jeg fik luft, og på den måde undgår, at kvæle manden, cutte tlf.ledningen til alle de venlige forespørgsler om, hvorvidt jeg har født eller tror, at der er noget under opsejling…og i det hele taget bare opføre mig som en møghysterisk gravid kvinder, der nu officielt er gået over tid.

I håbet om, at vi alle må få en dejlig søndag…og at jeg for ****** snart føder.

Kh
    Christina 40+3 0g Silje.

ingefdingefd
    Medlem

Hej Christina,

åh, hvor kan jeg huske det. Gik 6 dage over tid med Emil. Du har min dybeste medfølelse, og jeg sender lige alt det vestøv, jeg kan 🙂

Husk at være god ved dig selv de næste dage, få en ansigstbehandling, noget massage el. zoneterapi(som satte det i gang for mig). Altså forkæl dig selv.

Knus

Inge

appesinaappesina
    Medlem

ja jeg husker godt hvor irreterne det var. Kan godt forstå at du er træt af det.knus

Hanne77Hanne77
    Medlem

Jeg fødte den dag min mands værkfører havde bedt om at jeg ikke skulle føde 😉 Jeg havde endda kækt tilbudt at hvis jeg fik veer den dag, så kunne Bendt (værkfører) tage med til fødslen så min mand kunne komme på arbejde, men da det pludselig var alvor, så blev det forslag ikke til noget…

Men Linus blev storebror d. 15. oktober til Zacharias og Bertram. De er født i uge 34+5, så vi var indlagt i 2 uger fordi de lige skulle lære at spise. Ellers var de helt perfekte og har ikke haft brug for hverken c-pap eller kuvøse. De vejede 2225 og 2860 g, så de er ok store for tvillinger 5 uger før termin, og de er allerede mere end 1 kg over fødselsvægten.
    Storebror er det meste af tiden sød ved dem. Han kalder på os hvis en af dem græder, så vi kan komme og trøste dem og han vil gerne kigge på når de bliver skiftet. Han hader dog når jeg dobbeltammer, men der er jeg jo også helt låst fast og kan ikke rigtig lave plads til at han kan være med.

Det er lidt vildt at gå fra at være en lille familie med 3 medlemmer til pludselig at være 5, men vi nyder at familien er udvidet. Nu føles det som om familien er komplet, så der er en ny ro og tilfredshed indeni. Før vidste vi jo at vi på et tidspunkt ville have flere, men nu er vi dem, vi skal være.

KH Hanne (Linus 280604, Zacharias og Bertram 151006)

stiniistinii
    Medlem

Jamen et kæmpe tillykke…
    Dejligt at høre at I har det godt.
    Silas blev jo storebror d.17. Men det var dog kun til én – og det er en lillesøster.

Kh Stine

stiniistinii
    Medlem

Ja, der er masser af dumme kommentarer til gravide.

Jeg fødte også på en forkert dag – nemlig da FCK – Man U spillede fodbold… Men dog sagde Joachim at jeg da virkelig gjorde hvad jeg kunne for at han kunne nå at se kampen!!! -fødte 7 min efter vandet gik. Men portoren kunne åbenbart ikke finde en seng ;o)

Men af andre kommentarer der var ved ta gå mig på nerverne var fx: Ih jeg håber I får en pige – så er det bare perfekt!!!
    Som om man kun kan blive lykkelig hvis man har én af hver. Nu fik vi så en pige – men havde en dreng ikke været lige så god?

Synes nu især det er mænd og så kvinder der endnu ikke har født der kommer med de dumme kommentarer.

Jeg vil bare sige at jeg glæder mig til at høre når jeres babyer er kommet. Og håber for jer at jeres fødsler bliver lige så super som min.

Kh Stine

tanteettetanteette
    Medlem

Hej!
    Først til Hanne: Det har jeg vist slet ikke fået med… TILLYKKE med drengene! Håber I trives som en stor familie!!!

Og så til Christina:
    Ih hvor jeg kender det…. Synes det er mega træls at folk for det første siger det passer mig bedst den dag… Og så de folk som HELE tiden skal spørge: “Skal du ikke snart af med den mave?…” Jamen hvad fanden havde de tænkt sig??? At jeg bestemmer selv? Eller at jeg vil beholde den til evig tid? eller….. Er jo ved at være temmelig mør selv og så er de kommentarer bare trælse….
    Føler med dig!

KH Henriette 38+6

SisseAndSisseAnd
    Medlem

Dejligt at høre det hele er gået godt!!

Jeg sørgede jo selv for at arte mig, Jens havde sagt der var fodbold om søndagen og ikke bare alm kamp det var skisme EM-finalen og så fik jeg veer den søndag. Fødslen gik dog så hurtigt og fint, og jeg fødte ambulant, så vi var hjemme igen kl 20 og kl 21 startede fodboldkampen – som Jens sjovt nok slet ikke var så interesseret i den aften. Men jeg har mange gange måtte lægge øre til at jeg jo forstod at indordne mig så han kunne få set sit fodbold;)

Knus Christina

Chris30temChris30tem
    Medlem

Hej Hanne.

Kæmpestort tillykke m Zacharias og Bertram. Har kigget efter dig i længere tid og tænkt på, hvordan det mon gik…og så har du jo fået to vidundere mere!!! Hvor er det dejligt, og hvor må det være stort, at familien nu er “komplet”. Det er også den følelse jeg har. At vores familie bliver komplet, når lillesøster kommer til verden.

Endnu engang…..STORT TILLYKKE!!!

Kh
    Christina 40+4 og Silje.

Anonym
    Gæst

Det havde jeg ikke lige set – men måske har du ikke lavet en tråd om det ?

Under alle omstændigheder – så KÆMPE TILLYKKE med tvilligerne 🙂

Stine

Annette70Annette70
    Medlem

Hvor vildt at ha 3 børn og den ældste er på alder med min den yngste 🙂
    Hjertelig tillykke med dem.

/Annette

Viser 11 indlæg - 1 til 11 (af 11 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.