Sådan en fest vil jeg også med til!!!

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe Juli 2004 Sådan en fest vil jeg også med til!!!

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Forfatter
    SisseAndSisseAnd
    Medlem

Jeg er lige kommet hjem ovre fra min søster, hvor jeg var for at se min niece på 18, – 3 G’er, gøre sig klar til Kaffebal (= gallafest) på gymnasiet, årets tema var Hollywood. Nøj hvor blev hun bare flot, og nej, ikke kun fordi jeg er moster og er farvet – hun blev skisme flot!! Hendes veninde kom lige forbi for at sætte nogle ting af da vi skulle til at køre og hun holdt samme stil som Trine og var også enormt flot. De gør VIRKELIG noget ud af det.

De skulle mødes hos én fra klassen allerede kl 14 og kl 16 bliver de hentet i Limousiner hvor de skal ud og køre i 1 times tid – ind og danse lancier på Rådhuspladsen, hvor de har spurgt politiet om lov til at køre helt op foran!

Dernæst hjem og spise der hvor de var samlet først, og så kører limo’erne dem til gymnasiet kl 18 hvor de skal gå op af den røde løber til indgangen.

Og så skal der ellers bare danses lancier m.v. hele aftenen. Og det er med date på og det hele, og hendes date havde sørget for at matche hendes røde kjole, så han havde passende slips – altså jeg kan falde helt i svime over sådan noget. Jeg vil også!!!

Og jeg synes jo det var oplagt at man skulle op og se dem alle sammen gå op af den røde løber, til den slags er der da altid folkemængder right? Så nu ville hun lodde stemningen og muligvis ringer min søster så pludselig og siger at hun har ringet og sagt vi bare kan komme – ih hvor jeg håber det!!

Én gang om året har vi i vores vennekreds en gallafest, det er fast en af vores venner der holder en julefrokost, hvor vi alle kommer i galla, og jeg synes bare det er SÅ sjovt. Så det skal jeg da heldigvis snart:) Ellers bliver der også holdt firmafester, og den årlige sommerfest som Novo de seneste år har holdt i Parken den tangerer da også noget hvor man gerne gør det store ud af sig selv.

Kommer I andre nogengange til store fester?

Knus Christina – der håber på at skulle ud i mørket ved 18-tiden for at se på unge mennesker i gallatøj:D

badlandsbadlands
    Medlem

Uhhh…jeg elsker det også 😉 Men der er alt for få bryllupper i familien, og det er os selv der ligesom står for tur (men NEJ, han har ikke spurgt!).

Lidt i forlængelse af din tråd, så kom jeg til at høre P3 enformiddag, hvor de snakkede påklædning når man skal til fest. Al respekt for dem der ikke gider det formelle og ikke føler sig tilpas i fint tøj, men bare lidt mere end cowboybukser og gummisko til et bryllup er nu på sin plads – synes jeg, snævertsynet som jeg jo er 😉

Kh
    Lone – velsignet med en kæreste der gider OG ser godt ud i jakkesæt/slips

Chris30temChris30tem
    Medlem

Hej Christina.

Sådan en fest ville jeg også gerne til – igen!!!

Vi holdt for nogle år siden en galla-nytårsfest, hvor alle kom i galla og bare var så flotte!!! Store kandelabre på bordet, opdækning m alt, hvad der hører sig til, og efterfølgende live-musik, hvilket var nemt, da de fleste af gæsterne var musikere. Men det var så skøn en aften og det var så dejligt, at få lov til at klæde sig ud på den måde. Især kvinderne havde faktisk brugt flere uger forinden på at arrangere tøj, smykker, hår, m.m.

Selvom det havde været hårdt arbejde at arrangere festen, så vil jeg gerne gentage det engang, bare for have undskyldningen for at hive en hel masse mennesker i galla og for selv at opleve suset ved ikke bare at hive et eller andet på fra tøjskabet.

Håber, at du har stået og set på gallaklædte unge mennesker her til aften.

Kh
    Christina 40+2 og Silje.

SisseAndSisseAnd
    Medlem

pludselig ringer min Gilmore-wanna-be søster med en skummel hviske stemme og fortæller at hun og manden sidder og lurer i en bil nede foran gymnasiet*GGG*

Fløj jeg lige i jakken og kørte derned??

Niecen vidste intet, men ringede kort efter og fortalte at en af de andres fædre havde været inde og se dem danse på Rådhuspladsen så vi kunne bare komme, og så måtte vi jo indrømme vi allerede sad der*GG*

Så jeg har stået og glanet på totalt galleudklædte unge i 45 min og jeg tror der ankom et sted mellem 20 og 30 limo’er – hold da helt op der var feststemning!!!

Og så kunne jeg ellers tøffe hjem og lave spaghetti med kødsovs:-/

Så nu vil jeg liste i seng og drømme om gallafest i stedet.

Knus Christina – der er blevet lovet fyldigt referat fra niecen i morgen!

Annette70Annette70
    Medlem

Hej Christina

Vi skal til bryllup i december, og det “kræver” noget i stil med galla.
    Det er den første kjole jeg nogensinde har haft så pæn. Nu hader jeg også at gå i kjole og nederdel, så det er ret let at finde noget pænere end det jeg har 🙂
    Men, jeg glæder mig ikke specielt til at tusse rundt i den en hel aften – jeg ville meget hellere i jeans og en striktrøje 🙂

Emma Gad har været nævnt i forbindelse med det bryllup flere gange, trods hun slet ikke er inviteret….
    Og jeg kan altså bedst li at man må komme som man er, og ikke som det forventes…

Jeg kan godt huske da min søster var til galla med sin skole, hun var helt oppe at køre, jeg kan bare ikke selv hidse mig op til det store skrud!

Og så har jeg vist oz nævnt, at jeg synes kjolen strammer… 🙂

/Annette

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.