hvad kan man lave i weekenderne?

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe Juli 2004 hvad kan man lave i weekenderne?

Viser 10 indlæg - 1 til 10 (af 10 i alt)
  • Forfatter
    appesinaappesina
    Medlem

Jeg syntes det er meget svært at finde på noget at lave i weekenderne og derfor kan de godt virke meget lange. Sønnike brokker sig også lidt af og til fordi det er kedeligt. Jeg/vi gør alt for aktivere ham med leg´, dans, gemmeleg,modelervoks osv men det bliver hurtigt kedeligt for ham. Vi har bil og er villig til at køre forskellige steder hen men vi aner bare ikke hvor vi skal køre hen. Vi har været meget i zoo men de lukker jo tidligt nu det er vinter og det er ret ensformet. Hvor køre i andre hen, hvis i skal lave noget med børnene? Vi har ik rigtig nogen venner at besøge da de endnu ikke har fået børn og bruger weekenderne på at drikke og have tømmermænd. Vi har heller ikke noget familie at besøge da de fleste bor meget langt væk(150km). Vi har så kommet en del på mc donalds da de har fået nogle fine legerum, men man kan jo ik lade være med at spise maden så det er jo ikke lige det bedste for figuren i længden, hi hi. Jeg er helt tom for ideer. Hvis i kender nogle lege vi kan lege hjemme er jeg også meget interesseret i at høre dem.

Vi tager 1 til 2 gange om måneden i svømmehallen ellers går vi en tur på bibloteket. eller ned og fodre ænder. eller bare en tur i skoven.

Det var lidt om hvad vi laver nogle gange.

Anonym
    Gæst

Vi har jo tre børn, så der er for det meste et rend af børn her og generelt livlighed:-)

Men ellers går vi i svømmehallen, i skoven, fodrer ænder, i zoo, i tivoli (har årskort – men det er jo sommeraktivitet), besøger legepladser rundt omkring, biografen med børnene (Bertram har pgså været med et par gange)…

Vi er også meget hjemme: modellervoks, film, male og tegne, bygge store togbaner og flexitrax – og så leger Bertram jo MEGET med sine søskende og det er bare skønt.

Hilsen Tina.

Anonym
    Gæst

Der findes hjemmesider, hvor man kan se hvilke bondegårde, der er åbne for besøg. Her i weekenden var vi ude på Natursamarbejdet – det ligger ved Brabrandsøen ved Århus. (de har og en hjemmeside http://www.natursamarbejdet.dk). Der er gratis adgang og man kan gå rundt og se på kaniner, får, høns, haner, en gris og heste. Det er super børnevenligt (er lavet til formålet).

Jeg fandt natursamarbejdet på denne side:
    http://www.sjovforborn.dk/ – Her er god inspiration til aktiviteter for børn.

mvh Sara

SisseAndSisseAnd
    Medlem

så kan biblioteket være et rigtig hyggeligt besøg sådan en lørdag, og samtidig kan i få en masse materiale med hjem som i kan underholde jer med derhjemme!

Knus Christina

SisseAndSisseAnd
    Medlem

Hej

Ja nu har jeg jo 3 børn så de leger meget sammen og ellers dækker det Tina har skrevet egentlig meget på det vi laver.

Så som supplement ville jeg foreslå at lege med de andre børn i området hvor I bor. Vi bor så i et lejligheds-/rækkehusområde med masser af fællesområder og legeplads, og der er mange børn udenfor, måske er den mulighed der også for jer? Ellers kunne man måske efterlyse nogle i vs til at mødes med på en legeplads om søndagen? Det er jo ofte den vej rundt man møder nye venner, netop når børnene skaber venner og man finder sammen med forældrene – som udgangspunkt har man i hvert fald børnene til fælles og det er et godt springbræt:)

Ellers er der måske nogen fra ND med jævnaldrende børn som bor i nærheden af jer, og I kunne måske mødes engang i mellem?

Håber I finder på noget!

Knus Christina

Anonym
    Gæst

Vi ses ikke så meget til hverdag, så weekenderne er lidt hellige for os og vi gider ikke rende rundt til alt muligt. Generelt er han meget med i det huslige, som vi ofte morer os med – fx vaske vinduer, vaske legetøj (alt med vand!), rydde op i skabe og skuffer (meget spændende), hænge tøj op (han giver tøjklemmer), laver mad (eller allerhelst bager!). Vi leger meget med LEGO for tiden. Ellers er vi også meget udenfor. Vi har en stor skole i nærheden og der går vi op og leger, spiller fodbold osv. Selvom vi er der næsten hver weekend, så kan vi sagtens få 2-4 timer til at gå deroppe. Ellers cykler vi ind imellem til andre legepladser, fodrer ænder, går tur i skoven osv. Hver aften inden sengetid går far og Mads også en tur, hvor han går med lommelygten. Det er den samme tur hver dag, men så snakker/ synger de om lidt forskelligt. Vi samler også tit flotte sten, som vi så putter i potteplanterne.

Det er ofte os forældre, der savner variation, men vi kan i hvert fald se, at han slet ikke er kørt træt i det endnu. Jeg var fx i Hoppeland her i weekenden og jeg fik seriøst stress af at alle andre forældre sad på deres flade og knævrede løs i et andet lokale, mens deres børn gik amok i rummene. De væltede omkuld, sad fast, slog sig selv og de andre og tudede i et væk. Personligt tager jeg i svømmehallen, regnskoven, biblioteket, zoo osv for at vi skal lave noget sammen og ikke for at han skal aktiveres med noget mens vi slapper af. Nå, men det var et surt opstød til de rigtig rigtig mange forældre der virkelig i ordets bogstaveligste forstand havde parkeret ungerne i Hoppeland i lørdags!

Kh Marie

PS nu ved jeg ikke hvor du bor, men hvis i har et turistkontor, så gå ind og find nogle brochurer der. Vi har cyklet til mange forskellige steder i området – også bare hvis det er en skov, hvor vi har haft madpakke med. Bare på med regntøjet og gummistøvlerne :O)

appesinaappesina
    Medlem

vi har ihverfald fået lidt inspiration nu.smil.

Anonym
    Gæst

Naturstyrelsen har en hjemmeside, hvor man kan se hvor der ligger naturlegepladser, kan godt anbefale den i Valby og i hillerød. Nu ved jeg ikke hvor du bor, men flyvergrillen i kastrup har en bakke man kan stå på og se flyverne lette og lande, samt en lille legeplads, eller hvad med at tage ud og kigge på julepynt rundt omkring i byen, der findes også mange hjemmesider for de mindste feks. http://www.pegebogen.dk . I kan også lave julegaver til familien hvis i altså er til den slags ? Tror det må blive mit bidrag, kan ikke lige komme i tanke om mere lige nu.
    Håber i får nogen hyggelige weekender 😉
    Vh Dorte

Ninna3Ninna3
    Medlem

Vi hygger os meget i weekenden. Vi er altid en gang i svømmehallen – mor skal jo holde sig i form. Det er så lidt forskelligt hvem og hvor mange børn jeg har med (vi har 4).

Ellers går vi hyggelige ture på legepladsen, i skoven, til stranden (bor 10 min. gang fra vandet…).

Ulig jer har vores familie og venner stort set allesammen børn, og der er ofte fødselsdage, hyggesammenkomster osv. Så jeg vil ligesom Christina foreslå jer evt. at søge sammen med nogle fra vuggestuen/dagplejen og gå en tur på legepladsen eller i skoven…

Hilsen
    Ninna – der ikke bruger København så meget (altså selve byen), da jeg er derinde til hverdag – så gider jeg ikke også i weekenden… Der vil jeg bare have lov til at sidde i forstæderne… 😉

Viser 10 indlæg - 1 til 10 (af 10 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.