Tænk på mig idag

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe Juli 2004 Tænk på mig idag

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 17 i alt)
  • Forfatter
    SisseAndSisseAnd
    Medlem

Hej

Jeg skal ind og MR-scannes idag, af hovedet:(

Jeg er panisk ved tanken, for jeg er lettere klaustrofobisk, og jeg har prøvet det én gang før – hvor det godt nok gik fint – men det er faneme ikke rart at skulle ligge med hovedet i en lille kasse med gitter over og så skulle køres ind i et rør med hele overkroppen…..for slet ikke at tale om alle de betonboremaskine-agtige lyde man skal ligge og lytte til og så i hele 40-45 min*suk*

Det hele kommer sig af at lægerne for 7 mdr siden fandt ‘noget’ inde bag mine øjne(men udenfor hjernen), noget på 1½x1 cm. Alle har kigget på det, neurologer, onkologer, hæmatologer, overradiologen m.v. INGEN kunne fortælle hvad det mon var. Som de sagde så kunne det være noget så harmløst som en rest fra en gammel bihulebetændelse!? Jeg fik dengang lavet en spinalpunktur, for at finde ud af om der var celler i (det kunne give dem et indblik i om det var noget ondartet) og det var der heldigvis ikke, og jeg fik glæden af den satans hovedpine fordi der sev spinalvæske ud efter spinalpunkturen AVAVAVAVAV, den døjede jeg så lige med den følgende uge – ALDRIG har jeg oplevet noget værre, den var rimelig når jeg lå, men ændrede sig til det værste af det værste når jeg var opretstående – FØJ, jeg får helt kvalme ved tanken om den:( Efterfølgende ville de ikke gøre mere ved det, for de symptomer (dobbeltsyn og blødning på synsnerven) der havde udløst MR-scanningen forsvandt.

Så det er mest fordi jeg selv sagde, at jeg synes man burde følge op på at der trods alt sidder ‘noget’ derinde, at lægen dengang sagde at det synes han der var noget ræsonnement i, og henviste til en MR-scanning om 6 mdr, det er så i dag.

Nu har jeg mest af alt lyst til at stikke halen mellem benene, men jeg vil jo også gerne vide hvad der sker derinde, og helst at der intet galt er….for efter scanningen idag, kommer jo en ulidelig ventetid på i det hele taget at få svaret om 1 uge*endnu mere suk*

Det er skisme hårdt!!

Jeg har en beroligende tablet jeg kan og vil tage, og jeg har nogle visualiseringsteknikker jeg vil benytte mig af, og så ved jeg jo at det trods alt ‘kun’ er 45 min. selv om det kan virke uoverskueligt, så er det jo en afgrænset periode……men tænk lige nogle gode tanker for mig idag okay? Send lidt positiv energi mod mig og Herlev, tak:)

Nå jeg skulle nok bare lige have luft, tak til dem der gad læse så langt!

Dybe suk fra en presset
    Christina

ingefdingefd
    Medlem

Hej Christina,

du får masser af tanker herfra.

Knus

Inge

smirnoffsmirnoff
    Medlem

Kære Christina.

Jeg skal nok krydse fingre for, at det går godt. Husk at tage din musik med, hvis du må ligge med høretelefoner på – ved jeg ikke om du må, når det er hovedet, der skal scannes. Eller også kan det være, at de har, så du kan sætte en CD på, så du slipper for lydene.

Held og lykke.

Knus fra Smirnoff.

Anonym
    Gæst

MASSER af tanker herfra…. Hvad du dog ikke snart har været igennem, det er da utroligt.

Håber at du kan “slappe af” imens….

Knus fra Tina.

SisseAndSisseAnd
    Medlem

Jeg får først svaret hos ‘min egen læge’ i ambulatoriet, hvor han er om torsdagen = næste torsdag for billederne skal jo også lige op på konference etc – tror jeg og jeg tror arbejdsgangen bliver så tung, fordi jeg (heldigvis) ikke er indlagt længere, for den forrige scanning der fik vi midlertidigt svar ved 22-tiden om aftenen, scanningen blev foretaget akut ved 16-tiden om eftermiddagen.

Knus Christina – der nogle gange ville ønske de ville tilbyde en voksen at blive bedøvet, for jeg synes sq heller ikke det er sjovt:(

chnejadrchnejadr
    Medlem

Kære Christina

Kan godt forstå du ikke synes det er sjovt… Det ville jeg heller ikke synes. Mathilde blev jo også MR-scannet, men hun var heldigvis i fuld narkose. Ellers var det da aldrig gået…

Den med musikken duer jo nok desværre ikke, da man jo ikke må have noget metal med ind (scanneren er magnetisk). Vi skulle i hvert fald svare på, om hun måske kunne være kommet til at sluge nogen fremmedlegemer, inden hun blev scannet. Og hun måtte ikke have nål i porten osv.

Håber du får et positivt svar ud af scanningen, så der kommer noget godt ud af det! Hvorfor går der så lang tid før du får svar?

Knus,
    Christina

Anonym
    Gæst

masser af tanker og krydset fingre, tær, arme, ben osv her fra.
    Vh Dorte

Ninna3Ninna3
    Medlem

Held og lykke med det…

Hilsen
    Ninna

Chris30temChris30tem
    Medlem

Kære Christina.

Jeg sender dig en masse varme tanker, og håber, at det hele går fint, selvom jeg godt kan forstå dine tanker og følelser omkring MR-scanningen, samt tankerne om hvad det kan være, der gemmer sig inde bag dine øjne. Det bliver nok ikke sjovere af, at du allerede har været så meget igennem.

Kh
    Christina 39+6 og Silje.

Anonym
    Gæst

massere af tanker og held og lykke herfra også … og et par krydsede fingre
    kh Ulla

SisseAndSisseAnd
    Medlem

Hej piger

Tak for jeres støtte, nu er jeg vel hjemme igen.

Sådan en stesolid hjælper nu meget godt til at berolige én når man er stærkt presset, og det fungerede fint med nogle visualiseringsteknikker. Jeg var ikke vild med at blive kørt ind i røret, men alt i alt var det heldigvis hurtigere overstået end sidst – denne gang tog det kun 25-30 min og Jens måtte være i samme rum, det hjalp også ret meget!!

Så tak for al jeres opbakning

Knus en lettet og træt
    Christina – der nu selvfølgelig ‘bare’ lige venter på et godt svar!!

Ninna3Ninna3
    Medlem

Hej Christina

Stoffer kan hjælpe på mange ting 😉 Godt det ikke var så slemt, som du frygtede…

Så krydser jeg fingre sammen med dig i den næste uges tid til du har resultatet.

Hilsen
    Ninna

Anonym
    Inaktiv

Godt at høre, at du overlevede det, trods alt :O)

Og ja, stoffer er godt – jeg var ved tandlægen i går, og selv om jeg kun skulle have en ny fyldning i (den gamle var faldet ud), er jeg da så pivet, at jeg både skulle have lattergas og bedøvelse. Lattergassen mest fordi jeg bliver så dejligt ligeglad med, hvad de gør ved mig, når det hele snurrer rundt (uhh, og så hader jeg nåle og de der borelyde)

Jeg håber, de snart kan sige noget mere om, hvad der gemmer sig oppe i hovedet på dig (og at det bare er nogle rester fra en gammel bihulebetændelse eller sådan noget :O/ )

Smoothie (syg, med to syge børn og en syg kæreste – som dog er taget på arbejde her til aften – sølle familie, tsk tsk)

tanteettetanteette
    Medlem

Hej!
    GOdt du kom godt igennem det!
    Håber at den næste uges venten ikke blir for træls…
    KH Henriette

Annette70Annette70
    Medlem

Jeg har tænkt, og krydser fingre for et godt resultat.
    Lyder som om det ikke var så slemt som frygtet.
    Og en anden ting jeg har tænkt meget på ang. din sygdom er, at du før du forsvandt fra netdoktor pga. sygdommen, klagede over meget ondt i ryggen.
    Var det på den måde at det blev opdaget at du var syg?, eller der var ikke nogen sammenhæng?

/Annette

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 17 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.