for meget maveskind?

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe Juli 2004 for meget maveskind?

Viser 11 indlæg - 1 til 11 (af 11 i alt)
  • Forfatter
    appesinaappesina
    Medlem

Hej piger
    Jeg kunne godt tænke mig at høre om der er nogen der har fået for meget maveskind efter gravideteten/erne?Altså min mave var meget stor og her efter snart 2,5 år har det ikke ku trække sig sammen og lægen siger at det aldrig bliver bedre end hvad det er nu. Er der andre der har for meget skind? er der evt nogen der har fået lavet en maveskinds operation, hvor de fjerner det løse skin ogtrækker maveskinnet ned og syr det sammen igen? Det er ik noget jeg sådan lige har planer om, men ku da være meget spændende at høre om nogen har været så modige at få lavet sådan en operation.

Anonym
    Gæst

Hmmmmm….. jeg har også været meget stor. Været gravid 3 gange og her sidste gang var jeg oppe på 85 kilo og jeg er kun 160 cm høj.

Nu har jeg tabt mig 12 kilo og er nede på 58-59 kilo som vel er en ok vægt for min højde – men min mave er bare rædselsfuld at se på og jeg er lidt ked af den… Ikke kun str. men mere konsistensen. Burde nok træne lidt flere maveøvelser, men huden kan man jo ikke gøre noget ved…

Jeg skal ikke opereres – så slemt er det ikke… Men jeg forstår dig godt.
    Trine – 17Juli – skal ahve det gjort her sidst på måneden, ved jeg… Hun skriver nok selv om det…

Hilsen Tina.

Jeg har en veninde der har fået fjernet en “hudpølse” på maven. Hun var meget stor i begge graviditeter, og da hun havde nået normalvægten, var der så denne her hudpølse på maven som bare ikke ville forsvinde.

Selvfølgelig var det også et kosmetisk problem, men eftersom hendes navle var “gemt væk” under pølsen, begyndte den at væske og skabe sig fordi den ikke fik luft. Det blev så adgangsbilletten til at få pølsen fjernet på det offentliges regning.

Hendes mave er blevet pænt flad, men arret er ikke helt så pænt som hun havde håbet på, og det sidder heller ikke helt så lavt som forventet. Men… hun er lykkelig for at være blevet af med pølsen – og en helt del af strækmærkerne som forsvandt sammen med den :o)

Mvh. Camilla

appesinaappesina
    Medlem

ja jeg ku godt forestille mig det bliver et ret kraftigt ar. Man bliver jo sprættet op mere end ved et ks. Min navle er der heller ik mere. Måske du ku spørge hende hvor længe hun var indlagt efter operationen. Jeg mangler 2 cm hud for at det offentlige vil betale så hvis jeg en dag skal have det lavet så bliver det på egen regning. her koster det 32500kr og så kommer der 3000kr i per overnatning, så det ku da være meget rart at vide om man måske ku nøjes med en nat eller to hvis det nu sku være man en dag fik lyst til en sådan operation. Og hvor lang tid det tog før man var nogenlunde på benene igen til at tage sig af de små børn

Anonym
    Gæst

hej,

ja som tina skrev skal jeg ind og havde fjernet en masse hud fra maven, min navler “skaber” sig også en gang i mellem, men som lægen sagde så skulle 1 af kriterierne være at hudlappen skal hænge dvs, hud mod hud. og så skal man være på en normal vægt.

Gå til din læge først tal for din syge moster o osv osv….

jeg skal være indlagt 4-5 dage og være sygemeldt ca. 2 uger..

mvh trine

appesinaappesina
    Medlem

hej trine
    Ku det tænkes at du har lyst til at fortælle om oplevelsen når du engang kommer på benene igen. Det ville jeg være super glad for. Jeg har været ved lægen om selvom det ser herrens ud og navnlen er væk og huden er helt rynket og hænger, så er det ik helt nok. så tror jeg skal have det lavet til april ved egen betaling, så vil rigtig gerne følge med i di´ne smerter og måske se et par billeder hvis du sku få lyst til at dele. Du ku evt skrive på min mail appesina @ hotmail.com, det ville være en fornøjelse at følge dig hvis du sku have lyst til at dele det.

appesinaappesina
    Medlem

Som jeg har skrevet tidligere skal man give 3000kr per overnatning når det er privat, så måske du ku lure om man kan rejse sig og tage hjem efter 2 dage hvis det skulle være. jeg ved godt du bliver der tiden ud nu hvor du får det gratis men ku da være rart at have en fornemmelse af hvornår man har en chance for at tage hjem.smiler.

Hej igen!

Jeg er ret sikker på at min veninde kom hjem allerede dagen efter indgrebet. De første par dage var vist ikke så sjove, for det er jo et langt snit – fra hofteben til hofteben.

Måske hører det med til historien mht. at få operationen betalt, at min veninde tilmed var igang med at udvikle en spiseforstyrrelse. Hun havde tabt sig rigtig meget – på den gode måde – dvs. sund kost og masser af motion, men da “pølsen” bare ikke forsvandt endte hun med minus appetit og ufrivillige opkastninger når hun så havde indtaget noget. Jeg mener også at det var en faktor lægen kiggede på (det havde jeg faktisk helt glemt, da jeg skrev indlægget i går).

Summasummarum – min veninde har virkelig fået det godt efter operationen. Ingen spiseforstyrrelse, masser af selvtillid og masser af nyt smart tøj som hun nu kan passe.

Hvis jeg havde samme problem, ville jeg ikke tøve med at få det gjort (hvis jeg da kunne få skrabet slanterne sammen…) :o)

Mvh. Camilla

appesinaappesina
    Medlem

ja det er jo en halvdyr fornøjelse og det er godt nok mange penge lige sådan at trække ud af budgettet.

Anonym
    Gæst

hej,
    jo selvfølgelig vil jeg gerne fortælle om min oplevelse.. Jeg har fået afvide af hospitalet at jeg skal være indlagt i 4-5 dage, og sygemeldt i ca. 14 dage….

jeg skal havde taget nogle før og efter billeder, somjeg kan maile til dig..

eller hvor bor du henne i landet??

Du kan jo kigge forbi helsingør sygehus, når jeg er indlagt.

kh trine

appesinaappesina
    Medlem

har du en mail jeg må skrive til dig på?
    hvornår er den store dag?

Viser 11 indlæg - 1 til 11 (af 11 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.