Nogle som har erfaringer med HTH køkken???

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe Juli 2004 Nogle som har erfaringer med HTH køkken???

Viser 11 indlæg - 1 til 11 (af 11 i alt)
  • Forfatter
    camillabagcamillabag
    Medlem

Altså nu har vi jo indgået en aftale med HTH om, at de skal lave nyt køkken i vores hus, og det indebærer bl.a., at en væg skal rives ned, en dør blændes af, tapetsering i stuen og meget andet.

De har lovet os mundtligt, at køkkenet vil stå færdigt efter 5 uger (start 7/11).
    Nu fortæller min mor så, at hendes søster har dårlige erfaringer med HTH, som har lavet køkken for dem to gange, og hver gang, er det blevet forsinket. Sidste gang var forsinkelsen på 2 mdr! Vi kan simpelthen i forvejen dårligt overkomme at skulle forlade huset i 5 uger, så det bekymrer mig ret meget!

I første omgang vil min mand prøve at presse dem for at få en skriftlig garanti og lovning på noget økonomisk kompensation i tilfælde af forsinkelse, men jeg vil urtolig gerne høre fra andre, som har såvel positive som negative erfaringer med HTH?

Kh Camilla

Annette70Annette70
    Medlem

Hej Camilla

Jeg har en gang før fået lavet nyt, HTH, køkken.
    Og nu i vores nye hus, er valget også faldet på et HTH køkken.

Køkkenet blev leveret til tiden – der var dog en fejl med stenbordpladen, som var sælgerens målefejl og uden beregning fik jeg en ny. Jeg kan simpelthen ikke huske hvor lang tid jeg skulle vente på en ny – men jeg havde altså heller ikke nogen deadline.
    Det eneste der manglede/var for lidt af var nogle af de fiduser der holder hylder oppe i skabe, men dem fik jeg så bare udleveret da jeg rykkede for dem.

Hvilket har i valgt?

Vi har endnu ikke “forhandlet” os frem til den pris vi vil være tilfredse med, men har på forhånd fået at vide at vi skulle regne med en leveringstid på 4 uger.

Dette er lidt en blanding af positiv og negativ erfaringer.
    Men, flest gode, ellers havde vi jo slet ikke behøvet overveje HTH i vort nye hus.

/Annette – der skal til sidste køkkenmøde på torsdag, og bare er lykkelig hvis vi har nyt køkken før jul.

camillabagcamillabag
    Medlem

tusind tak for dit svar – sjovt at I er næsten samme sted i processen – så kan vi jo følge lidt med i hinandens køkkener 🙂

Hvad skal i have for et “design”
    Vi har valgt den her lågetype med laminat med en trækant rundt om (laminatens farve hedder “lys sand” og det er med birkekant. Så har vi valgt en bordplade i massiv valnøddetræ. Gulvet bliver “wannabe parket” i birk, men angiveligt meget slidstærkt og med en rengøringsvenlig gennemsigtig hinde ovenpå.
    Forøvrigt fik jeg presset priserne på hvidevarerne ned efter at jeg havde tjekket priserne på nettet (har før købt en lækker vaskemaskine over nettet el-strøms onlinebutik, tror jeg den hedder), så jeg kan anbefale dig at se evt. på hvidevarepriser. dk, og så prøve at få lidt nedslag i prisen, hvis der er for stor forskel.

Jeg glæder mig bare helt sindssygt til at få mit nye køkken. Det gamle er ubeskriveligt. ½-delen af skabene er fra 1953 med hyldepapir og det hele – addrrr. Nå, men jeg var studerende, da vi købte huset for 4 år siden, så der var det ikke en mulighed at gøre noget ved det!

Kh Camilla

ingefdingefd
    Medlem

Hej Camilla,

For 2 år siden fik vi lavet køkken. Vi valgte noget, som hedder Profil køkken. Men vigtigst af alt, så fik vi alle håndværkerne ud og give tilbud. Der skulle laves en del, så vi havde snedker, elektrikker og vvs’er ud og kigge.

Ved første øjekast, fik vi tillid til snedkeren og det var et godt valg. Elektrikkeren kunne jeg bare ikke lide, så vi fandt en anden, især fordi der var nogle ting, som han ikke havde opdaget, men som den anden fandt. Vi har nu lovligt el i køkken og bad, men ikke i resten af lejligheden.

Vores snedker blev færdig på en uge, og så skulle han endda lave et ekstra loft, da vi måtte rive loftet ned i badeværelset for at kunne lave el.

Så vores køkken var klar inden jul. Vi havde fået lovning på, at vi kunne holde juleaften her, og det kunne vi. Også selvom der var en fejl i den ene bordplade. Vi valgt sten over det hele og er meget glade for det.

Sikke en lang smøre det blev til.

Held og lykke med projektet

Inge

BeagleBeagle
    Medlem

Godt nok er det 7 år siden vi fik et HTH køkken i vores gamle lejlighed i Lyngby. Vi havde et pænt stort køkken dengang og valgte derfor HTH fordi jeg tidligere havde haft et HTH køkken som var rigtig fedt.

Så startede vores mareridt: leveringstiden for køkkenet var 10 uger 🙁 Det er meget normalt ! HTH havde aftalt med en snedker som skulle sætte køkkenet op, da ingen af os har hænderne rigtig skruet på. Han kom og fik, kom og gik osv. Rigtig smølehoved !
    Og nej, man kan ikke få en klausul i kontrakten om hvis det ikke bliver leveret og sat op inden for den og den dato. Så sætter HTH en dato ½ år i fremtiden samt det fornemtlig nok bliver dyrere……………… Vi var næsten 5 måneder om at få vores køkken færdig fra vi bestilte det 🙁

Så noget helt andet 🙂 I vores hus, hvor vi nu bor. Da vi flyttede ind for 5 år siden var der det mest grimmeste kedeligste IKEA køkken. Ergo skulle det skiftes ud, så hurtigt som overhovedet muligt. Vi gik en laaaaaang bue udenom HTH og valgte Svanekøkkenet. Leveringstiden var lang 🙁 10 uger igen og vi forestillede os det værste……. men nej, ikke dennegang. Den snedker Svane sendte ud til os var en ren engel: sød og frisk ! Køkkenet var færdig indenfor EN UGE 🙂 Så det tog 11 uger at få bikset det sammen fra bestilling til slut. Og så var det også Jul, så det var da en herlig gave 🙂
    Snedkeren bruger vi indimellem når noget skal laves: sætte en hylde op eller et skab. Næste projekt er at få lagt trægulve på 1. salen efter nytår. Han er bare SÅ sød og laver tingene ordentligt.

Sjovt der er andre der er igang med renovation af husene. Jeg forsøger stadigvæk at skaffe håndværkere til vores renovation af to badeværelser, illæggelse af naturgas i huset samt rive en væg ned og blænde en dør til. Har haft omkring 10-12 håndværkere ude som var meget interesseret i opgaverne, men så hører men ikk en skid mere 🙁 Tror snart jeg skaffer mig et polsk firma 🙂

Beagle.

Annette70Annette70
    Medlem

Hej igen Camilla

Jeg fortæller gerne om vores nye køkken :-))

Vi har valgt hvid højglans, stort set kun skuffer, og der hvor der ikke er skuffer er der look alike.
    Dvs. at der er 3 liner rundt gennem hele køkkenet.
    Bordpladen er eg, med en snydekant, så det ser ud som om at bordpladen er 6 cm tyk.

Gulvet har vi ikke bestemt endnu, men jeg vil gerne ha egeplanker.

Vi har allerede fået lovet 20% afslag på hvidevarer.
    Og, så har jeg sagt at jeg skal ha en vola vandhane med også. Det får jeg da helt sikkert så :-))

Vi satser på et afslag i den samlede pris på 15% – så holder budgettet…. Men, det ved jeg mere om på torsdag 🙂

Vi skal selv sætte køkkenet op – i morgen støber mureren gulv, og så skal vi “bare” lige sætte loft op, bestemme gulv, sætte vinduer i, vælge fliser, sætte glasvæv op – og bestemme farve på væggene. Nåeh ja, og sætte døre i…
    Vi skal nok blive færdige til jul.
    Nævnte jeg; at stuen og gæstetoilet og bad og entre og soveværelse og kontor er i samme forfatning?
    Kun pudsede vægge, intet gulv støbt endnu, og ingen lofter…
    Vi har lidt småtravlt!

Det køkken vi har nu, er også så gammelt at der ikke er elementkøkken. Gammelt og grimt!
    Vi købte et hus med 2 lejligheder, så lige nu bor vi i lejligheden på første sal mens stueetagen sættes i stand – og så flytter vi ned og sætter 1. sal i stand bagefter. Det skal dog kun være børneværelser.

Hvor skal i bo mens køkkenet og stuen blir lavet?

/Annette

mallehonmallehon
    Medlem

Hej Camilla. Vi fik lavet nyt køkken for 2 år siden og havde fundet et køkken vi kunne lide både hos Svane og HTH. De skulle begge udearbejde et løsningsforslag. Vi kunne bedst lide det fra Svane og bad HTH om at udregne hvad Svane køkkenets løsning ville koste med HTH-elementer. Det ville han kun gøre hvis vi så havde en aftale om at købe gennem HTH. Sælger-Helge på brede fælge ville altså have os til at lave aftale om noget vi ikke vidste hvad kostede. Kan bare sige at vi valgte Svane og havde et rigtig goddt samarbejde med dem og er stadig bare så glade for vores køkken.

Hilsen
    Marlene

camillabagcamillabag
    Medlem

Hej Anette

Det lyder fedt, jeres køkken.

Hmmm tænke, tænke, tænke, hvordan var det nu lige….

Nååhhh jo, i uge 1 flytter vi hjem til mine forældre (fik jeg nævnt at min mor og jeg altid river hovederne af hinanden indenfor et par dage?). Om aftnen, når ungerne er faldet i søvn, kører min mand mig hjem, så jeg kan sove hjemme for så at cykle på arbejde næste dag. Han har så bilen, så han næste morgen kan fragte alle ungerne i instituion. Jeg får først fri og cykler forbi hans arbejde og henter bilen. Mens jeg henter børn (i 2 forskellig institutioner) cykler han hjem på min cykel. Jeg henter så ham til sidst og vi kører alle over til mine forældre – ENKELT ik?

I uge 2 og 3 har vi begge ferie og tager i sommerhus det meste af tiden, men jeg er bange for, at vi nok er nødt til at køre ind og holde håndværkerne lidt i ørerne fra tid til anden!

Uge 4 er som uge 1 og i den 5. uge har vi tænkt os at flytte tilbage i vores hus, uanset hvor langt HTH er nået med vores køkken!

Jeg er godt nok blevet nervøs, efter jeg har hørt at de kan blive forsinket i mdr! Men jeg håber at der højst er tale om et skab eller nogle greb, der mangler el. lign. Bare vi kan bo der efter 5 uger, så går det nok.

Kh Camilla

camillabagcamillabag
    Medlem

Hej Anette

Det lyder fedt, jeres køkken.

Hmmm tænke, tænke, tænke, hvordan var det nu lige….

Nååhhh jo, i uge 1 flytter vi hjem til mine forældre (fik jeg nævnt at min mor og jeg altid river hovederne af hinanden indenfor et par dage?). Om aftnen, når ungerne er faldet i søvn, kører min mand mig hjem, så jeg kan sove hjemme for så at cykle på arbejde næste dag. Han har så bilen, så han næste morgen kan fragte alle ungerne i instituion. Jeg får først fri og cykler forbi hans arbejde og henter bilen. Mens jeg henter børn (i 2 forskellig institutioner) cykler han hjem på min cykel. Jeg henter så ham til sidst og vi kører alle over til mine forældre – ENKELT ik?

I uge 2 og 3 har vi begge ferie og tager i sommerhus det meste af tiden, men jeg er bange for, at vi nok er nødt til at køre ind og holde håndværkerne lidt i ørerne fra tid til anden!

Uge 4 er som uge 1 og i den 5. uge har vi tænkt os at flytte tilbage i vores hus, uanset hvor langt HTH er nået med vores køkken!

Jeg er godt nok blevet nervøs, efter jeg har hørt at de kan blive forsinket i mdr! Men jeg håber at der højst er tale om et skab eller nogle greb, der mangler el. lign. Bare vi kan bo der efter 5 uger, så går det nok.

Kh Camilla

Annette70Annette70
    Medlem

Puha Camilla :-/

I har da virkelig fortjent det nye køkken og ny stue når i har været de 5 uger igennem…
    Det lyder godt nok stressende, men imponerende at i har kunnet kordinere det hele 🙂

Jeg har glædet mig længe, til nyt køkken, men tror da i har fortjent det mere efter den plan for de 5 uger 🙂

Jeg krydser alt for at planen holder og glæder mig til at høre når i er på plads.

/Annette

SisseAndSisseAnd
    Medlem

Der er vist utrolig stor forskel. Vi har for 6 år siden fået køkken fra HTH i Lyngby.

Det var mens vi boede i en lejet lejlighed i DAB i hovedgaden i Birkerød. Vi havde en køkkenmand ude og han målte op og regnede etc, så fik vi en tilbagemelding om at der ville gå de her 12 uger (leveringstid). Viceværten i bebyggelsen havde en lokal håndværker til at stå for entreprisen (hedder det sådan?) altså han koordinerede mellem elektriker, ham der skulle ud og bore med diamantbor, tømrer, murer etc. Denne lokale håndværker var bare genial, og et godt stykke tid forinden fik vi en fin plan tilsendt over hvad der ville ske hvilke dage. 10 arbejdsdage ville de være om det – og det overholdt de. HTH var der ikke nogen forsinkelser med så det fungerede også fint nok.

Alt i alt var vi altså uden køkken i 12 dage (inkl en week-end) og der var vi simpelthen bare rykket ind i stuen….men vi skulle så heller ikke have rykket en væg ned:)

Men det var så lidt om HTH i Lyngby.

Knus Christina

Viser 11 indlæg - 1 til 11 (af 11 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.