Hvorfor er Christian så stædig??!!…

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe Juli 2004 Hvorfor er Christian så stædig??!!…

• This topic has 0 svar, 1 stemme, and was last updated 8 months siden by Anonym.
Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • Forfatter
    Anonym
    Gæst

Ja, jeg har måske lidt af et luxusproblem – vil mange ihvertfald mene.

Jeg har problemer med at “skubbe” Christians døgnrytme lidt. Christian får mad omkring kl. 19, hvorefter han bliver lagt til at sove omkring kl. 20. Derefter sover han til kl. 02, hvor han så vågner fordi han er sulten. Han får mad, bliver puttet, og falder hurtigt i søvn. Derefter sover han til kl. ca. 06, hvor han er sulten igen, men jeg kan godt “trække” ham lidt, indtil kl. 07, hvis jeg tager ham over i sengen til mig.

Problemet er, at selvom jeg vækker ham, og giver ham mad omkring kl. 22-23, vågner han alligevel kl. 02…øv øv…men hvorfor og hvordan kan det være, at jeg ikke kan ændre hans døgnrytme. For det ville jo være dejligt ikke at skulle op om natten, når han jo har “bevist”, at han kan undvære at få mad i 7 timer.

Hvis der er nogen som har nogle gode ideer eller fif til, hvordan jeg kan ændre hans rytme, hører jeg MEGET gerne fra jer.

Knus fra Hanne og Christian 020704

Anonym
    Gæst

har jeg ingen fif, men lytter gladeligt med på hvis der kommer nogle :o)

Teisia & Jamie (sovende)

Anonym
    Gæst

Hej Hanne og Christian.

Det indlæg kunne jeg også have skrevet. Lige præcist sådan er Albert også ! Om han får mad kl. 23 vågner han alligevel kl. 02-03 og vil have mad. Hvis han får mad kl. 20 vågner han kl. 03 og vil have mad. Og igen kl. 06, nogengange kan jeg også trække den til kl. 07.

Jeg gør intet for at skubbe til rytmen, det skal man helst ikke nu. I de første 4 måneder gælder det bare om at hænge på den lilles rytmer. Men der er klart en rytme i vores hverdag, bare ikke om natten ;-D

Min SP har fortalt mig at NAN2 (MME) som indeholder rismel, falder lidt tungere i den lilles mave og holder dem mætte i længere tid. Men hun anbefalede mig at fortsætte med NAN1, det er blot et salgstrick fra producenten.

Beagle og Albert.

SmoothieSmoothie
    Medlem

jeg har ingen løsning på problemet, men vil bare meget apropos fortælle om min oplevelse i nat.

Junior plejer at falde i søvn mellem 21 og 22 og sove ca 5 timer.

I aftes mente han derimod ikke, han skulle sove, så efter at have læst denne tråd tænkte jeg: “Ok, jeg gider ikke at blive ved med at prøve på at få ham til at sove. Nu får han lov til at blive overtræt, og så må han sove, når jeg går i seng!”

Og jeg var da spændt på, om han ville lave samme nummer som jeres. Vi gik i seng kl 24 og jeg ammede ham. Herfter sov junior – tadaaa 5 timer :O)

Så løsningen må jo (selv om den er lidt ond) være at holde det bette pus vågen lidt længere tid i stedet for at vække ham og fodre ham af?

Smoothie (som lige nu kæmper for at få junior til at sove :O/ )

musillemusille
    Medlem

hej hanne…

jeg har lige opnået det, altså at oscar sover igennem… Hvad jeg har gjort ved jeg ikk helt… det eneste der er ændret er at han istedet får 150 ml. får han nu 200 pr. gang… ja det er en sulten dreng… vi er så på 5 fl. i døgnet… og jeg gir ham en… vækker ham om kring midnat— og så vågner han selv ved 6-7 tiden, får mad igen og sover til 9-10 tiden… Han spiser ikk det hele der kl. midnat ca. 100… men lidt får han… Min sp. sagde at det ikek hjalp at gi dem noget ekstra tungt inden natten, det skulle bygge sop i løbet af dagen… Det må være det der har gjort forskellen, for ellers gav jeg mad kl. midnat igen kl. 3 som du og så igen kl.6.. Jeg ved ikkeom du ka bruge det til noget, men her har det fungeret….
    -Rikke

Anonym
    Gæst

Hej Rikke…
    Puha…sikke meget din dreng spiser. Christian har en enkelt gang spist 220 ml, ellers ligger det på ca. 140-160 ml. Min SP rådede mig til at skifte til Nidina, da hun mente at Christian spiste for meget af gangen, men det gør han jo ikke, kan jeg jo se, når Oscar spiser 200 ml.

Nidina skulle mætte mere, men jeg har ikke prøvet det endnu. Allomin laver også en MME med rismel, som skulle mætte mere, men jeg ved ikke om det passer.

Men hvordan fik du ham til pludselig til at spise så meget mere?? Jeg har jo prøvet at vække ham til midnat, men han spiser ikke ret meget, og vågner som sædvanlig kl. 02…øv øv.

Knus fra Hanne og Christian 020704

musillemusille
    Medlem

Hej Hanne…

Øhhh…. Det ved jeg faktisk ikke, han spiser det bare, jeg tror han er glad for ændringen, for jeg har fået et meget rolig barn… Han får stdig en sjetedel af hans kropsvægt, hvor han på de 150 ml. oversteg det… Igår Fx. såiste han kl. 6 kl. 9 kl. 13 og kl. halv syv… Kl. halv ni fik han lidt kamille the 70 ml. tror jeg og så måtte jeg vække ham ign halv et, hvor han spiste 250, det har han godt nok heller ikk præsteret før… Men det gjorde at han sov til kl. halv otte…

Min sp. foreslog selv 150 6 gange om dagen… Så det er da ikek for meget, de er nu forskellige af mening…Jeg fortalte at jeg havde forsøgt at gi ham mere til midnat, men det sagde hun ikke hjalp, det skulle bygges op i løbet af dagen… Jeg har så bare sat det op, da han stadig virkede sulten… Prøv at hælde 200 i hver gang og lad ham spise så meget som han nu kan, og istedet for at vække ham eller give ham mad når du synes, så vent til han vil have… (det ved jeg ikke om du gør, men det gjorde jeg hver 3.ti.).. Sidst min SP. var her havde oscar spist 120 ml. lige inden hun kom, det var det foreskrevne.. Hun synes jeg sku hente en flaske mere og gi ham til han ikek gad mere, der tror jeg han spiste en 70-80 ml. oveni og så gylpede han en del… så det var hende småde at finde ud af at han skulle ha en del mere… Spiser Christian alle de 150 ml.? Hvis han gør så prøv at at se hvor meget mere han vil tage…

Den gule allomin er med rismel, men den må man vist først give fra 2. mrd. tror jeg… Jeg giver i forvejen 3 blå allomin og to grønne på et døgn, og jeg regner da med at skifte den til midnat ud med den gule… Jeg tror det er meget individuelt hvordan børnene vil spise, og man skal måske mere lytte til sit barn end til SP. det er det jeg gør her, jeg var s frusteret over at oscar altid virkede sulten, og det gør han da heldigvis ikke mere… Jeg ved ikke om du ka bruge det til noget…
    -Rikke

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.