Har alle plukveer nu?

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe Juli 2004 Har alle plukveer nu?

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 21 i alt)
  • Forfatter
    camillabagcamillabag
    Medlem

Er bare nysgerrig – Har I allesammen plukveer? Gør de ondt, og hvor længe har det stået på?

Jeg er jo bare utålmodig og tænker på, hvor meget de plukveer har at sige i forhold til, hvornår det endelig sker….

Camilla 37+3 (T-18)

Anonym
    Gæst

Hej,

jeg har rigtig mange plukveer og det har jeg haft længe.
    Nogle gange gør det meget ondt, andre gange bliver maven bare stenhård uden smerter.
    Jeg syntes, at det bliver mere og mere fra dag til dag.

Ja…det bliver spandende, hvornår der sker noget. Jeg har 5 uger til terminen, men hvis bebsen vil ud lidt før er den hjertelig velkommen… . Jeg syntes,at min mave generer mig meget i hverdagen, sikkert fordi jeg har en pige i forvejen, som jo selvfølgelig kræver en del.

Ha´det godt, Karina ( 35+1)

Anonym
    Gæst

Hej Camilla,

Jeg er faktisk ikke klar over om jeg har plukveer. Jeg syntes ikke mine mave bliver nævneværdig hård eller andet. Jeg har smerter ind imellem sådan ligesom mens og noget der minder om sidestik. Men måske er det fordi jeg forventer at det vil gøre pisse ondt og det gør det jo ikke. Jeg tænker i hvert fald ikke over det og venter stadig på de der kramper der gør at jeg ikke kan lave andet. Måske har jeg – måske ikke *S*

/Malene

IsabellsIsabells
    Medlem

Jeg synes efterhånden at jeg har rigtig, rigtig mange plukkeveer. De sidste tre dage har det været frygteligt, faltisk. Ikke fordi det gør ondt, det er bare MEGET ubehageligt. Derudover har jeg MEGET ondt nede bag skambenet. Jeg har næsten ikke kunnet stå op, fordi det gør så ondt. Er der nogen af jer, der har prøvet det?

Kh Isabell

helene_fhelene_f
    Medlem

Hej Isabell.
    Jeg har også ondt i mit skamben.. nogle dage mere end andre. En JM jeg har snakket med mener at det er muskelsmerter, fordi musklerne også der giver sig..
    Irriterende, men ufarligt :o)
    Kh. Helene

Mht. plukkeveer, så har jeg haft flere de sidste par dage.. når jeg cykler og går.. sådan en 3-4 gange om dagen.

Anonym
    Gæst

Kære Camilla
    Om du har plukveer eller ej, har ikke nogen betydning for om du føder før eller efter termin. Man siger dog at hvis man har mange plukveer, har livmoderen vænnet sig til sammentrækningerne når du får rigtige veer.

Første gang jeg var gravid, havde jeg mange og ret smertefulde plukveer (allerede fra 20. uge, hvilket er tidligt for en 1. gangs fødende), men da jeg var 39 uger henne var der ikke et eneste tegn på, at jeg ville føde indenfor den nærmeste fremtid. Det endte med KS pga. UK.

Denne gang har jeg også plukveer, men tror bestemt heller ikke at jeg føder før tid.

Der er desuden nogle som slet ikke får plukveer.

Knus Hanne

Anonym
    Gæst

Ok – taget til efterretning. Har måske ikke forklaret mig rigtigt.

Mange siger også at man får en “lettere fødsel”, hvis man har mange plukveer, men det har jeg ingen erfaring med, da jeg jo som sagt fødte ved KS sidste gang.

For lige at nævne tegnblødning og slimproppen, er det jo heller ikke alle som har ovenstående lige før de føder, så det kan man jo heller ikke tage som et tegn på snarlig fødsel. Og her kan man selvfølgelig heller ikke generalisere…

Knus Hanne 36+1

SisseAndSisseAnd
    Medlem

Bare lige en “lille” rettelse!

Plukveer er i allerhøjeste grad med til at forberede og modne livmoderen på fødslen, men hvor meget den så påvirker os hver især kan være meget forskellig. Nogen kan som du gå med dem længe uden der sker noget mens andre får udslettet livmodermunden og går i for tidlig fødsel!

Jeg selv blev sygemeldt denne gang på grund af plukveer og det var som lægen udtrykte det “på grund af truende for tidlig fødsel”!

Så igen: det har absolut en betydning, men jeg tror desværre bare ikke man kan generalisere, om hvilken betydning de har for hvem.

Knus Christina (37+2)

SisseAndSisseAnd
    Medlem

Enig, og nej hvor er det irriterende for nu vil vi vist gerne snart vide noget, hvis bare vi kunne!!!!

Knus Christina 37+2 (føler jeg har bevæget mig ind i ingenmandsland, hvor alle symptomer også lige bliver noteret og vurderet om de kunne være af større betydning)

ChicaRosaChicaRosa
    Medlem

Jeg har stort set ikke nogen plukveer(dvs ifølge min JM er det bare fordi jeg ikke registrerer dem). Eftersom jeg også havde hørt at fødslen var “nemmere/hurtigere”, hvis man havde mange plukveer spurgte jeg hende også om det. Hun sagde at det ikke havde noget på sig….
    ChicaRosa (37. uge)

Anonym
    Gæst

Hej alle sammen!

Ja, jeg har også en del plukveer, og nogle af dem gør nas, så jeg næsten taber pusten, andre mærker jeg slet ikke, andet end at maven selvfølgelig bliver hård som en sten…

MEN jeg har altså ikke mærket til nogen hikken fra barnet endnu – er det mærkeligt?? Jeg var faktisk til jm i dag, men glemte at spørge, fordi vi talte om så mange andre ting….

Knus fra Ditte

Anonym
    Gæst

Hej Ditte

Jeg tror at barnet hikker selv om du ikke kan mærke det. Ved vores første dreng mærkede jeg det tydeligt, men her anden gang mærker jeg det ikke så godt – selvom han hikker. Jeg mærker det faktisk kun, hvis jeg ligger og slapper af, samtidig med at jeg har en hånd på maven.

Jeg tror ikke at du skal være nervøs, men prøv at ringe til din jordemoder, hvis du er meget nervøs.

Knus Hanne 36+1

Anonym
    Gæst

Og tak for dit svar – det beroliger mig, at du heller ikke mærker det så meget…

Da jeg var gravid med vores datter, der mærkede jeg det ofte og også tydeligt, men denne gang har jeg endnu ikke mærket noget til nogen hikken…..men du har sikkert ret i, at barnet nok alligevel hikker, men at jeg bare ikke mærker det …..

Tak for det, knus fra Ditte

Anonym
    Gæst

Min bebs hikker helt vildt, gerne i halve eller hele timer. Det synes jeg er vildt meget. Samt jeg synes det er voldsomt, hele maven hopper i den side bebsen ligger i. Nævnte det for JM i dag, men hun smilede bare. Så jeg må gå udfra det er OK den skal hikke mere eller mindre i timevis. Nogle hikker næsten ikke og andre en masse iflg. Politikkens håndbog for gravide, den har jeg næsten klynget mig til i dag efter et elendigt besøg hos JM.

Beagle, 36+1, T-14 dage.

Anonym
    Gæst

Hej Camilla,

Jeg har længere end jeg kan huske tilbage haft plukveer af typen, hvor maven bare bliver hård, men jeg har kun lagt mærke til det ved et tilfælde (fx. efter sex *s*).
    Men natten mellem lørdag og søndag begyndte jeg at få plukveer af den type, der gør, at man liiiiige skal trække vejret dybt; det skete, hver gang jeg ville vende mig fra siden om på ryggen eller fra den ene side til den anden og lige landede på ryggen, altås hver gang, jeg lå på ryggen. Faktisk drømte både min mand og jeg den nat om, at jeg snart gik i fødsel, så i går aftes pakkede jeg endelig tasken! *hihi* Det var en lidt underlig ting, for sidste gang var det min mand, der måtte gøre det fordi mit vand gik 1½ uge før planlagt KS, så jeg lå på sengen og instruerede ham.

I går havde jeg også fra sidst på eftermiddagen en sær “uro” i livmoderen, lidt som når jeg har menstruation, så derfor tror jeg nok, min krop er i gang med at forberede sig til fødslen. Jeg kender ikke til veer eller lignende fra min første graviditet, så jeg er spændt på, hvad der er i vente.

Hej!
    Bettina 35+2 – der i går fik tørretumbler, så nu bliver babytøjet også endelig vasket! :o)

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 21 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.