amme-bH?

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 16 i alt)
  • Forfatter
    camillabagcamillabag
    Medlem

Jeg har lige læst et råd om, at man skal købe en skål større end man bruger nu, hvis den skal passe til den tid. Er det virkelig rigtigt?
    Jeg har to amme-bH´er fra sidst (str. D), men er desværre ved at vokse ud af dem. Det kan da ikke passe at jeg kommer til at få brug for en i str. F til den tid eller..?
    Er der nogen der kan huske det fra tidligere graviditeter (det er jo lidt dyrt at købe noget der ikke kan bruges senere og mine nuværende bHér er altså ved at tage livet af mig)
    Camilla

Anonym
    Gæst

jeg har samme problem, jeg gik ned og købte nogle sloggi bhér i str. 80 D bruger normalt 75 D, skålen er altid lidt større i en 80 d i forhold til en 75 d. de koster ca. 100kr. og så kan man sagtens bruge dem som amme bhér, fordi bomuldet er så elastisk og blødt.

håber det hjalp

knus trine

camillabagcamillabag
    Medlem

God ide – tak
    Camilla

camillabagcamillabag
    Medlem

Er det ikke skålen, der skal være et nr. større og ikke vidden rundt om brystkassen?
    Camilla

sushovsushov
    Medlem

Jeg kender det godt, men jeg vil anbefale at købe en rigtig god ammeBH, og rigtig nok et nr. større end man plejer at bruge. Jeg bruger også selv 75 DD når jeg ikke er gravid og er nu oppe i en 80 DD, jeg var så heldig at finde ammeBH-er på januar-udsalg 3 for 100,- det var de samme som jeg havde da jeg fik min søn og da gav jeg 329,- pr. stk. et eller andet italiensk mærke. Jeg mener at Triumf har nogle gode til under 200,-
    Jeg ved bare at med den størrelse bryster jeg løber rundt med er det meget vigtigt at købe en rigtig god BH, for at have lidt “styr på sagerne” og det kan også gøre ondt i både bryster og nakke med “løs-drift” af den størrelse!!
    Bare mine erfaringer!!!
    Sussie

carina1974carina1974
    Medlem

anbefaler de at man venter til efter man har født, og mælken er løbet til med at købe amme-bher for man kan alså ikke vide hvor meget man vokser. Ved mine 2 har jeg heller ikke haft samme størrelse, ved min søn D- skål og ved min datter E-skål. Denne her er jeg bange for at jeg måske ryger op i en F eller G skål hvis de fortsætter deres vokseværk. Der var en i min mødregruppe som fortalte at hun var vokset fra en C-skål til en H-skål da mælken løb til og hun skulle faktisk havde haft en skål større hvis hun kunne have fået det. Så mit råd er VENT.

Carina 22+4

camillabagcamillabag
    Medlem

Jeg må prøve mig frem – er ved at gå til af at gå med de gamle amme-bHer. Det klør fordi de er for små
    Camilla

Anonym
    Gæst

Jeg var i en forretning ved Nørreport st. hvor de handler med ventetøj. Der spurgte jeg til ammeBH´er og hun forklarede mig en masse…….

Normalt går man en / to skålstr. op og på de ammeBH´er hun viste mig var lukningen længere end på alm. BH´er plus skålen var mere fleksibel end normalt. Nogle skal have lidt større BH´er mht omkredsen om brystkassen.

Jeg kan huske for 1-2 mdr. siden havde vi også en ammeBH debat her på siden. Der var en som fortalte at Libero også solgte ammeBH´er til en 50´er. Man kan se på deres hjemmeside. De fåes i S, M og L. Ja, så er det bare med at gætte sig frem til hvad man skal bruge……

Ellers har jeg investeret i en lækker blød BH og regner med at sende manden i byen når jeg har født. Han har faktisk købt mine BH´er, han er en sand engel til sådan noget ! Hvordan han hitter ud af det, ved jeg ikke. Men han kommer altid hjem med de rigtige 🙂

Ellers spørg ! Ventetøjsbutikken inde på Nørreport st. virkede ekspedienten temmelig kompetent, om du rammer den samme for jeg har set flere forskellige personer derinde. Ja, rigtigt jeg har været derinde flere gange 🙂

Beagle, 22+3

Anonym
    Gæst

kan brysterne blive SÅ store ??? Jeg er allerede rendt fra en B-skål til en DD/E skål. Gruer for de kommer til at ligne to kæmpe spærreballoner når den lille kommer til sommer. Jeg nød ellers de små B-skålsbabser efter et større vægttab. Min ryg og nakke betakkede sig efter der røg flere kilo fra den front. Nu håber jeg ikke de begynder at gøre knuder igen…….

Bare ikke de bliver så store………. hydrkk

Beagle, 22+3.

camillabagcamillabag
    Medlem

Jeg er dødtræt af, at der ikke er bøjler i mine gamle amme-bHer som jeg er nødt til at gå med nu, men det kan da være jeg finder ud af hvorfor det ikke er en god ide, når jeg når dertil at de rent faktisk skal bruges til at amme.
    Camilla

camillabagcamillabag
    Medlem

Jeg er dødtræt af, at der ikke er bøjler i mine gamle amme-bHer som jeg er nødt til at gå med nu, men det kan da være jeg finder ud af hvorfor det ikke er en god ide, når jeg når dertil at de rent faktisk skal bruges til at amme.
    Camilla

Anonym
    Gæst

Jeg har fået det råd af en veninde, som arbejder i Wunderwear at købe en ammebh i samme uge, som ens termin er, for så køber man bare et nummer større, end man har brug for på det tidspunkt, så skulle det passe nogenlunde, når mælken er løbet til, men det er da klart, at man ikke kan vente, hvis man allerede nu går med fire styks bryster (fordi bh’en er for lille, og der kommer grimme buler ud foroven)….

Jeg kunne jo ikke amme, da jeg havde født Nanna, og der havde jeg – i samme uge som min termin – købt en lækker ammebh med bøjle. Bøjlen tænkte jeg bare var rar, da mine bryster bliver rimelig store (eller også er det fordi de er så laange?), men hvad har I købt – med eller uden bøjle? En ekspedient forklarede en anden kunde, mens jeg var i butikken, at de ikke anbefalede ammebh’er med bøjler??

Knus fra Ditte 21+4

Anonym
    Gæst

Hej Ditte,

Det kan man faktisk læse de fleste steder, det med at man bør undgå bøjler i amme-bh’er – de kan vist presse ind på mælkekirtlerne, så man risikkerer brystbetændelse. Nu ved jeg godt, mange har brugt bøjleamme-bh’er uden at få det – men sådan er der selvfølgelig altid undtagelser! ;o)
    Jeg synes personligt, fra mine gamle amme-bh’er, at bøjler er dybt ligegyldigt, hvis bh’en sidder ordentligt, er den rigtige størrelse og er “rundskåret” ned under brystet -altså de er jo ofte syet, som om de egentlig er bøjle-bh’er, men bare uden bøjlen i den bue, der går under brystet.
    Men måske har det også noget med størrelsen at gøre – jeg gik sidst fra en B75 til en C80, og jeg ved ikke, om en bøjle yder ekstra god støtte hvis man har større bryster.

Kan det ikke lade sig gøre at lægge et lille snit i din amme-bh og så skubbe bøjlen ud? Okay, den var selvfølgelig dyr, så måske er det lige lovligt meget sabotage. ;o)

Hej!
    Bettina 21+4

Anonym
    Gæst

Camilla, jeg MENER (men er absolut ikke sikker), at ekspedienten nævnte noget med, at bøjler ikke var gode, da de kunne hæmme mælkeproduktionen -eller var det udløbet?? Der var i hvert fald et eller andet der….

Beagle, mine bryster hævede sig altså et par størrelse sidst jeg var gravid – ikke for at skræmme eller noget…..men jeg skulle ha’ en bh i str. h!!! Det var også den største jeg kunne finde….Men bare rolig, jeg lignede langt fra Dolly Parton – måske er det fordi mine bryster (desværre, suk) er aflange og peger direkte ned i jorden…??

Knus fra Ditte med de aflange pat…

Anonym
    Gæst

Hej Bettina

Jeg blev lige kold og klam, da du skrev det med mælkekirtlerne – jeg må indrømme, at jeg aldrig har læst særlige mange bøger om børnepleje og graviditeter….men det var da en super ide med at skære bøjlerne ud! Jeg købte i sin tid med bøjler, fordi jeg synes, at i almindelige bh’er, der giver bøjler en bedre støtte (også selv om det er rette størrelse), men god ide du der fik, Bettina!

Og så ser jeg, at vi igen er lige langt henne! Min termin er blevet rykket lidt frem og tilbage, men jeg var til jm i mandags, så nu har jeg igen styr på ugerne og dagene…hi hi

Knus fra Ditte 21+4

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 16 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.