HOV, Nanna er ikke nem mere

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe Juli 2004 HOV, Nanna er ikke nem mere

Viser 1 indlæg (af 1 i alt)
  • Forfatter
    camillabagcamillabag
    Medlem

Det måtte jo komme en dag. Jeg havde bare håbet, det kunne udskydes til puberteten *S*. Verdens nemmeste barn er blevet vanskelig.

Før kunne jeg bare lægge hende i sengen eller barnevognen, når hun blev træt, og hun lagde sig straks til at sove uden brok, og man ku´tage hende med alle steder hen hele tiden, uden at hun blev frustreret af det!

Nu tager hun sig nogle gevaldige skrigeture, og hun lyder ikke ulykkelig og ikke som om, hun har ondt. Hun lyder simpelthen rasende!

Jeg har været meget i tvivl, om hvad der går galt for hende, for jeg synes, det kan skyldes mange ting, så måske er det også netop det – mange ting, der er galt?

Først og fremmest skal vi jo meget ud til både det ene og det andet her i december, og Nanna virker tiltagende utryg ved fremmede mennesker og fremmede omgivelser.

Dernæst har jeg meget svært ved at tolke hendes signaler, når hun spiser. Jeg tror nemt, jeg kommer til at gi´hende for meget grød, så hun bagefter er “overfyldt” og har det skidt. Hun siger ikke så kontant fra, når hun er mæt, særlig hvis det er noget, hun rigtig godt kan li´.

Vigtigst af alt har jeg i dag fundet ud af, at man hele tiden skal være et skridt foran hende. Før i tiden kunne man gi´hende mad, når hun gav tegn til at være sulten og lægge hende i seng, når hun viste tegn på at være træt. Nu er det for sent med maden, når først hun siger til, så er hun FOR sulten og kan ikke finde ud af at spise ordentligt. Endnu værre er det, hvis man ikke får lagt hende i barnevognen, mens hun er “frisk nok” til at falde i søvn. Er hun først rigtig træt, kører hun helt op i en spids. I eftermiddag virkede hun helt superfrisk, men havde være vågen i 2 timer (meget for Nanna), så jeg lagde hende simpelthen ud i barnevognen, og hun sagde ikke et kvæk, men lagde sig omgående til at sove – totalt mærkeligt – at skulle være frisk for at kunne sove.

Nå, hun sover da 7-9-13 stadig fantastisk godt om natten.

Er der nogle, der oplever det samme – er der nogle gode råd???

Kh Camilla

Viser 1 indlæg (af 1 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.