HVornår må de så småt få milde krydderier….!!!!???!!!

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe Juli 2004 HVornår må de så småt få milde krydderier….!!!!???!!!

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • Forfatter
    tanjamartintanjamartin
    Medlem

Jeg tænker lidt karry osv….! jeg syntes jeg hørte noget om at det var ved at være nu man så småt må begynder.,…! jeg har prøvet at checker bogen …. mad til spædbørn og små børn.. men der står intet…!

tanja

powermommipowermommi
    Medlem

Hey du.

Karry kan man godt give de små. Altså i mindre mængder.
    Da jeg arb. i vuggestue fik børnene (fra ca 8 mdr.) mad med forsk. kryderier.

Alice

Anonym
    Gæst

Jeg putter da lidt krydderier i maden. Karry, oregano, basillikum, persille. Og til grøden kommer der nogen gange vanilie, kanel eller kardemomme i. Det giver en dejlig smag.

ja, han har da også fået hvidløg under sin forkølelse – og dertil hørende hvidløgsånde!!

Prik

powermommipowermommi
    Medlem

Blot det jeg har oplevet fra mit arb :0)
    De små kan jo godt (når de bliver bevidste om smag) li noget med smag i.

Alice

ReuterReuter
    Medlem

Ja her har Lucas spist det samme som os, siden han rundede de 6 mdr………..og vi har ikke gjort noget anderledes mht til krydderier.

Faktisk spiser Lucas mest af det mad der smage af mest……boller i karry, lasagne godt med hvidløg osv osv.

Jeg anede ikke, at man skulle vente.

Hilsen Mia

MonimoMonimo
    Medlem

Ifølge den sp der var ude i vores mg og snakke mad før jul. Netop fordi de ikke må få salt smager maden jo ikke af ret meget – og hun rådede os til at krydre den lidt, også for at vænne dem til det. Så det kan du vist bare hælde i….

Kh Monica

Anonym
    Gæst

Hej,

Vi har også givet Niels almindeligt krydret mad – bortset fra salt – siden han var seks måneder. Dog har vi valgt at skrue lidt ned for brugen af karry, hvidløg og andet i forhold til, hvad vi normalt ville gøre – ellers gider han ikke spise det. Jeg er helt sikker på, at du nok skal få det at vide, hvis det er for stærkt, så det er bare at prøve sig frem.

KH
    Vibeke

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.