Hjælp – freelancearbejde

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe Juni 2004 Hjælp – freelancearbejde

Viser 2 indlæg - 1 til 2 (af 2 i alt)
  • Forfatter
    Anonym
    Gæst

Er der nogen her, der laver freelancearbejde? Jeg er – som nævnt i tidligere tråd – blevet kontaktet ifm. korrekturlæsning af en kunstbog.

Jeg læser meget korrektur, men for forlag er det til fast timeløn, og ellers har jeg for andre gjort det for ikke ret meget, fordi jeg kendte dem lidt eller kendte nogen, de kendte. Men det er lidt noget andet dette – kender dem slet ikke, og de har fået mit navn gnm. min redaktør, og det er en officiel udgivelse (i modsætning til opgaver mv) men jeg aner ikke, hvad jeg skal bede om i honorar.
    Jeg kunne spørge i mine faglige fora, men jeg synes, det er lidt pinligt, da det er ret sandsynligt, at ham, jeg skal løse opgaven for, også er med der.

Han har bedt om et tilbud, han vil/kan ikke komme med et udspil..

Det er 140 sider med billeder, sidste korrektur, sprogligt ok højt niveau og opgaven skal løses på 36 timer. Jeg kan forestille mig, det tager max 10 timer.

Er der nogen, der har en eller anden ide? Bare et eller andet?

kh Marianne – fuldstændig forvirret over alt det, der skal tages stilling til!!

ingefdingefd
    Medlem

Hej Marianne,

jeg har lavet nogle freelance opgaver, hvor taksten var 0,03 Euro pr. ord i oversættelsen og 0,005 Euro i korrekturlæsning.

Så hvis du nogenlunde kan beregne, hvor mange ord der er. Så kan du jo give et overslag på den baggrund.

Vh.

Inge

Viser 2 indlæg - 1 til 2 (af 2 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.