Første nat uden sut er overstået (langt)

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe Juni 2004 Første nat uden sut er overstået (langt)

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • Forfatter
    Anonym
    Gæst

Den sidste uges tid har vi snakket med Kasper om at når vi nåede til lørdag så skulle vi aflevere sutterne til suttetræet. Han har stadigt brugt den om natten og han ÆLSKER den. Vi aftalte at han afleverede sutterne til suttetræet og så kommer julemanden med en gave til ham i stedet for. Ad spurgt hvad han ønskede sig svarede han først en nøddeknækker (han fik nogle nødder med hjem fra min mor som hun ikke kunne knække og vi havde ingen nøddeknækker).
    Da vi snakkede om det senere ønskede han sig en traktor med en gyllevogn.
    Jeg bad Carsten om lige at spørge ham, men det gav bare flere muligheder:
    En traktor så stor at man kan sidde i den og med 2 døre
    øhh ikke andet:
    Jo en levende pingvin, der kan snakke eller en fugl der kan sige: jflkwahfujalf (masser af lyde en blanding af anders and og en flok gæs på træk).

Vi købte en nøddeknækker og besluttede at vi så kunne tage ham med ud og finde en lille ting mere.

Da vi kom ud i skoven var der ikke et sutte træ, der hvor jeg mente det var. Så vi kørte et andet sted hen hvor jeg havde set et sidst vi var i den skov, men der var der heller ikke noget (siger lidt om min hukommenlse ik?) Nå men den hurtige beslutning var at vi fandt et træ og udnævnte det til suttetræ. Det virkede fint, mens vi hang sutterne på træet var julemanden og lægge en gave i bagagerummet på bilen (smart med forbindelser til ham). Han fik lov til at pakke gaven op med det samme og var blev helt vild glad for nøddeknækkeren. Det endte med at vi bare kørte hjem derefter og drengen var ret tilfreds. Nødder havde jeg også købt og min mor kom med valnødder fra haven.
    Det blev lidt værre da han skulle i seng, men det tog kun ca. ½ time mere end sædvanligt. Han var lidt ked af det i løbet af natten, men det gik forholdsvis hurtigt over igen.

Godt at han forhåbentligt snart er af med sutten og Thomas er igang med træning til at smide bleen. Han skulle gerne være ren før han skal i bh og den lille ny kommer.

Kan I have en god søndag allesammen.
    kh. Marianne

Anonym
    Gæst

Tillykke med en sutte fri og en næsten ble fri.

Karin

Anonym
    Gæst

Så er vi nået 4 dage hen i Kaspers liv uden sut. Han er holdt op med at spørge efter den når han skal sove og i nat sov han hele natten uden at dukke op ved min seng, hvilket ikke sker så tit. Jubii, vi skulle nok bare have gjort dette for længe siden men sådan lærer vi forældrer jo.
    Overvejer nu om det snart er Thomas’s tur eftersom han de sidste nætter er dukket op og har haft problemer med at finde sutten og så kan han ikke rigtigt finde ud af at lægge sig til at sove igen- gab. Han er dog ikke helt parat endnu og bliver ret panikslagen hvis vi snakker om at hans sutter også skal ud til suttetræet en dag.

kh. Marianne

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.