Ulla – de der frikadeller med ris?

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe Juni 2004 Ulla – de der frikadeller med ris?

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Forfatter
    sommer06sommer06
    Medlem

Hej Ulla

Tilsyneladende spiser mine unger alt hvad der ligner frikadeller med lige stror begejstring. Helt uanset om det er med kød, fisk eller vegetarisk og det må da udnyttes:-)

Vi fik til aften Nutanas falafel med ris og tomatsovs (som jeg kan hælde næsten hvad som helst i bare den blendes). Og begge unger grovåd! Fantastisk. Men nu er der ris til overs og jeg synes jeg kan huske noget om at man kan lave risdeller af dem, men hvad er det nu mere du hælder i dem?

KH
    Dorte

Anonym
    Gæst

ååh du tvang mig til at rejse mig nu :o)

Nåmmen her er den .. til 4-5 dl kogte kolde ris skal du bruge 4-5 revne gulerødder, 1 stort løg (revet), 1-2 fed hvidløg, 2 dl rasp, 4-5 æg og lidt krydderurter, salt og den slags :o)
    farsen skal trække en halv times tid og dellerne må ikke formes for store.

Nu vi er ved dellerne smed jeg forleden denne opskrift på SB – de er altså også nams:

selleribøf med ost

1 selleri (750 g)
    100 g fast ost (revet)
    2-3 æg
    150 g hirseflager eller gavregryn
    2 fed hvidløg
    1 knsp knust chili
    1 spsk groft salt
    1 knsp peber fra kværn
    ca. 1 dl olie

skræl og rov selleri. Rør til fars med de øvrige ingredienser. Lad farsen hvile cirka 30 minutter i køleskab. Form 8 bøffer og steg dem i varm olie på panden ca 3 minutter på hver siden. Læg dem i et ovnfast fad og bag færdig i ovn ved 200 i ca 15 min.

badlandsbadlands
    Medlem

….kan ikke li selleri, så ligefrem at gå på rov efter det 😉

Lyder ellers nams

Anonym
    Gæst

du vil heller ikke på rov efter gavregryn? haha … skægt så mange fejl der sniger sig ind når man er træt … og at man ikke opdager dem

sommer06sommer06
    Medlem

Super – det skal bestemt afprøves. Tak!

Kh
    Dorte

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.