3 uger før tid er ufedt

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe Juni 2004 3 uger før tid er ufedt

Viser 13 indlæg - 1 til 13 (af 13 i alt)
  • Forfatter
    badlandsbadlands
    Medlem

…når man har termin 15. januar!

Naboens datter hjemme i Kolding tilbragte juleaften på fødegangen, og kl 17.17 fik hun en skøn søn. Men hun var noget muggen over at gå glip af ris a la manden 😉

3 piger og 2 drenge blev født på Kolding sygehus juleaftensdag….

Anonym
    Gæst

he, ja ….. jeg har faktisk aldrig mødt nogle IRL som havde fødselsdag juleaftensdag men jeg forestiller mig at det må være kedeligt som barn ikke rigtigt at have dagen for sig selv? Hvordan bliver den speciel?
    Tilgengæld kender jeg een der har fødselsdag 1 januar. Han holder aldrig noget for folk er alligevel for smadrede :o)

badlandsbadlands
    Medlem

Faktisk så havde jordemodere sagt, at hun havde oplevet at folk valgte dåbsdagen som den fremtidige fødselsdag…det synes jeg lyder som en god ide.

Jeg havde også en veninde i folkeskolen der havde fødselsdag 1/1 (ja altså, det har hun jo stadig). Vi holdt gerne nytårsfest hos hende, og så fik vi natmad efter affyring af krudt kl 12=fødselsdagsfest. Til gengæld så fik hun meget sjældent cacao og lagkage på sin fødselsdag 😉

SisseAndSisseAnd
    Medlem

Hej

Vi kender hele 4 mennesker med fødselsdag juleaften:D

Min gode veninde gør det smart synes jeg. Hun samler altid sine venner til morgenbord kl 8 hjemme hos sine forældre (gammel tradition så at holde det hos forældrene hænger ligesom ved. Vi har været med gennem de seneste 9 års tid og det er superhyggeligt. Der er en helt speciel stemning over det fordi det jo ligesom er Jùleaften samtidig. Vi starter kl 8, eller der er åbent hus fra kl 8 og så kommer folk ellers væltede. Nogle bliver længe, andre bare kort og der er morgenmad efter hvad man lyster. Vi plejer at være der fra 9-10:30 og det er som sagt noget vi vægter højt for det er superhyggeligt. Selv om vi selv har skulle holde juleaften og have gæster så har vi også været deroppe. Det kræver bare lidt planlægning, at man f.eks. har gjort rent dagen før og gjort steg og and klar så det er lige til at komme ind når man kommer hjem…

Min søsters gode ven har også fødselsdag juleaften (og holder det som min veninde), det samme har Emmas rigtig gode veninde fra bh som hun er ‘bedsteveninde’ med stadig – de holder det lidt forskelligt i år var det week-enden før jul. En af lærerne på skolen som vi er kommet meget tæt på, hun har også fødselsdag juleaften, hende ved jeg dog ikke helt hvordan holder det.

Jeg gik i folkeskolen med en pige som havde fødseldag 27/12 – hun holdt det altid 27/4, underligt for det var jo ikke engang i julehellligdagene….og så var de fra Pakistan så jeg ville have troet de havde haft andre traditioner omkring julen?!

Af ovenstående tror jeg egentlig helst jeg ville gøre som min veninde, for at gøre det forskelligt fra år til år som Emmas veninde er da endnu mere rodløst? Så hellere helt rykke det ½ år eller til dåbsdagen som du foreslår….

Men som sagt man kan gøre det til en rigtig hyggelig tradition:)

Knus Christina

Jeg kender også en med fødselsdag d. 24. dec. – hun holder som regel halvårs-fødselsdag i stedet for, dvs. 24. juni. Jeg synes det er en vældig god ide, og det fungerer godt for hende :o)

Knus Camilla (som har haft hele 2 kærester der fyldte år nytårsaften…)

Anonym
    Inaktiv

Jeg kendte to, der havde fødselsdag juleaften. Min kære bedstemor, som nu desværre er død. Og min ekskærestes stedmors svigerinde (jo jo, lidt langt ude *S*)

Min bedstemor samlede altid hele familien til formiddagskaffe – bare et par timer uden fast mødetidspunkt (da nogen kommer langvejsfra var det jo ikke rimeligt at skulle møde der kl 8, så det var bare ved 9-10-tiden og et par timer frem…)

Det var altid superhyggeligt, og så fandt den årlige julegavebytning meget naturligt sted på samme tidspunkt ;O)

Min ekskærestes stedmors svigerinde holder også altid morgen’fest’ med morgenmad for familien…

Min brors svigermor har så til gengæld i morgen, nytårsaften – det plejer hun ikke at gøre noget særligt ud af, som regel holder hun ‘åbent hus’ om eftermiddagen, hvor folk kan komme forbi til en kop kaffe, et stykke brød og lidt kage…

Smoothie

Anonym
    Gæst

jeg tænker nu mest på børnene … jeg er sikker på at jeg ikke selv ville gå helt kold NU .. men som barn? Hvad med at invitere skolen/inst hjem og den slags? boller og kakao ….

hmmm nå, man ville jo nok finde ud af det hvis det var :o)

chnejadrchnejadr
    Medlem

Det med skole/inst. er vel ikke meget værre end at have fødselsdag midt i sommerferien. Det har jeg – 12. juli. Så jeg måtte altid vælge om jeg ville invitere før eller efter ferien. Knap så fedt, men det ku da lade sig gøre.

Det værste ved fødselsdag juleaften må være, at så får man kun gaver én gang om året. (og her mangler jeg seriøst :tantrum: smiley…) Min svoger har den 17. dec og han HADER at folk ofte synes det er vældig smart at slå hans jule- og fødselsdagsgave sammen til én større gave. Det synes han IKKE…

Og så det at alles opmærksomhed er et andet sted. Juleaften er en ganske særlig dag. Det er ens fødselsdag også. Så må det være træls at skulle kombinere de to.

Knus,
    Christina

badlandsbadlands
    Medlem

Også her – så tæt på jul er min fødselsdag jo heller ikke (10/11), men alligevel har jeg udtalt ønske om IKKE at få juleting eller kombigave. Jeg vil da også have min fødselsdag (og jul for den sgas skyld) for sig selv. Nu er jeg så “begunstiget” af at have fødselsdag på Mortens Aften, så jeg skal invitere gæster i meget god tid, for at være sikker på at de kan komme, samt risikere at ødelægge andres traditioner med andesteg und alles. Jeg gider IKKE have and hvert år på min fødselsdag, men i år fik vi det så.

Mads P får vel et lignende problem med at andre HAR faste aftaler, da han har fødselsdag Skt. Hans aften…….. så juleaften er bare een af mange datoer der kan være lidt bøvnede at have fødselsdag på.

Lone

Anonym
    Gæst

det med sommerferien … og skt Hans iøvrigt… havde jeg ikke tænkt

men gaverne … jeg selv syns det er meget smart at have fødselsdag i nove,ber for så er jeg næsten altid sikker på at få alt jeg ønsker mig (undtagen bæredimser åbenbart … hmmfrr) for resten kommer til jul

Tilgengæld syns jeg det er sur røv at min lillebror OG hans kone har fødselsdag her midt i januar begge to for de har verdens korteste ønskelister og jeg aaaaaaaaaaaaner ikke hvad jeg skal give dem??????

SisseAndSisseAnd
    Medlem

Hej

Ja jeg er jo så en af dem der også har fødselsdag i januar, og jeg kan godt sige dig, JEG har altid endnu længere ønskesedler til min fødselsdag:)

Det har nok noget at gøre med at jeg lader mig godt og grundigt inspirere ved juletid af hvad andre ønsker sig og får så lige efter jul opdaterer jeg min egen ønskeseddel som så bliver alen lang…..

Anders har fødselsdag i sommerferien, og igen, tja så finder man jo ud af at invitere (for vores vedkommende) inden ferien, det fungerer fint nok, men ofte er der da mandefald….Til gengæld har vi altid fri på hans fødselsdag og han er begunstiget af det oftest er skønt vejr og at vi kan lave en masse ud af huset alle sammen sammen…..

Igen, jeg tror ikke det er værre end hvad man gør det til….vi andre fejrer jo heller ikke altid vores fødselsdag på dagen, slet ikke for inst da man var lille så dem med fødselsdag juleaften har det i virkeligheden ikke såååå meget anderledes end så mange andre;) Men surt hvis folk synes gaven bare skal være en større 2-i-en gave:(

Knus og godt nytår
    Christina

mor2gangmor2gang
    Medlem

Der er to i Nicolines BH der har fødselsdag juleaften og en af Peters venner. Peter har fødselsdag d. 30. december og det er sgu upraktisk. Efter at have holdt juleaften og været til julefrokost både 1. og 2. juledag, så skal man til at planlægge fødselsdag og nytår. Vi kom hjem fra Næstved d. 27., byttede julegaver og handlede til fødselsdag og nytår og det var så den juleferie :-/. Der kommer iøvrigt ikke ret mange på hans fødselsdag.

Tina og Nicoline der sover endnu!

jhm2806jhm2806
    Medlem

Jeg har fødselsdag d. 16. januar, Anders d. 19. og Gustav d. 30., så januar er godt fyldt op. Synes jan. er en fin måned, der er udsalg, og man får bare lidt mere for gavebudgettet.

Jane

Viser 13 indlæg - 1 til 13 (af 13 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.